ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

دولت در مبارزه با فساد جدی است:

0
معاون اول رئیس جمهور:

دولت در مبارزه با فساد جدی است/ ابعاد پرونده بابک زنجانی مشخص شود.

قزوین- معاون اول رئیس جمهور گفت:دولت در مبارزه با فساد جدی است زیرا فساد سیستمی شده و عده ای دارند کشور را چپاول می کنند و نمونه های زیادی داریم که اگر همه آنها را بگوییم مردم نگران می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری سه شنبه شب در نشست صمیمانه با منتخبان استان قزوین در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین گفت: دولت در شرایطی مسئولیت اداره کشور را بر عهده گرفت که دشمنان برنامه ریزی کرده بودند تا نفت ایران فروش نرود و صادرات هم متوقف شود و در داخل هم اختلافات جدی بود.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: متاسفانه در ابتدای دولت یازدهم انسجامی که یک کشور بزرگ مانند ایران باید داشته باشد موجود نبود و تورم بالای ۴۰ درصد و رکود حاکم بر اقتصاد شرایط ویژه ای ایجاد کرده بود.

جهانگیری یادآورشد: قانون گریزی هم باب شده و فساد در کشور وسیع شده بود و شاهد فساد سیستمی بودیم و مردم شرایط بدی داشتند و باید پذیرفت قبول مسئولیت در این وضعیت بسیار سخت بود اما با اعتماد مردم و همتی مضاعف وارد عرصه خدمت شدیم و امروز سربلند هستیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در همه زمینه ها برنامه های دولت موفق بوده و در عرصه خارجی دیگر این که ایران خطر بزرگی است حل شده و به جای ایران هراسی، ایران دوستی رایج شده و با دنیا وارد تعامل خوبی شده ایم و قطعنامه های شورای امنیت را لغو کردیم و سایه جنگ از کشور رفع شد.

جهانگیری اظهارداشت: هر چند با ایران قدرتمند با داشتن نیروهای مسلحی قوی و سپاهی ایثارگر نمی توانند رودر رو شوند اما تاکنون سابقه نداشته که قطعنامه های صادره علیه یک کشور در سازمان ملل لغو شود و یا کشور دچار جنگ نشود.

معاون اول رئیس جمهور یادآورشد: خرداد سال ۹۲ را با خرداد امسال مقایسه کنید و ببینید اتحاد و انسجام قوای سه گانه در چه وضعیتی است و تعاملی که دکتر روحانی با علما و روحانیون دارد بیسابقه است و ما اعتقاد داریم دولت یازدهم فراجناحی است و اگر کسی با سیاست های دولت همراه باشد اما دیدگاهی موافق ما هم نداشته باشد اشکالی ندارد.

وی گفت: باید تحمل خود را بالا ببریم و اگر کسی توانمند بود حتی مخالف سیاسی ما بود در مسئولیت ها استفاده کنیم و اگر کسی شعارها و سیاست های دولت را قبول داشت نباید کنار گذاشته شود و می تواند مسئولیت بگیرد.

شرایط پذیرش مسئولیت برای همه نیروهای داخل نظام فراهم شود

جهانگیری اظهارداشت: باید بستر و شرایط کار برای همه کسانی که نظام و رهبری را قبول دارند فراهم شود وبخش خصوصی ونیروهای دلسوز بتوانند دردولت خدمت کنند.

وی با اشاره به دستاوردهای اقتصادی دولت نیز گفت: در عرصه اقتصادی نیز دستاوردهای خوبی داشته ایم و اگر با همه مشکلات این موفقیتها نادیده گرفته شود ظلم است.

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: برخی می خواهند دولت را ناموفق جلوه دهند و مردم احساس کنند تیم اداره کننده کشور ناتوان است و فکر می کنند با تضعیف دولت به قدرت آنها اضافه می شود در حالی که در اشتباهند و این کار به کاهش اقتدار نظام منجر می شود.

وی تصریح کرد: هرچند با شرایط ایده آل فاصله زیادی دارم اما اعلام می کنیم که دولت قادر است اقتصاد را سامان داده و اوضاع را بهبود بخشد و تاکنون هم کارهای خوبی صورت گرفته است.

جهانگیری اظهارداشت: در قانون گرایی هم برخی می خواهند اقتدار دولت را به چالش بکشند و نمی دانند با تضعیف دولت در شرایطی که داعش و گروههای تکفیری کشورهای اطراف ما را اشغال کرده اند و نا امنی بیداد می کند و ایران امن ترین کشور منطقه است این حرکت ها منطقی نیست.

وی بیان کرد: داعش بدنبال ناامن کردن ایران بود تا انقلاب شیعی را از کار بیندازد اما با درخشش نیروهای مسلح و سپاه ما دشمنان نتوانستند به امنیت کشور آسیب برسانند و امروز هم نباید در داخل کاری کنیم که اتحاد و انسجام ما تضعیف شود.

دولت دنبال قانون گرایی است/ با فساد مبارزه می کنیم و هزینه می دهیم

جهانگیری گفت: دولت در مسیر قانون گرایی و قانون مندی حرکت می کند و با احترام به همه قوا باید گفت مسئول اداره کشور دولت است و همه باید در این زمینه همراه دولت باشند.

وی با اشاره به اهمیت مبارزه با فساد هم اظهارداشت: برای مبارزه با فساد جدی و قاطع هستیم و هزینه آن را پرداخت می کنیم اما عده ای هر دروغی را جعل کردند تا در مبارزه با فساد کوتاه بیاییم و کا را رها کنیم.

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: فساد در کشور سیستمی شده و عده ای دارند کشور را چپاول می کنند و نمونه های زیادی داریم که اگر همه آنها را بگوییم مردم نگران می شوند.

ابعاد فساد بابک زنجانی برای مردم بازگو شود

جهانگیری اظهارداشت: ابعاد پرونده بابک زنجانی هنوز باز و مشخص نشده و حاضر نیستند حتی ۱۰ درصد از نحوه شکل گیری بابک زنجانی ها را در رسانه های خود منعکس کنند در حالی که از این وضعیت باید دهها فیلم ساخته شود و به مردم بگوییم چگونه یک جوان با ارتباط رانتی با سیستم های بانکی کشور می تواند دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بگیرد و به بهانه توزیع بین پیمانکاران تصاحب کند.

وی اضافه کرد: ساده ترین راه شاید اعدام این فرد است البته باید این فرد مجازات شود اما مهم این است که اولا این پول بیت المال بازگردد و سپس معلوم شود بابک زنجانی چگونه شکل گرفته و آیا امروز زنجیره این ارتباط پاره شده یا ادامه دارد.

جهانگیری تصریح کرد: اگر در مبارزه با فساد جدی نباشیم همین فساد مثل موریانه نظام را از بین می برد و نباید اجازه دهیم این موضوع دچار مسائل سیاسی شود.

نشاط سیاسی جامعه باید حفظ شود

معاون اول رئیس جمهور اظهارداشت: همه باید تلاش کنیم و بدانیم اگر در کنار هم باشیم قادر خواهیم بود مشکلات را حل کنیم و مسیر توسعه کشور را هموار کنیم و با همه محدودیت های مالی با اتکا به استعدادهای کشور با ایجاد نشاط سیاسی و امید در مردم در مسیر تعالی و پیشرفت حرکت کنیم.

در این نشست فریدون همتی استاندار قزوین، حجت الاسلام قدرت علیخانی مشاور پارلمانی مجمع تشخیص مصلحت نظام، ایوب رحیمی معاون سیاسی امنیتی استانداری و جمعی از منتخبان و دانشگاهیان استان نیر حضور داشتند.

منبع : http://www.mehrnews.com/news/3750182

شناسهٔ خبر: ۳۷۵۰۱۸۲ –

 

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار