ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بخشنامه جدید مبارزه با مفاسد اقتصادی نتیجه بخش نخواهد بود :

0
پورمختار:
عضو کمیسیون قضایی مجلس:در بخشنامه جدید معاون اول رئیس جمهور برای مبارزه با مفاسد اقتصادی هیچ نوآوری دیده نمی شود و نتیجه ای نخواهد داشت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما،‌ محمدعلی پورمختار دربرنامه گفتگو ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: تنها نکته جدید در این بخشنامه ثبت سیستمی پرونده های مبارزه با مفاسد اقتصادی در دستگاه های اجرایی است.
وی گفت:‌ این بخشنامه روبنایی و شکلی است و چون ریشه های مبارزه با فساد در آن دیده نشده است نتیجه بخش نخواهد بود.
عضو کمیسیون قضایی مجلس افزود: وقتی که وابستگان و نزدیگان ما در معرض اتهاماتی هستند مردم بخشنامه ها را باور نمی کنند بلکه می خواهند همه چیز را در عمل ببینند.
پورمختار گفت: حرف و بخشنامه مشکل را حل نمی کند بلکه نیازمند مبارزه با فساد به شکل عملی هستیم.
وی افزود: واحدهای حقوقی و بازرسی دستگاه های اجرایی گاهی پیگیری هایی در مبارزه با فساد میکنند اما مقامات بالاتر از انها اجازه برخورد به آنها نمی دهند.
عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: بخشنامه جدید معاون اول رئیس جمهور شامل نهادهای عمومی غیر دولتی نمی شودو این مسئله یکی از ایرادهای آن است.
پورمختار افزود: دستگاه های اجرایی اگر فسادی را هم کشف کنند در مستند سازی محکمه پسند آن یا توانایی ندارند و یا کوتاهی می کنند و وقتی پرونده به دستگاه قضایی می رود به نتیجه مطلوب نمی رسد و این نقص مبارزه با مفاسد اقتصادی است.
وی تصریح کرد: درمبارزه با مفاسد اقتصادی باید بی ملاحظه با عالی ترین مقام اجرایی هر دستگاه که درآن فسادی شکل می گیرد برخورد شود.
دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت:‌دولت معتقد است قبل از آن که دستگاه های نظارتی بیرون از قوه مجریه متولی مبارزه با فساد باشد خود دستگاه های اجرایی باید اقدام به این کار کنند.
کاظم پالیزدار افزود:‌ پرونده های متعددی از تخلفات یا شکایات درزمینه مفاسد اقتصادی در دستگاه های اجرایی شکل گرفته اما انسجام خاصی ندارند و در بخشنامه جدید این دستگاه ها خواسته شده که همه موارد موجود را در سامانه ای مشخص ثبت کنند.
وی گفت:‌ در مبارزه با مفاسد اقتصادی نیازمند اقدامات مختلفی هستیم و قطعا با یک بخشنامه فساد ریشه کن نخواهد شد اما این بخشنامه دراین راه انسجام ایجاد می کند.
پالیزدار افزود:‌ انسجام و کنترل های درون سازمانی برای مبارزه با فساد لازم است و دستگاه های اجرایی موظفند پیشگیری های لازم را صورت دهند و گلوگاه های فساد راشناسایی و قطع کنند.
دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت:‌ براساس بخشنامه جدید دستگاه هایی که در ان فساد رخ می دهد باید به عنوان شاکی وارد قضیه شوند و خودشان پرونده را پیگیری کنند.
وی افزود: آنقدر که در این دولت به مسئله مبارزه با فساد اقتصادی توجه شده در هیچ دولتی توجه نشده است.
پالیزدار گفت: باید تلاش کنیم با اقدامات پیشگیرانه فساد اقتصادی شکل نگیرد اما اگر شکل گرفت باید با آن برخورد قاطع شود.
یک عضو سمن دیده بان شفافیت و عدالت هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: در بخش نامه جدید ناهماهنگی میان دستگاه ها در امر مبارزه با مفاسد اقتصادی خود نمایی می کند.
محسن جلواتی افزود: برخی مدیران از افشای فساد در دستگاه های زیر مجموعه شان هراس دارند.
وی تصریح کرد: در امر مبارزه با مفاسد اقتصادی باید از افراد قابل اعتماد استفاده کرد.
منبع : http://www.iribnews.ir/fa/news/1246667

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار