ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لزوم تشکیل کمیته های نظارتی برای جلوگیری از ورشکستگی های صوری :

0
یک نماینده مجلس دهم گفت:‌ تشکیل کمیته های نظارتی و حقیقت یاب متشکل از نهادهای دولتی و کمیسیون های مجلس از ورشکستگی های صوری جلوگیری می کند .
محسن بیگلری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بورس بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به این که ارتقای قانون نظام بانکی می تواند جلوی بسیاری از سو استفاده ها و ورشکستگی های صوری را بگیرد، اظهار کرد :‌ قانون نظام بانکی باید طوری طراحی و برنامه ریزی شود تا با جلوگیری از خلاهای موجود دیگر راهی برای سو استفاده و ورشکستگی های صوری در پیش نباشد زیرا دولت برای واحدهایی که تعطیل یا ورشکسته شده اند تسهیلات بانکی و دولتی، ‌تخفیف های مالی و بسترهای حمایتی بسیاری در نظر گرفته و نباید  این افراد به خود اجازه چنین اعمالی را بدهند .
وی ادامه داد :‌‌ اصلاح نظام مالی و تقویت سیستم نظارتی  کشور از مهمترین اقداماتی است که باید به طور جدی به آنها توجه ویژه شود در حقیقت زمانی که باجدیت تمام جلوی سو استفاده های این چنینی گرفته شود دیگر بهانه و دلیلی برای ورشکستگی های صوری به وجود نمی آید .
بیگلری درخصوص ایجاد آسیب های بسیار بر بدنه دولت و نظام اقتصادی کشور گفت :‌‌ ادامه این روند باعث ایجاد شکاف های طبقاتی و افزایش رکود اقتصادی می شود که ارتقای بسترهای نظارتی و برخوردهای شدید قانونی از راهکارهای اساسی در این باره است .
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به لزوم اجرای هرچه زودتر قانون های نظارتی افزود :‌ تشکیل کمیته های نظارتی و حقیقت یابی متشکل از وزارت اقتصاد ، ‌صنعت معدن وتجارت ،‌ وزارت تعاون ، تامین اجتماعی ، جهاد و سرمایه گذاری و با همکاری کمیسیو ن های مجلس می تواند از ورشکستگی های صوری جلو گیری کند .
وی با تاکید بر این که ارتقای تسهیلات بانکی و حمایت از تولیدکنندگان این معضلات را برطرف می سازد، تصریح کرد:‌‌ با آماده سازی بسترهای حمایتی باید شرایط  اقتصادی را به گونه ای آماده کنیم تا با ایجاد انگیزه تولیدکنندگان برای افزایش راندمان تولیدات داخلی ، رغبتی برای اعلام ورشکستگی های صوری نداشته باشند .
بیگلری با اشاره به لزوم مطالعات دقیق در خصوص طرح آمایش و موقعیت های جفرافیایی صنایع در نقاط مختلف کشور افزود :‌ یکی از عوامل موثر بر رکود اقتصادی ، ‌کاهش تولیدات داخلی و تعطیلی واحدهای تولیدی و تجاری در مناطق مختلف کشور و بی توجهی به طرح آمایش و تولید محصولات مرتبط با موقعیت های اقلیمی و جغرافیایی در استان ها و شهرستان ها است .
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم شورای اسلامی در پایان گفت:‌ با توجیه سازی تولیدکنندگان باید ارتقای محصولات را به گونه ای طراحی کنیم تا  در نظر گرفتن ارزش افزوده در سود دهی های بیشتر در بخش تولید  انگیزه در آنها برای ادامه روند افزایش راندمان تولید محصولات با کیفیت ایجاد شود ؛‌ در اختیار قرار دادن زمین های مورد نیاز بخش تولید ،‌ ارائه تسهیلات بانکی و وام های کم بهره ،‌ تخفیف های مالیاتی ،‌ ارائه بیمه های آسان کارگری ،‌ دادن امتیاز های ویژه ،‌ جداسازی و معرفی تولیدات برتر و تولید کنندگان برگزیده  و بررسی مشکلات پیش روی تولید کنندگان از عواملی مهم برای پیشگیری از ورشکستگی های صوری است.
منبع : http://www.yjc.ir/fa/news/5725495

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار