ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

روحانی درباره اقدامات دولت در خصوص حقوق‌های نامتعارف به مردم گزارش می‌دهد:

0

نوبخت در گفتگوی ویژه خبری:

روحانی درباره اقدامات دولت در خصوص حقوق‌های نامتعارف به مردم گزارش می‌دهد/ اصلاحیه بودجه را در صحن علنی مطرح می‌کنیم.

سخنگوی دولت از گزارش رئیس جمهور به مردم در آینده‌ای نزدیک پیرامون اقدامات دولت در خصوص موضوع حقوق های نامتعارف خبر داد.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت با حضور در برنامه گفتگو ویژه خبری درباره فیش های حقوقی نامتعارف برخی مدیران و اقدامات دولت در این رابطه گفت: مشخص شدن ابعاد این کار و این که چه کسانی از این حقوق ها استفاده کردند، دلایل آن و اینکه برای جلوگیری از تکرار آن چه راهکارهایی وجود دارد موضوع ابلاغیه رئیس جمهور و دلیل تشکیل کمیته ویژه به وسیله معاون اول بود.

وی افزود: بر اساس بررسی های سازمان بازرسی کل کشور تعداد معدودی از مدیران دولتی از این حقوق و مزایا استفاده کرده اند و بیشتر افرادی که این حقوقها را دریافت کرده اند مربوط به بخش خصولتی یعنی بنگاه های اقتصادی مرتبط و غیرمرتبط با دولت هستند. این بنگاه های اقتصادی در سال های گذشته به مرور از قوانین خاصی استفاده و خود را از شمول قانون مدیریت خدمات کشوری جدا کرده اند.

نوبخت با بیان اینکه این بنگاه ها مجوز قانونی در این زمینه داشته اند، افزود: شورای حقوق و دستمزد راه را برای همه دستگاه هایی که از قانون مدیریت خدمات کشوری مستثنی بودند بست و برای همه چارچوب مشخصی تصویب شد.

وی با بیان اینکه برای دریافتی همه کسانی که از بودجه کل استفاده می کنند سقف و کف دریافتی مشخص شده است، افزود: کف دریافتی برای برخی بازنشستگان معادل ۹۰۰ هزار تومان است که به وسیله راه های دیگر ازجمله پرداخت غیرنقدی دریافتی این افراد نیز به یک میلیون تومان رسیده است.

سخنگوی دولت بیان کرد: در چهار ماه گذشته بیش از ۵۵۰۰ میلیارد تومان بین کارکنان دولت برای ایجاد تعادل در دریافتی ها تقسیم شده و کف حقوق افزایش یافته است.

نوبخت افزود: درباره بازنشستگان افرادی که در گذشته بازنشست شده اند و سطح حقوق آنها مربوط به پیش از قانون مدیریت خدمات کشوری است، دولت به سمت تعدیل دریافتی آنها پیش می رود.

نوبخت گفت: در برنامه ششم همه تبعیض ها و تفاوت ها در دریافت ها به حداقل می رسد.

وی افزود: ١٣ مدیر ارشد دولتی به علت دریافت حقوق نامتعارف برکنار یا با استعفایشان موافقت شد.

سخنگوی دولت درباره تک رقمی شدن حقوق وزرا گفت: با توجه به اینکه بیشتر کارکنان سطح مشخصی از حقوق ها دارند و با آن زندگی می کنند ما نیز باید از حقوقمان بگذریم و حقوق های تک رقمی را حتماً دریافت و احساس کنیم دیگران چه می کشند.

نوبخت افزود: آنچه که موجب نارضایتی می شود تبعیض و فقر نیست بلکه احساس آن است.

سخنگوی دولت گفت: از همه دستگاه های بازرسی و نظارتی و ذیحسابان انتظار داریم که ماهانه سازمان مدیریت و برنامه ریزی را از دریافت ها با خبر و حتی اگر یک مورد اضافه تر از سقف تعیین شده در شورای حقوق و دستمزد دریافتی وجود داشت به ما اعلام کنند.

نوبخت افزود: سقف استفاده از بودجه کل نه تنها برای مدیران بلکه افرادی که در مناطق بد آب و هوا نیز مشغول هستند مطابق مصوبه شورای حقوق و دستمزد محدود شده است.

وی گفت: از این پس درباره دریافتی حقوق بگیران از سران قوه با رعایت شأن آنها تا پایین ترین رده ها بر مبنای مصوبه شورای حقوق و دستمزد است.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال مجری برنامه که آیا در روزهای آینده آقای رئیس جمهور قرار است گزارش مبسوطی را در رابطه با اقدامات دولت و گزارش نهایی پیرامون حقوق های نامتعارف ارائه کنند؟ اظهارداشت: بله، انشالله در آینده ای نزدیک این اتفاق خواهد افتاد و آقای رئیس جمهور با مردم صحبت خواهند کرد، آقای رئیس جمهور در بیانیه خود نیز از کسانی که به این موضوع در فضای مجازی و رسانه ها پرداختند تشکر کردند و از طرفی آقای رئیس جمهور به رابطه صمیمی دولت و ملت اهمیت بسیار زیادی قائل هستند.

نوبخت درباره رد لایحه اصلاحیه قانون بودجه سال ۹۵ در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: این لایحه را یک بار دیگر به دلیل غایب بودن برخی اعضای کمیسیون در زمان رأی گیری در آن مطرح می کنیم و اگر در کمیسیون نتیجه نگرفتیم لایحه را در صحن علنی مجلس مطرح خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: امسال دولت برای خروج از رکود مصمم است دستکم ۷۵۰۰ واحد تولیدی تعطیل یا نیمه تعطیل را فعال کند و ۱۶ هزار میلیارد تومان نیز برای این موضوع اختصاص داده است.

سخنگوی دولت گفت: تا کنون شش هزار و ۲۰۰ مورد پس از طی مراحل در استان ها به بانک ها معرفی شده اند و روند پرداخت تسهیلات به آنها آغاز شده است اما بانک ها مشکل دارند و باید سرعت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

نوبخت افزود: لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۹۵ برای کمک به بانک ها در جهت توانمندسازی آنها برای ارائه تسهیلات به این ۶۲۰۰ واحد تعطیل و نیمه تعطیل بوده است.

وی گفت: اکنون بخش قابل توجهی از سپرده های بانک ها که به صورت تسهیلات پرداخت شده بازنگشته است.

نوبخت با بیان اینکه دولت یکی از بزرگترین بدهکاران به نظام بانکی است، مبلغ این بدهی را ۴۲ هزار میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: برخی از پیمانکاران طلبکار از دولت اکنون در زندان هستند و لایحه اصلاح قانون بودجه امسال راهی برای پرداخت بدهی دولت به این پیمانکاران است.

وی گفت: چون دولت پول نقد ندارد می خواهد از روش های رایج دنیا یعنی انتشار اوراق مالی استفاده کند و این در لایحه اصلاح قانون بودجه آمده است.

سخنگوی دولت افزود: در سال گذشته با بسته کوتاه مدت رونق اقتصادی در سه ماهه پایانی سال، رشد اقتصادی به دو درصد افزایش یافت اما در مجموع سال گذشته یک درصد رشد اقتصادی داشتیم.

نوبخت گفت: امسال برای رشد اقتصادی پنج درصد برنامه ریزی کرده ایم و سالانه باید حدود یک میلیون فرصت شغلی ایجاد کنیم.

وی افزود: کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی و ساماندهی مؤسسات پولی و مالی از جمله ۱۰ برنامه دولت برای اصلاح نظام بانکی است.

نوبخت درباره نتیجه بخش بودن برجام نیز گفت: بیشتر تحریم ها در بحث هسته ای مربوط به موضوع تحریم نفتی بود و ما حق نداریم بیشتر از آن چیزی که هست از آن تعریف کنیم یا دستاورد بزرگی را که داریم ناچیز نشان دهیم.

وی افزود: به ما اجازه نمی دادند بیشتر از یک میلیون بشکه نفت خام صادر کنیم و قرار بود این میزان را نیز ۲۰ درصد، ۲۰ درصد کاهش دهند و به سیاست نفت در مقابل غذا برسند.
سخنگوی دولت گفت: حتی کشورهایی که ما به آنها کمک می کنیم یک گام جرأت ندارند از خط و نشانی که برای آنها می کشند پا را فراتر بگذارند.

نوبخت افزود: اکنون بر اساس آخرین آمار، روزانه دو میلیون و ۵۶۸ هزار بشکه نفت صادر می شود.

وی گفت: از ۲۷ دی سال گذشته تا کنون بجز اعتراف وزیر خزانه داری آمریکا مبنی بر سرمایه گذاری سه میلیارد دلاری مستقیم خارجی در ایران، بیش از سه میلیارد و ۴۱۸ میلیون دلار در ۴۱ طرح در استان ها سرمایه گذاری شده است.

نوبخت افزود: آخرین مورد ۴/۲ میلیارد دلار برای انرژی الکتریکی سرمایه گذاری مستقیم خارجی شده است.

وی گفت: باید بانکها خود را اصلاح کنند و از همه ظرفیت های برجام استفاده شود.

منبع: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950431000146

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار