ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

فیشهای حقوقی را اطلاع رسانی نکردم تا کام مردم تلخ نشود!

0

رحیمی: فیشهای حقوقی را اطلاع رسانی نکردم تا کام مردم تلخ نشود!

رییس پیشین سازمان دیوان محاسبات کشور، درباره اطلاع رسانی نشدن فیش های حقوقی از سوی این دیوان، گفت: اطلاع رسانی نکردم تا کام مردم تلخ نشود.

رحیمی: فیشهای حقوقی را اطلاع رسانی نکردم تا کام مردم تلخ نشود!Reviewed by لیلا اسماعیل نژاد on Jul 25Rating: 5.0

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، امین حسین رحیمی در آیین تکریم و معارفه رییس دیوان محاسبات کشور که با حضور علی لاریجانی رییس مجلس، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت،ناصر سراج رییس سازمان بازرسی کشور و دیگر مقامات و نمایندگان برگزار شد این مطلب را اعلام کرد.

رییس پیشین دیوان محاسبات کشور  تصریح کرد: در دوره ریاستم پرونده‌های زیادی تشکیل و احکام متعددی صادر شد که نظیر آن در هیچ دوره ای سابقه نداشته است، اما چون نخواستم کام مردم تلخ شود اطلاع رسانی نکردم.

وی افزود: با قضیه فیش‌ ها نتیجه گرفتم دیوان محاسبات باید سخنگو داشته باشد تا مردم را از وضعیت مدیران متخلف آگاه سازند از این رو از رییس جدید می خواهم برای خود سخنگو تعیین کند.

رحیمی اطلاع رسانی نکردن دوره کاری خود را اشتباه دانست و اظهار داشت: ورود رسانه‌ها به موضوع فساد امر مبارکی است و در سایه اطلاع رسانی رسانه ها و ورود افکارعمومی به این موضوع است که برخورد قضایی انجام می گیرد و نتایج مطلوب بدست می آید.

وی از رسانه ها خواست تا از رییس  و دادستان دیوان محاسبات در خصوص ۲۵ پرونده‌ فیش حقوقی تشکیل شده در دیوان محاسبات توضیح بخواهند.

رییس پیشین دیوان محاسبات کشور یکی از دلایل حقوق ‌های نامتعارف را در اختیار بودن پول فراوان در دست مدیران دستگاه‌ها عنوان کرد و گفت: دیوان محاسبات کشور در گزارش تفریغ بودجه سالانه همواره نسبت به افزایش بودجه کشور هشدار می داد  و افزایش بودجه ۸۲ هزار میلیارد تومانی از سال ۹۰ به ۲۷۰ هزار میلیارد تومانی در سال ۹۴ بودجه کشور خطر بزرگی برای کشور بود.

وی ادامه داد: متاسفانه این پول صرف امور اجرایی شده و پولی برای بودجه عمرانی باقی نمانده است.

به گفته رحیمی، این در حالی است که نظام بودجه ‌ریزی کشور باید از سال ۸۳ بر مبنای عملکرد دستگاه‌ها اجرایی می‌ شد.

وی از رییس مجلس خواست تا اجرایی کردن بودجه ریزی عملیاتی را از دولت مطالبه کند و این موضوع را  ضرورت اقتصادی دانست.

رییس پیشین محاسبات کشور از نمایندگان منتقد دیوان به شدت انتقاد و تصریح کرد: در قضیه فیش‌های حقوقی برخی نمایندگان در صحن علنی طوری حرف می زدند که انگار دیوان محاسبات در این مسأله کوتاهی کرده است .

رحیمی خطاب به نمایندگان منتقد،‌ ادامه داد: وظیفه دیوان محاسبات نظارت پس از خرج بودجه است. برای این هدف بیش از ۳۲۲ پرونده از سال ۹۰ تا ۹۳ درباره فیش‌های حقوقی تهیه شده است، هر چند قضیه فیش‌های اخیر مربوط به سال ۹۴ است و  بیشتر این فیش‌ها به بانک‌ها و بیمه ‌ها تعلق دارد.

وی ادامه داد: حتی از سال ۹۲  هشدار دادیم که ردیف فوق‌العاده خاص فیش‌های حقوقی نباید مبنای دریافت وام مدیران قرار گیرد.

رییس پیشین دیوان محاسبات درباره بانک رفاه خاطرنشان کرد: این بانک اصلا تحت نظارت دیوان محاسبات نیست که این دیوان بخواهد عملکرد آن را حسابرسی کند.

رحیمی با اشتباه خواندن  روش دیوان محاسبات در حسابرسی عملکرد دستگاه‌ها بصورت سالانه، گفت: دیوان محاسبات باید رسیدگی را روزانه انجام دهد و هر سه ماه گزارش بابت رسیدگی های انجام شده گزارش داده  و گواهی صادر کند.

وی ایراد اساسی نظام پرداخت به کشور را ناعادلانه بودن پرداخت‌ها عادلانه عنوان کرد و ادامه داد: قوانین کشور اجازه داد و برخی مدیران دستگاه‌ها دچار تخلف شدند.

به گزارش موج، در این آیین از تلاش های امین حسین رحیمی رییس پیشین دیوان محاسبات با اهدای لوح تقدیری قدردانی و عادل آذر به عنوان رییس جدید این دیوان معرفی شد.

همچنین فیاض شجاعی که در سمت خود به عنوان دادستان دیوان محاسبات کشور ابقا شده بود، بعنوان دادستان برای دور دیگر معرفی شد.

منبع :http://mojnews.com

تاریخ:
گروه: سیاست داخلی

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار