ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

قوانین حمایتی برای کارگران ضعیف است:

0

عضو هیئت مدیره کانون عالی کارفرمایان کشور خبر داد:

تعطیلی ۳۰درصد کارخانه‌های کشور/قوانین حمایتی برای کارگران ضعیف است.

عضو هیئت مدیره کانون عالی کارفرمایان کشور با بیان اینکه قوانین حمایتی برای کارگران در کشور ضعیف است، گفت: با توجه به دستمزد کم کارگران، بیمه این بخش از جامعه باید رایگان باشد و از آنها مالیاتی دریافت نشود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، غلامرضا عباسی رئیس کانون عالی انجمن صنفی کارگران کشور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با بیان اینکه ۱۵۰ ساعت کاری برای اصلاح قانون کار با کانون عالی کارفرمایان کشور نشست برگزار کرده ایم افزود: با این شورا در هفت ماده اختلاف نظر داریم اما در بقیه موارد، نظر دو انجمن صنفی جمع بندی و به دولت ارائه شد اما دولت در لایحه پیشنهادی قانون اصلاح کار به مجلس این موارد را در نظر نگرفت.

وی گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، به دولت تکلیف شده است نظرات شرکای اجتماعی را دریافت و در اصلاح قانون کار لحاظ کند اما دولت به تکلیف خود عمل نکرده است.

عباسی افزود: بخش کارگری و کارفرمایی با لایحه اصلاح قانون کار مخالف هستند.

وی با بیان اینکه قانون کار مخالف تولید نیست گفت: قانون کار نگرانی هایی را در کارگران ایجاد کرده است.

اصغر آهنیها عضو هیئت مدیره کانون عالی کارفرمایان کشور نیز در این برنامه با بیان اینکه قوانین کشور با بخش تولید همراه نیست بلکه مانع تولید است از قانون مالیات بر ارزش افزوده و اجرا نشدن قانون هدفمندی یارانه ها برای بخش تولید به عنوان موانع این بخش یاد کرد.

وی افزود: قوانین باید در پی افزایش، رونق و تداوم تولید باشد.

آهنیها با بیان اینکه قوانین حمایتی برای کارگران در کشور ضعیف است، گفت: با توجه به پرداخت ۳۰ درصد حق بیمه و دستمزد کم کارگران، بیمه این بخش از جامعه باید رایگان باشد و از آنها مالیاتی دریافت نشود.
وی افزود: با توجه به اینکه سازمان تأمین اجتماعی مختص کارفرما و کارگر است اما آنهایی که در بخش درمان فیش های نجومی دارند و هنوز این فیش ها باز نشده است می خواهند بخش درمان را از سازمان تأمین اجتماعی جدا کنند.

عضو هیئت مدیره کانون عالی کارفرمایان کشور گفت: اکنون شرایط کسب و کار در ایران رتبه ۱۳۰ جهانی را به خود اختصاص داده است و در بخش قوانین کسب و کار نیز رتبه ای بیش از ۱۳۰ داریم.
آهنیها افزود: شاید در بخش صنعت نفت و گاز رشد چهار درصد اقتصادی داشته باشیم اما رشد صنعت کشور صفر و شاید زیرصفر است.

وی گفت: برخی بندهای قانون کار شفاف نیست و تا کنون تفسیرهای متفاوتی از آن شده است.

آهنیها گفت: در اصلاح قانون کار باید همه مسائل شفاف شود.

وی افزود: ۳۰ درصد کارخانجات کشور تعطیل است و این تقصیر کارگر و کارفرما نیست بلکه ناکارآمدی ساختار اقتصادی کشور و تحریم ها موجب این اتفاق شده است.

اسماعیل ظریفی آزاد مدیرکل روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این برنامه گفت: نظرات شرکای اجتماعی دولت در خروجی لایحه اصلاح قانون کار در نظر گرفته شده اما صد درصد این نظرات در لایحه نیامده است.

وی با بیان اینکه بخش کارگری و کارفرمایی در هفت مورد اختلاف نظر دارد افزود: تنظیم لوایح وظیفه حکومتی است و باید بر اساس سیاست های دولت، لوایح تنظیم شوند.

ظریفی آزاد گفت: دولت بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه نظرات صنف کارگری و کارفرمایی را دریافت کرده اما در قانون به دولت تکلیف نشده است که نظر آنها عیناً در لایحه آورده شود.

حمیدرضا فولادگر نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه با بیان اینکه فرصت مناسبی برای کمیسیون اجتماعی مجلس برای بررسی لایحه اصلاح قانون کار بدون بهره برداری های سیاسی و بخشی نگری ایجاد شده است گفت: باید بر اساس سه جانبه گرایی، قوانین کار اصلاح شود.

وی افزود: مهمترین مشکل بخش کسب و کار کشور، قانون کار نیست بلکه رکود، نقدینگی و فعال نبودن واحدهای تولیدی است.

منبع : http://www.tasnimnews.com/fa/news/1395/06/15/1178402

شناسه خبر: ۱۱۷۸۴۰۲ سرویس: اقتصادی

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار