ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

خم‌کردن قامت اقتصاد کشورهای درحال توسعه با سازمانهایی مثل بانک جهانی:

0

یک تحلیلگر آمریکایی مطرح کرد:

خم‌کردن قامت اقتصاد کشورهای درحال توسعه با سازمانهایی مثل بانک جهانی.

یک تحلیلگر آمریکایی با بیان این که ۲۵ کشور در لیست انتظار محرمانه‌ آمریکا برای تهاجم قرار دارند نوشت: هدف از تاسیس سازمانهای بین‌المللی توسط قدرتهای جهانی را این می‌داند که قامت اقتصادی کشورهای در حال توسعه را خم کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران تسنیم(پویا)، جان پرکینز  از افرادی است که مدتی در آژانس امنیت ملی آمریکا ماموریت داشته است و در سال ۲۰۰۴ با انتشار کتاب «اعترافات یک جنایتکار اقتصادی» شهرت جهانی پیدا می‌کند. وی در این کتاب معروف به پشت پرده تشکیل و چگونگی اداره کردن سازمانهای بین‌المللی می‌پردازد. او هدف از سازمانهای بین‌المللی  توسط قدرتهای جهانی را این می‌داند که قامت اقتصادی کشورهای در حال توسعه را زیر وامهای کمرشکن خم کنند. این هدف  با شروط تحمیلی “بانک جهانی” و “صندوق بین‌المللی پول” برای بازپرداخت اقساط وامها محقق می‌شود که دولتها ناگزیر  به پرداخت این وامها هستند که خود هم حق دخالت در چگونگی مصرف آن را ندارند و اینگونه می‌شود که ارائه‌ی  خدمات اجتماعی، بهداشتی و آموزشی دولتها به طبقات محروم و متوسط به شدت محدود و ناممکن می‌گردد.

جان پرکینز عقیده دارد که در نظام لیبرالیسم اقتصاد بیش از آنکه یک علم باشد وسیله‌ی توجیه راههایی برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده نظام سرمایه‌گذاری  است و ادامه می‌گوید که  اکنون وقت آن است که پاخیزیم و فریاد سردهیم که بدهی کشورهای توسعه یافته غیرقانونی است و باید ابطال شود.

این کارگزار سابق  آژانس امنیت ملی آمریکا در ادامه می‌گوید که ۲۵ کشور در لیست انتظار محرمانه‌ آمریکا برای تهاجم قرار دارند تا سپس توسط ابرشرکتهای آمریکایی مثلا بازسازی شوند و جهت صرفه‌جویی در وقت، قرارداد بسیاری از این “بازسازی” ها حتی پیش از تهاجم آمریکا، بین پنتاگون و ابرشرکتهای خاصی به امضاء رسیده است.

وی با اشاره به این مطلب که در سازمان با این نام یعنی «جنایتکاران اقتصادی» نامیده می‌شدیم، در معنای آن می‌گوید:‌ جنایتکاران اقتصادی افرادی حرفه‌ای‌اند که کلاه کشورهای مختلف را در سراسر جهان در ارقام نجومی میلیارد دلاری بر می‌دارند. آنان وجوه مالی “بانک جهانی” و آژانس ایالات متحده برای توسعه بین‌المللی و سازمانهای خیریه را به صندوق شرکتهای بزرگ و به جیب تعدادی خانواده ثروتمند سرازیر می‌کنند که منابع طبیعی کره زمین را در اختیار بگیرند.

پرکینز سلاح این جنایتکاران را اینگونه معرفی می‌کند که آنها عبارت است از: گزارشات مالی مجهول، انتخابات ساختگی، رشوه، اخاذی، سکس و قتل. آنان بازیگران همان بازی قدیمی امپراتوری هستند که در حال حاضر در این روزگار جهانی سازی ابعاد جدید وحشتناکی به خود گرفته است. من می‌دانم از چه چیزی حرف می‌زنم… زیرا من خودم یکی از همان جنایتکاران جنگی بودم عبارت فوق را به سال ۱۹۸۲ در آغاز دست نوشته‌ای تحت عنوان “وجدان‌ آگاه جانی مزدور اقتصادی” مطرح کرده بودم.

وی با بیان اینکه این کتاب را به روسای جمهور دو کشوری تقدیم کرده بود که از مشتریان او بوده‌اند و برایشان ارزش و احترام خیلی زیادی قائل بوده است افزود:  این دو شخصیت سیاسی رئیس جمهور اکوادور و پاناما بودند که در سانحه هوایی جانشان را از دست دادند و این حوادث به هیچ عنوان اتفاقی نبود. آنها را به قتل رساندند زیرا از ائتلاف با شرکتهای بزرگ دولت آمریکا و بانکدارانی که هدفی جز ایجاد امپراتوری جهانی نداشتند سرپیچی کرده بودند.

پر کینز با انتقاد از سیاستهای ضد بشری آمریکا که بیش از هر چیزی در رفتار آن نمود دارد در کتاب گفته است که آمریکا بیش از هشتاد و هفت میلیارد دلار صرف جنگ عراق می‌کند در حالیکه طبق برآورد سازمان ملل با نصف این رقم آب سالم، غذای کافی، خدمات بهداشتی، دفع فاضلاب و‌ آموزش اولیه را برای تمام ساکنان کره زمین فراهم آورد.

وی در ادامه در راستای تأیید ناکارامدی تجارت جهانی افزود: نسبت درآمد یک پنجم جمعیت در غنی‌ترین کشورها به یک پنجم جمعیت در فقیرترین کشورها از سی به یک در سال ۱۹۶۰ به هفتاد و چهار به یک در سال ۱۹۹۶ رسیده است.

منبع : http://www.tasnimnews.com/fa/news/1395/06/28/1189638

شناسه خبر: ۱۱۸۹۶۳۸ سرویس: اقتصادی

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار