ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

پروانه واحدهای صنعتی بلااستفاده باطل می‌شود:

0

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

پروانه واحدهای صنعتی بلااستفاده باطل می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایران گفت: شهرک صنعتی نوآوران به‌دلیل موقعیت جغرافیایی که در استان زنجان دارد، آینده بسیار خوبی را از نظر رشد و توسعه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، علی یزدانی صبح امروز در مراسم افتتاح شرکت کیاشیمی زنگان، اظهار کرد: رسالت دولت در حمایت از تولید و ایجاد اشتغال مولد است و اگر واحدهای تولیدی بخواهند از امروز توسعه خود را آغاز کنند، همه‌جانبه از آنها حمایت خواهیم کرد و مشکلی در این رابطه نداریم.

وی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در سه سال گذشته جهت توسعه صنعتی در مناطق مختلف و ایجاد زمینه حضور سرمایه‌گذاران، گفت: باید عنوان کرد که در ابتدای استقرار دولت بر اساس آمارهای به دست آمده، مشخص شد ۶۶۸۱ واحد صنعتی تعطیل در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی وجود دارد که با مشکلات عدیده‌ای دست به گریبان بودند.

این مسئول خاطرنشان کرد: ۵۲ درصد این واحدها قابلیت راه‌اندازی مجدد را داشتند که تا پایان سال گذشته هفت‌هزار و ۸۵ واحد به چرخه تولید بازگشتند. ۶ درصد واحدها تمایلی برای راه‌اندازی واحدهای خود ندارند و این بدان دلیل است که آنها بنگاه‌دار نبوده و قوانین مشتری‌مداری و مدیریت را نمی‌دانند و در صنعت مهم است که صاحبان صنایع قبل از ورود به بازار منابع، نیروی انسانی کارآمد، بهره‌وری را ارزیابی کنند تا بتوانند محصول تولید شده را در بازارها عرضه کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به برخی واحدها نیز که قابلیت راه‌اندازی ندارند، اظهارکرد: ۱۷۱۰ واحد تولیدی قابلیت راه‌اندازی مجدد ندارند و دلیل این امر آن است که یا عمر فعالیت این واحدها به پایان رسیده و یا توان رقابت در بازارها را ندارند که همین امر باعث شده تولید آنها مقرون به صرفه نباشد.

یزدانی ادامه داد: ۱۰۶۷ واحد که قابل راه‌اندازی نیستند و به مالکان‌شان دسترسی وجود ندارد و در صدر این‌ها استان‌های تهران، مرزکز، خوزستان، آذربایجان شرقی و فارس قرار دارند.

وی افزود: واحدهای صنعتی که قابلیت راه‌اندازی مجدد ندارند، بیشتر مربوط به واحدهایی است که در آنها بانک‌ها به طور جانشینی عمل کرده‌اند و به زودی در همه استان‌ها اعلام خواهد شد که مجوز و پروانه بهره‌برداری این نوع واحدها باطل خواهد شد زیرا وجود این واحدها سبب غیرواقعی شدن آمارهای رسمی می‌شود.

یزدانی با اشاره به رسالت‌های این وزارتخانه در سال‌جاری گفت: واقعی کردن آمارها در زمینه فعالیت واحدهای فعال و غیرفعال یکی از رسالت‌هاست که سبب بهبود وضعیت برای تصمیم‌گیری‌های آتی می‌شود.

در ادامه جلسه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در اوایل سال ۹۳، ۳۵۰ واحد تولیدی تعطیل در سطح زنجان وجود داشت که با مراجعه حضوری مشکلات این واحدها بررسی و احصا شد که مشخص شد حدود ۷۰ واحد تولیدی قبل از سال ۹۲ تعطیل  و ۵۰ واحد تولیدی به گردونه کار بازگشتند.

ناصر فغفوری با اشاره به فعالیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در استان تشکیل شده، گفت: ۹۵۲ واحد تولیدی در سامانه بهین‌یاب ثبت‌نام کردند که این میزان دو برابر اعتبارات جذب شده است. ۱۴۶ واحد به کمیته کارشناسی رفته و ۳۵۲ پرونده هم به شعبات ارسال شده و ۱۷۶ مورد عقد قرارداد و ۵۱ واحد تسهیلات پرداخت شده است که قرار است تا پایان شهریور ۴۴۵ میلیارد تومان جذب و پرداخت شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان نیز گفت: در رابطه با شهرک نوآوران، ۲۸۷ هکتار زمین اخذ شده برای ایجاد این شهرک است که ۲۳ هکتار صنعتی است و دارای زمین و سند است.

امیر حمیدنیا تصریح کرد: این شهرک بین دو اوتوبان قرار دارد و ورودی آن نیز بسیار مناسب است. همچنین سعی کردیم مشکلات آب این شهرک برطرف شود.

منبع : http://www.isna.ir/news/95060102582

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار