ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تطابق لایحه اصلاح قانون کار با ماده ۷۳ برنامه پنجم ضروری است :

0

یک فعال صنفی کارگری:

تطابق لایحه اصلاح قانون کار با ماده ۷۳ برنامه پنجم ضروری است .

یک فعال صنفی کارگری تاکید دارد در صورتی که کمیسیون اجتماعی مجلس لایحه اصلاح قانون کار را با ماده ۷۳ برنامه پنجم توسعه مطابقت دهد، روشن می‌شود که لایحه اصلاح قانون کار با الزمات و اهداف این ماده قانونی در تغایر است.

«علیرضا حیدری» در گفتگو با ایلنا با اعلام این مطلب، اظهار داشت: از آنجا که کلیت لایحه اصلاح قانون کار مورد مخالفت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی قرار گرفته و حتی دولت نیز بر آن صحه گذاشته است، کمیسیون اجتماعی مجلس می‌تواند لایحه اصلاح قانون کار را برای بازنگری‌های اساسی به دولت برگرداند.

این فعال صنفی کارگری به ماده ۷۳ قانون برنامه پنجم توسعه اشاره کرد و افزود: در صورتی که کمیسیون اجتماعی مجلس لایحه اصلاح قانون کار را با ماده ۷۳ برنامه پنجم توسعه مطابقت دهد، روشن می‌شود که لایحه اصلاح قانون کار با الزمات و اهداف این ماده قانونی در تغایر است.

حیدری در ادامه با تاکید بر اینکه لایحه اصلاح قانون کار خلاف روح ماده ۷۳ برنامه پنجم توسعه افزود: ماده ۷۳ قانون برنامه پنجم بر رعایت سه‌جانبه‌گرایی در اصلاح قانون کار تکلیف کرده است اما لایحه اصلاح قانون کار در دولت دهم بدون رعایت سه‌جانبه‌گرایی تدوین شد و دولت فعلی نیز آن را بدون هیچ تغییری به مجلس فرستاد.

این فعال صنفی کارگری در ادامه با اشاره به اینکه تدوین‌کنندگان لایحه اصلاح قانون کار بدون درنظر گرفتن شرایط حاکم بر اقتصاد آزادسازی و رهاسازی روابط کار را در برنامه دارند، افزود: قانون برنامه پنجم توسعه بر انعطاف‌پذیری قوانین و آزادسازی روابط کار در شرایط رشد اقتصادی ۸ درصدی و نرخ بیکاری ۷ درصدی تاکید کرده است.

وی با اشاره به نرخ بیکار ۱۱ درصدی، افزود: نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ تا ۲۴ ساله در حدود ۲۶ درصد است که دو برابر نرخ بیکاری در سطح کشور است. از این رو است که آزادسازی روابط کار در شرایط فعلی خطوط حمایت‌های اجتماعی را محو و حمایت‌های تاکید شده در قانون کار را از میان خواهد برد.

وی با اشاره به اینکه قدرت چانه‌زنی کارگران و نیروی کار در حال حاضر وضعیت نامساعدی دارد، تصریح کرد: اصلاح قانون کار براساس ماده ۷۳ قانون برنامه در شرایطی ممکن است که آنها در چارچوب  آزادی‌های صنفی به رسمیت شناخته‌شان حق چانه‌زنی و اعتراضات صنفی داشته باشند.

این فعال صنفی کارگری در پایان در خصوص پیامدهای قانونی شدن لایحه ضدکارگری اصلاح قانون کار، گفت: در صورتی که کارگران به وسیله لایحه اصلاح قانون کار از متن مناسبات اجتماعی و اقتصادی روابط کار حذف شوند خودشان اقدام به نوشتن قانون می‌کنند. در چنین شرایطی کارگران مقابل کارفرمایان قرار می‌گیرند که خطری به مراتب بدتر از بیکاری دامنگیر حوزه روابط کار می‌شود.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار