ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

عودت لایحه “اصلاح قانون کار” به شورای عالی کار:

0
ر گفتگو با مهر مطرح شد؛

عودت لایحه “اصلاح قانون کار” به شورای عالی کار.

یک فعال صنفی گفت: پس از درخواست مکتوب کانون انجمن‌های صنفی کارگران ایران، قرار است بازپس‌گیری لایحه «اصلاح قانون کار» در اولین جلسه شورای عالی کار مورد بررسی قرار گیرد.

 رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر توضیح داد: پس از درخواست مکتوب این کانون از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری‌های به عمل آمده حاکی از آن است که در جلسه آینده شورایعالی کار درباره پس گرفتن این لایحه تصمیم گیری خواهد شد و اگر اعضا موافقت کنند این لایحه از مجلس پس گرفته می‌شود.

غلامرضا عباسی با بیان اینکه کارگران، کارفرمایان و دولت سه رکن در تهیه لایحه اصلاح قانون کار هستند، افزود: همانطور که نظر دولت و جامعه کارفرمایی در تهیه این لایحه مهم تلقی می شود، تامین نظر جامعه کارگری نیز اهمیت دارد.

عباسی اظهار کرد: در لایحه اصلاح قانون کار حق و حقوق مورد انتظار کارگران دیده نشده در حالی که این قشر از جامعه همیشه مظلوم واقع شده‌اند که امیدواریم با پیگیری های به عمل آمده، این لایحه در شورایعالی کار مطرح و با پس گرفتن آن از مجلس موافقت شود.

رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران تاکید کرد: اینکه بر بررسی اصلاح قانون کار با مشورت کارگران اصرار داریم، خواسته زیادی نیست بلکه هدف ما اعمال نظر جامعه کارگری در قانون کار است.

وی با بیان اینکه کارگران وضعیت معیشتی مناسبی ندارند و فقدان امنیت شغلی، آنها را تهدید می کند گفت: کارگران حتی در کارهای با ماهیت مستمر هم امنیت شغلی ندارند و در حالی که طبق ماده ۷ قانون کار باید آیین نامه تعیین مدت قرارداد کارگران توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه شود اما تاکنون درباره آن اقدامی انجام نشده و امروز که پس از ۲۶ سال قانون کار قرار است مورد اصلاح قرار گیرد، امیدواریم اصل سه‌جانبه گرایی رعایت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، «لایحه اصلاح قانون کار» این‌روزها به یکی از دغدغه‌های مهم تشکل‌های کارگری تبدیل شده است؛ آنها معتقدند با وجود اینکه قانون کار باید با مشورت نمایندگان تشکل‌های کارگری بررسی شود اما این لایحه بدون اعمال نظر آنها به مجلس ارائه شده است.

لایحه اصلاح قانون کار، سیزدهم تیرماه توسط هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد تا در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس قرار گیرد. با این حال اعتراض تشکل‌های کارگری ادامه داشت تا اینکه با انتشار بیانیه‌ای اعتراض رسمی خود را از طریق رسانه‌ها اعلام کردند.

در بخشی از این بیانیه که از سوی کانون عالی انجمن صنفی کارگران کشور منتشر شد، آمده بود: «حرکت غیرکارشناسی دولت در ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس شورای اسلامی را بدون مشورت با حوزه کارگری محکوم نموده و پیش فرض عدم موفقیت در حصول نتیجه را پیشاپیش اعلام می‌دارد. بدیهی است مادامی‌که حقوق طرفین در منافع عمومی، مورد تعرض واقع شود نخواهیم توانست به پایداری تصمیمات حقوقی پایبند باشیم.»

از سوی دیگر معاون وزیر کار هفته گذشته در واکنش به این اعتراض به خبرنگار مهر گفت که این لایحه در دولت قبل تهیه شده و هیچ اصلاح و تغییری از سوی دولت یازدهم بر روی آن صورت نگرفته است اما اگر درخواست مکتوب و رسمی  از سوی تشکل های کارگری برای پس گرفتن این لایحه ارایه شود، در صورت موافقت اعضای شواریعالی کار، این لایحه از مجلس پس گرفته می شود.

وی تامین نظر کارگران را از اولویت‌های نخست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد و از نمایندگان تشکل‌های عالی کارگری و کارفرمایی خواست در صورت تمایل برای بررسی مجدد «لایحه اصلاح قانون کار» در شورایعالی کار، درخواست مکتوب خود را ارسال کنند.

معاون وزیر کار همچنین گفت: در صورت موافقت اعضای این شورا، لایحه اصلاح قانون کار که در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس قرار دارد را پس می گیریم تا بعد از دریافت نظر کارگران و کارفرمایان در شورایعالی کار مورد بررسی قرار گیرد.

بلافاصله کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با ارسال نامه ای مکتوب به این وزارتخانه،  خواستار پس گرفته لایحه و بررسی مجدد آن با مشورت نمایندگان تشکل های عالی کارگری شدند. در این نامه که ۲۳ شهریور ماه به وزارت کار ارسال شد، آمده است: «نظر به اینکه در تنظیم این لایحه علیرغم تاکید قانون، نظر بخش کارگری اخذ نگردیده است لذا خواهشمند است در راستای ارج نهادن به مکانیسم سه جانبه گرایی تعهدات لازم جهت عودت لایحه مزبور اتخاذ تا پس از اخذ نظرات شرکاء اجتماعی نسبت به تنظیم لایحه سه جانبه اقدام وسپس لایحه جدید به مجلس محترم شورای اسلامی ارسال گردد.»

البته پس گرفتن لایحه اصلاح قانون کار منوط به تصویب اعضای شورایعالی کار است که گفته می شود قرار است در جلسه آتی این شورا درباره آن رای گیری شود.

منبع : http://www.mehrnews.com/news/3774657

شناسهٔ خبر: ۳۷۷۴۶۵۷ –

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار