ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تحصیلکرده‌ها به دلیل اصرار بر کار دفتری و حقوق بالا بیکارند:

0

یک مقام وزارت کار در گفت‌وگو با تسنیم مطرح کرد:

تحصیلکرده‌ها به دلیل اصرار بر کار دفتری و حقوق بالا بیکارند.

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار وزارت کار با اشاره به این که امروزه تقاضا برای نیروی بیکار در سطح دیپلم و فوق دیپلم بیشتر از عرضه است گفت: متأسفانه در سطح لیسانس و بالاتر حاضر به کار کردن با حقوق اندک و کارهای غیراداری نیستند.

محمداکبرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره اینکه چرا دیپلمه‌ها سریع‌تر از فارغ التحصیلان دانشگاهی جذب بازار کار می شوند گفت: اولین مسئله توقع آنها از بازار کار است.

وی ادامه داد: نیروی کار دانشگاهی حاضر به فعالیت در یک مجموعه با حقوق اندک نیست. با وجود اینکه خانواده ها، جوانانشان را به ادامه تحصیل تشویق کرده اند هم اکنون مشکل اصلی بیکاری در کشور، اشغتال فارغ التحصیلان کارشناسی به بالا است که این موضوع نیز سیاست‌گذاری‌های خاص خود را می طلبد.

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت کار  بیان داشت: فارغ التحصیلان دانشگاهی متأسفانه با معضل بیکاری درگیرند و باید در کشور سرمایه‌گذاری‌های مناسبی برای اشتغال‌زایی جوانان صورت گیرد و. چرا که پیش‌بینی ما این بود با برجام بخشی از مشکلات فارغ التحصیلان حل شود اما چنین نشد.

اکبر نیا با بیان اینکه امروز حجم ورود فارغ التحصیلان بیکار نسبت به بیکاران دیپلمه بسیار زیاد است گفت: امروز نگاه تمام جویندگان کار فارغ التحصیل نگاه پشت میز نشینی  و اداری است. اکثر آنها حاضر به فعالیت در مجموعه های عملیاتی و کارهای یدی نیستند و بیشتر به دنبال کار اداری هستند. علاوه بر اینکه با توجه به اینکه حداقل حقوق ۸۱۲ هزار تومان است حتی برای شروع کار با توجه به هزینه های زندگی حاضر به فعالیت نیستند.

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار وزارت کار گفت: هم اکنون در سطح تحصیلات دیپلم و فوق دیپلم و همچنین رده های پایین تحصیلی تعادل در عرضه و تقاضای نیروی کار وجود دارد و می توان گفت در این حوزه مشکل بیکاری نیروی متقاضی کار تا حدود زیادی وجود ندارد.

اکبرنیا ادامه داد: در حال حاضر، حداقل در شهرهای بزرگ تقاضا برای نیروی کار با تحصیلات پایین بیشتر از عرضه آن است و کارفرمایان به دیپلمه ها و افراد دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم نیازمند هستند، اما متقاضی کافی کار در این بخش وجود ندارد.برعکس آن این است که فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار و حاضر به کار کردن در هر شغلی نیستند.

منبع : http://www.tasnimnews.com/fa/news/1395/05/10/1144374

شناسه خبر: ۱۱۴۴۳۷۴ سرویس: اقتصادی

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار