ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

فناوری‌هایی که جهان را تغییر می دهند:

0

اگر به هر زاویه‌ای از زندگی خود بنگریم، رد پایی از علم و فناوری را مشاهده خواهیم کرد که تغییری چشمگیر در زندگی ما ایجاد کرده است.

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، آیا تا کنون با خود اندیشیده اید که جهانی که در آن زندگی می کنیم با چه سرعت غیر قابل باوری در حال تغییر و تحول است. در این میان، علم و فن آوری در ایجاد این تحول شگرف، نقش غیر قابل انکاری دارند که به ۱۰ مورد از آن می پردازیم.
نیروگاه های خورشیدی تولید سوخت
امروزه توان و پتانسیل خوبی برای تبدیل انرژی خورشیدی به سوخت وجود دارد که بسیار ارزان از طریق نیروگاه های خورشیدی با استفاده از نورخورشید و دی اکسید کربن و آب غیر شرب امکانپذیر است. اکنون در عصر انرژی های تجدید پذیر به سر می بریم.

کشاورزی گلخانه ای
یکی از مسائل مهمی که بشر در آینده با آن مواجه است، نبود غذای کافی برای همگان خواهد بود. یکی از راهکارها برای حل این معضل بزرگ، کشاورزی گلخانه ای که با استفاده از سیستم هایLED ، شرایط محیطی مشابه به محیط واقعی را برای تولید گیاهان و محصولات کشاورزی را فراهم می کند. مزیت عمده این روش عدم نیاز به تحقیقات فراوان و سرمایه گذاری زیاد است.

پرینت ۳ بعدی
پرینت ۳ بعدی کشف جدیدی نیست اما قطعا همه ما می دانیم که شکل زندگی ما را تغییر داده است. فن آوری پرینت ۳ بعدی برای توسعه صنعت دارو بکار می رود و توانایی بالقوه برای تولید اندام های داخلی را نیز دارد.
پهپاد
با اینکه پهپاد ها پدیده ای تازه نیستند اما پتانسیل بالقوه برای متحول شدن را دارند. شرکت  آمازون سعی دارد آنها را برای ارسال سفارشات مشتریانش بکار گیرد. سایر کمپانی ها نیز قصد دارند از آنها برای رساندن ملزومات مورد نیاز افرادی که به دلایل مختلف به آن احتیاج دارند استفاده کنند.  پهپاد ها در حوزه نظامی،صنعت فیلم سازی و همچنین کشاورزی به شکل گسترده مورد استفاده قرار می گیرند.

گوشت مصنوعی
برای بسیاری از مردم جهان به دلایل اقتصادی امکان مصرف گوشت فراهم نیست که به همین دلیل میزان دریافتی پروتئین بدن آنها بسیار پایین است. بنابراین تولید گوشت مصنوعی می تواند ایده خوبی باشد هر چند تولید آن حدود ۳۸۵۰۰۰ هزینه دارد. اگر بخواهیم از زاویه ی مثبت به این قضیه بنگریم این ایده می تواند شروع خوبی برای  پایان ظلم و ستم انسان به حیوانات باشد.

فناوری  نانو
شاید تصور این باشد که فناوری نانو تنها مربوط به فیلم های علمی و فناوری است و برای ما تا حد زیادی غیرقابل باور است. مواد و متری ال  نانو در سطوح اتمی و مولکولی تولید می شود و این قابلیت  بالقوه وجود دارد که روزی با ساخت دستگاه نانو کوچک و وارد کردن به بدن  انسان،آن را به عنوان سیستم ایمنی مصنوعی به خدمت گرفت.

ربات ها
ربات ها امروزه در همه جا هستند. در آشپزخانه ها، در انبارها و خیلی جاهای دیگر. هوش مصنوعی هر روزه طیف گسترده تری از دنیای دیجیتال را در بر می گیرد و سرمایه گذاری عظیمی در این بخش انجام می‌شود. نگرانی بسیاری از مردم این است که ربات ها روزی جای انسان را  بگیرند. شاید چنین اتفاقی بیافتد.
واقعیت افزوده (Augmented Reality)
ما پیشتر فیلم های ۳ بعدی را تجربه کردیم،سپس ۴ بعدی و حتی ۵ بعدی و حالا “واقعیت افزوده” که به افراد این امکان را می دهد تا دنیای واقعی را را با استفاده از کامپیوتر شبیه سازی کنند.

اینترنت اشیا
واژه ای که طی چند سال گذشته بر سر زبان هاست IOT یا Internet of thing (اینترنت اشیا) است که بسیاری از وسایل و ابزار هوشمند جهان ما مانند تلفن های هوشمند، ساعت های هوشمند، یخچال های هوشمند و خودروها و بسیاری از وسایل دیگر می توانند با اتصال به آن راحتی را برای ما به ارمغان بیاورد.

کلان داده (Big Data)
فهمیدن و درک “کلان داده” شاید تا حدودی مشکل باشد. اما کلان داده ها نه تنها به میزان بزرگی پایگاه داده ها دلالت دارند بلکه خود ابزاری برای تحلیل و ذخیره سازی داده ها به شمار می روند. صنایع کلان داده به طور مداوم از لحاظ تعداد در حال گسترش هستند چرا که مراکز فناوری کاملا به آن متکی هستند. بر اساس پیش بینی Cisco، ارزش مراکز کلان داده تا سال ۲۰۱۷ به حدود ۵۰ میلیون دلار خواهد رسید.

منبع:باشگاه خبرنگاران

شناسه خبر: ۱۱۸۶۲۲۳ سرویس: رسانه ها

http://www.tasnimnews.com/fa/news/1395/06/24/1186223

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار