ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

آنچه که در مورد کارآفرینی در دانشگاه‌ها گفته می‌شود با واقعیت تفاوت دارد:

0

رئیس مجمع واردات در گفت‌وگو با ایلنا:

آنچه که در مورد کارآفرینی در دانشگاه‌ها گفته می‌شود با واقعیت تفاوت دارد.

رئیس مجمع واردات گفت: تصور جوانان از فضای کسب و کار، آن چیزی است که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، یعنی یک کنش و واکنش کاملا شفاف و قانونمند که در سایه رقابت‌پذیری سالم، افراد به درجه‌ای از موفقیت دست پیدا کنند.

 رئیس مجمع واردات در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به چالش‌های بنگاه‌های تازه تاسیس برای ورود به عرصه تجارت خارجی اظهار داشت: راه‌اندازی یک کسب و کار جدید با محوریت تجارت خارجی، حق همه افرادی است که استعداد فعالیت در این حوزه را دارا هستند ولی به دلیل فشارهایی که در چند سال گذشته به واسطه تحریم‌های ناصواب بر بدنه تجارت خارجی وارد شده است، ورود این افراد با تنگناهایی مواجه است که دولت باید در این خصوص سیاست مناسبی را در پیش بگیرد.

علیرضا مناقبی ادامه داد: عدم وجود نقشه راه برای حمایت از بنگاه‌های تازه تاسیس، یک فرصت‌سوزی بزرگ تاریخی است که چرخه تجارت خارجی کشور را با مشکلات و معضلات زیادی در میان مدت مواجه می سازد و موجب می‌شود پتانسیل‌های جوانان از فضای قانونی و شناسنامه‌دار به سمت فعالیت‌های زیرزمینی و غیر رسمی سوق پیدا کند.

به گفته مناقبی، خلاقیت و نوآوری در عرصه تجارت خارجی، فقط و فقط با ورود نیروهای جدید و جوانان جویای نام و کار محقق می‌شود و با وجود تعداد بسیار زیاد افراد تحصیل کرده در کشورمان، این پتانسیل وجود دارد که کشور با هدایت شغلی ایشان، به یک دور خیز بزرگ در این عرصه دست بیابد.

مناقبی اضافه کرد: راه‌اندازی یک بنگاه در عرصه تجارت خارجی، پیش شرط‌ها و مقدماتی دارد که اطلاع رسانی در این خصوص و آگاهی بخشی به جوانان، جزو ضروری‌ترین برنامه‌های دولت در مسیر هدایت شغلی و صیانت از امنیت روحی و روانی و همچنین ثبات اقتصادی کشور است.

رئیس مجمع واردات با انتقاد از فضای غیر شفاف و غبارآلود حاکم بر کسب  کار کشور، تصریح کرد: راه‌اندازی یک بنگاه جدید نیازمند قوانین شفاف و غیر رانتی است. تصور جوانان از فضای کسب و کار، آن چیزی است که در دانشگاه‌ها تدریس می شود، یعنی یک کنش و واکنش کاملا شفاف و قانونمند که در سایه رقابت پذیری سالم، افراد به درجه ای از موفقیت دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: ولی متاسفانه جوانان در بدو ورود  به عرصه فعالیت اقتصادی، با موجی از قوانین مبهم، امضاهای طلایی، آیین نامه های قابل تفسیر به نفع صاحبان قدرت و ده ها مولفه دیگر مواجه می شوند که توان ایشان را در خود می بلعد و آنها را خسته و رنجور به اشتغال در بخش دولتی سوق می دهد.

به گفته مناقبی، رشد و توسعه بخش خصوصی باید در اولویت دولت ها قرار بگیرد تا شاهد افزایش تمایل جوانان به فعالیت در بخش خصوصی و کاهش درخواست برای اشتغال در بخش دولتی باشیم. در غیر این صورت دولت هر روز فربه تر از روز پیش خواهد شد و درآمد نفتی کشور به جای آنکه صرف عمران و پروژه های زیربایی شود، باید صرف حقوق کارمندان شود.

مناقبی اضافه کرد: از مهم‌ترین انتقادها در این زمینه، به نحوه اعطای مجوزها، فرایندهای مربوط به کارت‌های بازرگانی، نحوه دریافت تسهیلات بانکی و موضوع مالیات و بیمه باز می گردد.

رئیس مجمع واردات تصریح کرد: دولت باید کارآفرینان جوان را بیش از گذشته مورد حمایت خود قرار داده و تسریع امور ایشان را در اولویت خود قرار دهد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر شاهد ترافیک هیات‌های تجاری خارجی به کشور هستیم ولی سهم جوانان از بهره مندی از رفت و آمد این هیات ها بسیار پایین است. درصورتی که دولت می تواند تسهیلات ویژه ای را در این خصوص برای بنگاه های تازه تاسیس قائل شود.

مناقبی در پایان افزود: البته همیشه در کلام و شعار، دولت از واگذاری فعالیت‌های اقتصادی به بخش خصوصی حمایت کرده است ولی در عمل و مبتنی بر آمار باید اعتراف کنیم که سهم بخش خصوصی از گشایش‌های پسابرجام چندان مطلوب نبوده است و دولت باید در این رابطه، بلوغ بخش خصوصی را به رسمیت شناخته و فعالان این بخش را در اولویت بداند.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار