ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تأثیر اینترنت در ناباروری:

0
عوامل بسیاری در ناباروری افراد تاثیر گذار هستند که با پیشرفت تکنولوژی و وسایل ارتباطی شاهد افزایش زوج های نابارور هستیم.
به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران،امروزه پیشرفت تکنولوژی و رواج وسایل ارتباط جمعی چاقویی دولبه است که با وجود دسترسی سریع تر افراد به یکدیگر خطراتی را برای آنها علاوه بر مشکلات روحی و روانی به همراه دارد. با صنعتی شدن و توسعه کشورها استفاده از اینترنت بخشی از زندگی روزمره افراد شده که با پیشرفت گوشی های موبایل و هوشمند شدن آنها این وابستگی بیش از پیش شده و تقریباً تمام زندگی رو در بر گرفته است.
 در این بین با وابستگی به اینترنت و و سایل ارتباطی مشکلات بسیاری از جمله ناباروری برای افراد به وجود می آید.
معرفت غفاری نوین جنین شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره عوامل موثر بر ناباروری اظهار کرد: سبک زندگی تاثیر بسیاری بر باروری و ناباروری افراد دارد که با گسترش علم در صنایع مختلف از جمله برق و فناوری های ارتباطی این تکنولوزی ها علاوه بر برخورداری از فواید، خطرات بسیاری نیز برای افراد ایجاد می کنند.
وی ایجاد میدان های الکترومغنایسی را بخشی از این مضرات دانست و بیان کرد: دکل های فشار قوی، مایکروویو، آنتن های BTS ، موبایل و لب تاپ با ایجاد امواج الکترومغناطیسی می توانند مشکلاتی در باروری فرد ایجاد کنند که آنتن های BTS مخصوص تلفن همراه علاوه بر این مشکل، موجب مشکلات عصبی، سردرد و سرگیجه در افراد می شود.
لپ تاپ ها و ناباروری
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: لپ تاپ ها با قرارگیری بر روی پا می توانند از دو طریق گرما و امواج الکترومغناطیس مشکلاتی را در سیستم تولید مثلی فرد ایجاد کنند.
وی با بیان اینکه فاصله افراد با منبع تولید امواج در مشکلات ناشی از آنها موثر است، اظهار داشت: گوشی های موبایل در هنگام صحبت می توانند بر سیستم عصبی فرد تاثیر گذارد که قراردادن در ناحیه کمر به دستگاه تولید مثلی فرد آسیب می زند.
غفاری نوین با اعلام اینکه طول مدت استفاده از وسایل ارتباطی نیز بر روی ناباروری افراد تاثیرگذار است، تصریح کرد: در صورتیکه مودم وای فای به طور دائم روشن باشد ،خطرات بیشتری برای دستگاه تولیدمثلی افراد نسبت به استفاده موقت و تنها چند ساعت در روز دارد.
خطر وای فای بر باروری مردان
وی تاکید  کرد: تاثیر امواج اینترنت وای فای بر میزان تولید و کیفیت سلول های جنسی مردان با بررسی محققان به اثبات رسیده است.
این جنین شناس درباره عوامل دیگر موثر بر ناباروری گفت: ازدواج دیرهنگام و تاخیر در فرزندآوری به دلیل برخی مشکلات اقتصادی از موارد موثر بر ناباروری خانم ها با توجه به محدودیت سن باروری آنها است که با افزایش سن از کیفیت سلول های جنسی خانم ها کاسته می شود.
وی شرایط محیط زندگی  از جمله آب و هوا را از موارد موثر بر ناباروری افراد دانست و تصریح کرد: افرادی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند، با مشکلاتی ناشی از آلاینده ها و آلودگی های محیطی وسایل نقلیه مواجه هستند.
محصولات آرایشی هورمونی
غفاری نوین با بیان اینکه مصرف سیگار و قلیان بر ناباروری افراد تاثیر بسیاری دارند، افزود: محصولات آرایشی مانند استروژن های محیطی عمل می کنند و باعث مختل شدن سیستم غدد درون ریز می شوند.
وی با اشاره به تاثیر چاقی و تغذیه نامناسب در ناباروری افراد تاکید کرد: لباس های تنگ به خصوص در آقایان، استفاده از آفت کش ها و سموم برای ضدعفونی کردن سبزیجات می توانند بر دستگاه تناسلی تاثیرگذار باشد که با تغییر سبک زندگی موجب ناباروری در افراد می شوند .
استرس های شغلی و مشکلات ترافیکی
این جنین شناس بیان کرد: استرس ناشی مشکلات ترافیکی و زندگی روزمره را در ناباروری افراد تاثیر بسیاری دارد.
وی با بیان اینکه چاقی در خانم ها و آقایان بر ناباروری موثر است، تصریح کرد: ثابت شده با چاقی افراد کیفیت سلول های جنسی آنها کاهش می یابد هر چه فرد لاغرتر باشد، سلول های جنسی بهتری تولید می کند.
رژیم غذایی متعادل خود را حفظ کنید
غفاری نوین اظهار کرد: مواد غذایی چرب و با قند فراوان، غذاهای کنسروی به دلیل مصرف مواد نگهدارنده، همچنین قرار دادن ظروف پلاستیکی در مایکروفر می توانند بر  دستگاه تولید مثلی افراد تاثیر منفی بگذارند .
وی افزود: ثابت شده که انجام ورزش با کمک به کاهش وزن و استرس می تواند به بهبود عملکرد باروری افراد کمک کند.
منبع : http://www.yjc.ir/fa/news/5753854

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار