ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مشکلات اقتصادی کشور جدی است:

0

رئیس اتاق بازرگانی تهران:

مشکلات اقتصادی کشور جدی است/ موانع مبادلات بانکی کماکان پابرجاست.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه مشکلات بانکی کماکان پابرجا است، گفت: با وجود رشد ۴.۴درصدی اقتصاد در بهار سال جاری چالشهای جدی در اقتصاد کشور داریم زیرا بنگاههای اقتصادی با کمبود مالی و مشکل فروش و کمبود تقاضا مواجه‌اند.

به گزارش خبرنگار بخش بازرگانی خبرگزاری تسنیم، مسعود خوانساری امروز در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: با وجود رشد ۴٫۴ درصدی اقتصاد کشور در بهار سال جاری هنوز هم چالشهای جدی در اقتصاد کشور وجود دارد به‌طوری که بنگاههای ما کمبود مالی دارند و مشکل فروش و کمبود تقاضا در اکثر موارد قابل مشاهده است.

وی افزود: در حال حاضر کارخانجات ما با کمترین ظرفیت اسمی خود کار می‌کنند. همچنین صنایع مرتبط با ساختمان همچنان در رکود هستند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: بدهی دولت به پیمانکاران هنوز پرداخت نشده است گرچه ۴۰ تا ۵۰ درصد اوراق مشارکت منتشر شده است و به فروش رسیده است.

خوانساری با بیان اینکه نرخ ارز در سال جاری نیز واقعی نیست، گفت: این موضوع مشکلاتی را در ارتباط با تولید و صادرات کشور به‌وجود آورده است و لازم است که به‌سمت واقعی شدن نرخ آن حرکت کنیم و باید در نظر داشت که نرخ غیرواقعی ارز قاچاق را افزایش می‌دهد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: مشکلات مبادلات بانکی میان ایران و سایر کشورها هنوز پابرجاست که این موضوع در صادرات ما تأثیرگذار بوده و شرایط رقابتی را برای ما دچار چالش کرده است.

وی در خصوص بررسی لایحه برنامه ششم توسعه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: این کار در روز یکشنبه گذشته شروع شده است و انتظار بخش خصوصی از مجلس آن است که به بندهایی که در خروج از رکود و رونق تورم تأثیرگذار است توجه کند.

خوانساری ادامه داد: در برنامه ششم از مجلس خواسته می‌شود که از فساد مالی،‌ ایجاد اشتغال‌، توجه به مشکلات کمبود آب، بهبود فضای کسب و کار و طرحهای بانکداری توجه کنند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: توجه به سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و خدمات برای کشور بسیار حائز اهمیت است و از این طریق می‌تواند درآمدی معادل نفت برای کشور داشته باشد.

وی افزود: افزایش قیمت نفت به بالاتر از ۵۰ دلار حاصل موفقیت مدیران نفتی ما در اوپک است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: برای کنترل قیمت نفت در بازارها باید کشورها سطح تولید نفت خود را کم می‌کردند و ایران هم می‌خواست سهم خود را به‌میزان قبل از تحریم برگرداند، در این شرایط ما در عین اینکه سهم تولید نفت خود را کاهش ندادیم قرار شد تا سایر کشورها از سهم تولید خود بکاهند که این امر منجر به افزایش قیمت نفت به بیشتر از ۵۰ دلار در هر بشکه شد.

خوانساری در پایان صحبتهای خود به سفر هیئت تجاری ایران به تایوان در دو هفته گذشته اشاره کرد و گفت: امید می‌رود به‌زودی شاهد اثرات مثبت این سفر آسیایی در اقتصاد کشور باشیم.

منبع : http://www.tasnimnews.com/fa/news/1395/07/13/1204035

شناسه خبر: ۱۲۰۴۰۳۵ سرویس: اقتصادی

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار