ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

خطر ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی:

0
معاون ربیعی عنوان کرد؛

خطر ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی/فقدان حکمرانی خوب در صندوق‌ها.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ارزش دارایی صندوق‌های بازنشستگی در ایران به ۳۰ تا ۴۰ درصد تولید ناخالص داخلی رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت میرزایی در نشست دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در ۳۰۰ صندوق برتر دنیا، ارزش دارایی نسبت به GDP بین ۱۰۰ تا ۱۸۰ درصد است که با توجه به نحیف‌بودن صندوق‌ها در ایران، ارزش دارایی به ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزش تولید ناخالص داخلی می‌رسد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در ۴ صندوق زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۳۷۰ بنگاه با مالکیت بیش از ۳۴ درصد وجود دارد که به همین دلیل، به نظر می‌رسد نحوه اداره صندوق‌های تامین اجتماعی در اقتصاد ایران بسیار مهم باشد.

وی تصریح کرد: صندوق‌های بازنشستگی متاسفانه قربانی پلیس و فساد در سطح ملی شده‌اند و مجموعه ذی‌نفعان آنها که افرادی بسیار آسیب‌پذیر به شمار می‌روند، این هزینه را پرداخت کرده‌اند. این در شرایطی است که در سال ۹۲، در یک تصمیم غیرمنطقی، دو هزار میلیارد تومان بار مالی بر عهده صندوق‌های تامین اجتماعی تحت عنوان همسان‌سازی گذاشته شده است که متاسفانه آثار زیانبار آن به ۸ هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گفته میرزایی، بار مالی ناشی از تصمیمات پوپولیستی در حالیکه نزدیک به ۵۰ هزار نفر برای بالا بردن روانه اشتغال و به کارگیری نیروهای انسانی به برخی بنگاههای اقتصادی تحمیل شده، بسیار بالا است و این بخشی از حکمرانی نامطلوب به شمار می‌رود که هزینه‌های بسیاری را به صندوق‌ها و ذی‌نفعان آنها تحمیل کرده است.

وی اظهار داشت: کسری شدید تامین هزینه‌های مصارف برای دولت از رقم یارانه‌ها عبور کرده و به حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است که متاسفانه دولت هم، توانایی پرداخت آن را ندارد و البته نمی‌تواند آن را هم پرداخت نکند. این خود دو پدیده ناگوار است. ضمن اینکه نپذیرفتن مدیران برای مدیریت، بار سیاسی بسیار بالایی را به صندوق‌ها تحمیل می‌کند.

معاون وزیر تعاون، کار و تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: صندوق‌ها نمی‌توانند بگویند که در معرض ورشکستگی نیستند و البته نمی‎توانند بگویند که در معرض این آسیب قرار دارند، بنابراین در حالیکه این بحران را افرادی بوجود آوردند که امروز دوباره می‌خواهند در صندوق‌ها نفوذ کنند، اما تبعات آن را هم نمی‌پذیرند.

میرزایی معتقد است که اگر امروز به صراحت در مورد مشکلات صندوق‌های بازنشستگی صحبت نشود، شاید همان مستمری اندک مستمری‌بگیران دیگر قابل پرداخت نباشد.

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار