ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

سنوات جزو حقوق قانونی کارگران است:

0

قائم مقام کانون عالی کارفرمایی در گفت‌وگو با فارس:

سنوات جزو حقوق قانونی کارگران است/ استقبال از شکست انحصار تأمین اجتماعی به شرط افزایش رفاه.

قائم مقام کانون عالی کارفرمایی با بیان اینکه در صورت تصویب مجلس برای بلوکه شدن سنوات کارگران تا موعد بازنشستگی و از کارافتادگی قطعاً شورای نگهبان به لحاظ شرعی ایراد خواهد گرفت، گفت: سنوات جزو حقوق قانونی کارگران است.

مرتضی رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه به طور رسمی اصلاحیه جدید قانون کار برای کانون عالی کارفرمایان ایران چه از سوی دولت و چه از سوی مجلس ارسال نشده است،‌ اظهار داشت: اصلاحاتی در قانون کار در دولت گذشته پیش‌بینی شده بود که همان اصلاحیه مجدد برای مجلس ارسال شده است.

وی درباره امکان بلوکه شدن سنوات کارگران برای مدتی تا موعد بازنشستگی و یا از کارافتادگی، گفت: در صورت تصویب مجلس قطعاً شورای نگهبان به اعتقاد من ایراد شرعی خواهد گرفت چرا که این سنوات از حقوق قانونی کارگران بوده و کسی نمی‌تواند درباره آن تصمیم گیرد.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار با بیان اینکه بیمه اجتماعی کارگران نیز می‌تواند توسط صندوق‌های مختلفی در سطح کشور انجام پذیرد، گفت: اگر تغییر بیمه اجباری کارگران منجر به افزایش خدمات تأمین اجتماعی و رفاه آنان شود، استقبال می‌کنیم از طرفی در صورت رقابتی شدن صندوق‌ها افزایش خدمات را شاهد خواهیم بود.

وی با استقبال از شکست انحصار صندوق تأمین اجتماعی در ارائه خدمات به کارگران مشروط به افزایش رفاه آنان، گفت: هم اکنون سازمان تأمین اجتماعی نرخ ۳۰ درصدی از کارفرمایان، کارگران و دولت دریافت می‌کند که در قبال آن خدمات مناسبی ارائه نمی‌دهد، اما اگر صندوق‌های دیگر با ورود به این عرصه و ایجاد رقابت خدمات بهتری ارائه دهند قطعاً استقبال می‌کنیم.

رجبی با بیان اینکه دریافت نرخ ۳۰ درصدی از مجموع دریافتی‌های کارگر توسط سازمان تأمین اجتماعی بسیار بالا است، افزود: به عنوان مثال اگر کارگر در محل کار خود دچار حادثه‌ای شود در ۹۹ درصد مواقع، کارفرما مقصر شناخته می‌شود، بنابر این با وجود پرداخت حق بیمه ماهانه باید خسارت‌های لازم را متقبل شود؛‌ در این باره باید اصلاحاتی در قانون انجام شود.

وی تأکید کرد: در صورت وجود صندوق‌های قانونی دیگر برای انجام خدمات اجتماعی به کارگران و افزایش رفاه و خدمات قطعاً بهره‌وری در محیط کار نیز افزایش خواهد یافت.

منبع : http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950631000237

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار