ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تربیت نیروهای کارآفرین در مدارس تعاونی:

0

مدیرکل تعاونی های خدماتی وزارت تعاون مطرح کرد:

تربیت نیروهای کارآفرین در مدارس تعاونی.

مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون ابراز امیدواری کرد که با راه‌اندازی مدارس تعاونی در کشور زمینه پرورش و تربیت کودکانی کارآفرین، مشارکت‌جو و اجتماعی‌تر فراهم شده و نیاز بازار کار به افراد خلاق و ماهر را پاسخ دهد.

علیرضا ناطقی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در راستای تفاهم‌نامه‌ای که میان وزارت آموزش و پرورش و وزارت تعاون به امضا رسیده، مقرر شده تا واگذاری امور آموزشی به بخش غیر دولتی و ترویج و تاسیس مدارس تعاونی در اولویت قرار گیرد.

به گفته وی مدارس کشور تاکنون یا به صورت دولتی بوده یا به بخش خصوصی واگذار شده و مدارس غیر انتفاعی را ایجاد کرده است.

ناطقی اجرایی شدن تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت تعاون و آموزش و پرورش را نشانگر ارادۀ دولت در واگذاری امور آموزشی به بخش تعاون دانست و تصریح کرد: هم اکنون در بسیاری از کشورهای جهان، تعاونی‌ها نه فقط ضرورتی اقتصادی برای فراهم کردن فرصت‌های اشتغال برای بخش‌های وسیع‌تری از نیروی کار قلمداد می‌شوند، بلکه به‌ عنوان راه برون‌رفت از مشکلات مدل‌های زیست اقتصادی ـ اجتماعی موجود معرفی شده‌اند از این رو قدم گذاشتن در مسیر الگوی مدرسه تعاونی، پیوستن به چنین جریانی در سطح  بین‌المللی و استفاده از تجربه سایر نقاط جهان است.

مدیرکل تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در عین حال از مشکل بازنشستگی زودهنگام معلمان و نیروی انسانی مازاد در وزارت آموزش و پرورش به عنوان یکی از چالشهای دولت یاد کرد و گفت: متاسفانه توان و انرژی معلمان و تجربه آنان پس از بازنشستگی و با آزادسازی نیروی انسانی وزارتخانه بی‌هدف رها شده و هدر می‌رود اما اگر دولت تشکیل تعاونی‌هایی از معلمان یا بازنشستگان آموزش و پرورش را در دستور کار قرار دهد، ضمن تشویق آنها به تشکیل مدارس تعاونی، مشکل نیروی انسانی خود را حل کرده و تجربه و دانش معلمان با سابقه را به خدمت می‌گیرد.

ناطقی در پاسخ به این پرسش که تشکیل مدارس تعاونی چه مزیتهایی دارد؟ گفت: به دلیل ساختار متفاوت تعاونی‌ها، معلمان در مدارس تعاونی می‌توانند در پستهای مختلف سازمان حرکت کنند و توانایی‌های مختلف مدیریتی و اجرایی خود را ارتقا دهند، همچنین در مالکیت مدرسه و سیاستگذاری‌ آن به عنوان عضو سهم دارند و همین امر در بالا رفتن کیفیت آموزش تاثیرگذار است.

به گفته وی، دولت می‌تواند از طریق واگذاری املاک تحت اختیار خود با شرایط، وام و تسهیلات یا پرداخت سرانه دانش آموزی، به مدارس تعاونی کمک کند.

این مقام مسئول وزارت تعاون در بخش دیگری از اظهارات خود از برگزاری همایش “مدرسه تعاونی، اقتصاد مشارکتی” خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این همایش، بررسی راهکارهای اجرای تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت کار و وزارت آموزش و پرورش مبنی بر واگذاری مدارس به تعاونی‌ها، ترویج گفتمان تعاونی به عنوان مدل اقتصاد مشارکتی و معرفی الگوهای مدارس تعاونی موجود در ایران و جهان است.

وی چشم‌انداز همایش “مدرسه تعاونی، اقتصاد مشارکتی” را الهام گرفته از ایدۀ مدارس تعاونی دانست و گفت: این مدارس در شرایط اقتصادی، اجتماعی و اداری می‌توانند به‌عنوان الگوی سازمانِ اقتصادی- اجتماعی کارآمدتر و عادلانه‌تر به بار بنشینند.

 به اعتقاد مدیرکل تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون، قدرت اقتصادی مدارس تعاونی از تجمیع سرمایه‌های خرد معلمان و قدرت اجتماعی آن از کار مشارکتی، روحیۀ تعاونگری و تربیت دانش آموزانی متفاوت و کارآفرین شکل می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، همایش مدرسه تعاونی از سوی تعاونی فرهنگی ـ آموزشی راه رشد برگزار می‌شود و مهمترین هدفی که دنبال می‌کند معرفی و ترویج مدرسه‌های تعاونی و تربیت نیروهای انسانی متفاوت، مشارکت جو و کارآفرین در آینده است.

منبع : http://isna.ir/news/95061308659

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار