ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بررسی مجدداصلاحیه قانون کار بزودی در شورایعالی کار:

0

رئیس انجمن‌های صنفی کارگری خبرداد:

بررسی مجدداصلاحیه قانون کار بزودی در شورایعالی کار/اصلاحیه به ضررجامعه کارگری.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگری از برگزاری جلسه شواری عالی کار و دستور کار قراردادن موضوع عودت اصلاحیه قانون کار از مجلس و بررسی مجدد آن خبرداد.

غلامرضا عباسی در گفت و گو با جام جم آنلاین با اشاره به اینکه در اصلاحیه قانون کاری که دولت به مجلس فرستاده است نظر تشکلهای کارگری و کارفرمایی لحاظ نشده است گفت : با اصلاح قانون باید به دنبال بهبود وضع موجود و قدرت دادن به جامعه کارگری باشیم اما در لایحه ای که دولت ارائه داده بیشتر مواد قانونی را تغییر داده که به ضرر جامعه کارگری است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس جلسه شورای مشورتی، لایحه جدید باید با اعمال نظر نمایندگان دولت، کارگری و کارفرمایی به مجلس ارائه می‌شد گفت :متاسفانه این اتفاق در عمل رخ نداد و هم اینک لایحه اصلاح قانون کار از سوی مجلس اعلام وصول شده و به کمیسیونهای اصلی و فرعی برای بررسی ارائه شده است .

به گفته وی کانون انجمن های صنفی کارگری درخواست کتبی خود را برای عودت دادن این اصلاحیه پیش از این به دولت ارائه داده اند ،اما هنوز این کار صورت نگرفته است و با توجه به اینکه هیچ تغییری در روند اصلاح قانون کار ایجاد نشده است ،نمایندگان کارگری شورای عالی کار خواستار بررسی لایحه اصلاح قانون کار در اولین جلسه شورای‌عالی کار شدند که قرار شد بزودی در اولین جلسه این شورا ی عالی کار بررسی آن در اولویت قرارگیرد.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگری گفت : در صورت عدم بازنگری با حذف ماده ۷قانون کارهرج و مرج در قراردادهای موقت افزایش می یابد.

عباسی ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین مواد مورد اختلاف، شفافیت در تعریف کارگران مستمر و غیرمستمر در ماده ۷ لایحه اصلاح قانون کار است؛ بر اساس این ماده، در حالی که باید حداکثر مدت موقت برای کارهای غیرمستمر توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه و با تصویب هیئت وزیران مشخص می شد اما هنوز تعیین نشده است.

به گفته عباسی بیش از ۸۰ ماده را در این اصلاحیه تغییرداده اند که هیچ کدام با نظر تشکلها انجام نشده است و اگر ترتیب اثری داده نشود در اجرا به مشکل برخواهد خرد .

سیما رادمنش _جام جم آنلاین

منبع : http://jamejamonline.ir/online/2550253380529295311

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار