ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

افزایش اختلافات بر سر لایحه اصلاحیه قانون کار:

0

فارس گزارش می‌دهد:

افزایش اختلافات بر سر لایحه اصلاحیه قانون کار/ آمادگی تشکل‌های کارگری برای مناظره.

اختلافات بر سر بررسی یا عدم بررسی لایحه اصلاحیه قانون کار منجر به اعلام آمادگی تشکل‌های کارگری برای مناظره جدی با دولتی‌ها شد، در حالی که مجلس شورای اسلامی از هفته آینده بدون توجه به این موضوعات کار بررسی لایحه را آغاز می‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، لایحه‌ای برای اصلاح قانون کار مرداد ماه امسال در صحن مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد که تعجب بسیاری از تشکل‌های کارگری و کارفرمایی را برانگیخت، چرا که دولت در اقدامی یک طرفه اقدام به ارسال لایحه به مجلس شورای اسلامی کرده بود.

بر اساس این گزارش، لایحه اصلاحیه قانون کار در حالی تقدیم مجلس شورای اسلامی شد که نظرات شرکای اجتماعی به طور کامل جلب نشده بود و یکسری از مواد اعلامی در اصلاحیه به گفته بسیاری از فعالان بخش، ضد منافع کارگری است و باید متوقف شود.

هفته گذشته هم برای بررسی دقیق‌تر این موضوع با یکسری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کارشناسان فعال در حوزه کارگری و کارفرمایی گفت‌وگوهایی در خبرگزاری فارس منعکس شد که ماحصل آن نشان می‌دهد که بازگشت لایحه به دولت و بررسی دقیق‌تر آن با حضور شرکای اجتماعی اثربخش‌تر و کارآمدتر خواهد بود.

لایحه اصلاحیه قانون کار به دلیل جامعیت و اهمیت بیش از ۱۲ میلیون کارگر ایرانی را درگیر خود می‌کند و به همین دلیل هرگونه اصلاحیه در آن منجر به تغییر درآمدها و وضعیت معیشتی بیش از نیمی از خانوارهای ایرانی خواهد شد.

به همین منظور تشکل‌های کارگری با حساسیت بسیار نسبت به این موضوع خواستار همراهی دولت و جلب نظرات جامع از سوی شرکای اجتماعی هستند.

تشکل‌های کارگری معتقدند که به دلیل وضعیت نامناسب معیشتی کارگران که طی سه سال گذشته پس از روی کار آمدن دولت جدید وخیم‌تر شده است، باید اصلاحات به نفع جامعه کارگری و افزایش رفاه آنان باشد.

به عنوان مثال هم اکنون حداقل دستمزد کارگران در حالی ۸۱۲ هزار تومان در شورای عالی کار پیش‌بینی شده است که طبق بررسی‌های برخی مراجع از جمله مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، درآمد کمتر از ۳ میلیون تومان در شهرهای بزرگ و همچنین درآمد کمتر از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در شهرهای دیگر زیر خط فقر هستند.

بنابراین برای جبران این شکاف به وجود آمده طی سال‌های گذشته، دستمزد کارگران باید ترمیم و سایر امکانات رفاهی از جمله مسکن، بهداشت، سلامت و امکانات حمل و نقل گسترش یابد.

به گزارش فارس، کار بررسی لایحه اصلاحیه قانون کار از هفته آینده در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در حالی آغاز می‌شود که اختلافات بر سر بررسی عدم بررسی آن در مجلس به شدت بالا گرفته و مقامات کارگری خواستار بازگشت این لایحه به دولت هستند.

از طرفی دولت مدعی شده که لایحه اصلاحیه قانون کار توسط دولت قبلی به مجلس رفته و این دولت دخالتی در ارسال آن به مجلس نداشته است.

در این باره شیران خراسانی، نماینده مجلس در کمیسیون اجتماعی با اشاره به اینکه تمام طرح‌ها و لوایح مجلس پس از تغییر آن به صورت تعلیق در می‌آید، به خبرنگار فارس گفت: اگر لایحه اصلاحیه قانون کار در دولت قبلی به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده باشد، باید مجدداً توسط دولت مورد تأیید قرار گیرد تا اقدامات لازم برای ارجاع به کمیسیون تخصصی صورت گیرد.

وی افزود: اگر لایحه در دولت قبلی به مجلس تقدیم شده باشد، باید توسط دولت فعلی مجدداً‌ مورد تأیید قرار گیرد، بنابر این نمی‌توان گفت که دولت فعلی نقشی در این اصلاحیه نداشته است.

منبع : http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950716000352

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار