ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

۹۵ سال خوب نوغانداری:

0

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور سال جاری را برای صنعت نوغانداری مطلوب ارزیابی کرد.

به گزارش ایسنا، علی اصغر داداش‌پور ظهر امروز ۲۹ تیر ماه در حاشیه گردهمایی معاونین بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی کشور در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه پرورش ابریشم در سال ۱۳۹۵ به پایان رسیده است، بیان کرد: امسال سال خوب نوغانداری کشور بود و براساس پیش‌بینی‌های گذشته تولید ۲۰۰ تن پیله تر ابریشم در کشور محقق شد.

وی استان‌های گیلان، خراسان رضوی و گلستان را به ترتیب در جایگاه اول تا سوم تولید پیله ابریشم اعلام کرد و گفت: مبلغ ۱۶ هزار و ۶۱۰ تومان برای خرید تضمینی پیله ابریشم در نظر گرفته شده بود اما به دلیل کشش بازار پیله‌های ابریشم در بازار آزاد کیلویی ۲۱ هزار تومان فروخته شد.

داداش‌پور با بیان این که امسال ۱۱ استان به جمع  تولیدکنندگان پیله ابریشم اضافه شدند، اظهار کرد: به طور کلی در سال جاری در ۲۶ استان به پرورش کرم ابریشم پرداختیم، در برخی از استان‌هایی که به صورت پایلوت این طرح اجرا شده بود سم‌پاشی درختان مشکلاتی را به وجود آورد اما عملا به این باور همگانی رسیدیم که تمامی مناطق کشور ظرفیت کشت درخت توت و به طبع نوغانداری را دارد.

وی ادامه داد: نگاه ما در ابتدا در این حوزه ترویج زنجیره تولید ابریشم است  که با توجه به توسعه منابع جانبی توسعه وابسته این طرح صورت گیرد.

او با بیان اینکه در حوزه ابریشم نگاه صادراتی وجود ندارد، گفت: در حال حاضر تولید داخل کفاف نیاز را نمی‌دهد و برخی از میزان نیاز خود را وارد می‌کنیم. اکنون ما به این موضوع نگاه صادراتی نداشته و بیشتر به دنبال احیای شغل نوغانداری و افزایش محصولات ابریشم با توجه به تنوع محصولات آن هستیم.

وی یکی از عمده‌ترین مباحث این حوزه را توسعه زیرساخت‌های موجود دانست و گفت: به این منظور تولید و توزیع نهال اصلاح شده توت در استان‌ها انجام شده و با هدف ایجاد توت‌ستان‌ها جهت پرورش کرم ابریشم به این اقدام دست زدیم.

داداش‌پور گفت: با توجه به این که تولید کرم ابریشم یک شغل دوست‌دار محیط زیست است ایجاد توت‌ستان‌ها می‌تواند فضای مورد نیاز پرورش کرم ابریشم را فراهم کند  به همین منظور زمینه تولید نهال توت به صورت رایگان برای ایجاد نهالستان‌ها فراهم شده است.

منبع : http://www.isna.ir/news/95040117553

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار