ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

حقوق‌های نجومی مخالف اعتدال و عامل جدایی مردم از حکومت است:

0
مدیرکل فرهنگی جامعه المصطفی:
حقوق‌های نجومی مخالف اعتدال و عامل جدایی مردم از حکومت است
حجت الاسلام مرادی دولت آبادی با بیان این که حقوق‌های نجومی، نتیجه تفکر تجمل‌گرایی و مصداق دیدگاه اشرافی گری است، گفت: مردم نمی‌توانند قبول کنند که پروژه‌های عمرانی ضروری برای مردم به بهانه نبود بودجه رها شود و دولت به صدها مدیر با تفکر تجملی حقوق‌های نجومی بدهد.
 حجت‌الاسلام حسین مرادی دولت‌آبادی، مدیرکل فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که اشرافی گری در تضاد با آرمان‌های اسلامی و انقلابی است، اظهار داشت: یکی از آسیب‌های پرخطر برای تداوم انقلاب اسلامی روحیه تجمل‌گرایی و اشرافی گری و دنیاپرستی است.

 وی دهن‌کجی به مردم را از نشانه‌های اشرافی گری دانست و افزود: اشرافی گری موجب ایجاد شکافی عمیق در همدلی و هم‌زبانی ملت و دولت می‌شود و به فاصله طبقاتی دامن می‌زند؛ اشرافی گری وحدت و همدلی بین مردم و حکومت را با چالش مواجه می‌کند زیرا مردم از خود می‌پرسند که چرا در یک نظام اسلامی باید شاهد این اختلاف طبقاتی باشیم.

 روحیه اشرافی گری با سبک زندگی دینی منافات ماهوی دارد

مدیرکل فرهنگی جامعه المصطفی با بیان این که روحیه اشرافی گری با آموزه‌های مکتب اهل‌بیت(ع) و سبک زندگی دینی منافات ماهوی دارد، خاطرنشان کرد: نمی‌شود ژست دین‌داری گرفت و خلاف آن عمل کرد؛ زیرا تجمل‌گرایان از اعتدال و حد خود خارج می‌شوند و بر اساس آیات قرآن خداوند متجاوزان را دوست ندارد و نباید در نظام اسلامی هم کسانی که از حد و حدود خود تجاوز می‌کنند جایی داشته باشند.

 وی ابراز داشت: اشرافی گری زمینه ایجاد مسرفین و مترفین را فراهم می‌کند که قرآن در سوره واقعه آنان را مست و مغرور می‌نامد؛ در اشرافی گری دنیاگرایی بر آخرت‌گرایی ترجیح پیدا می‌کند که طبق فرمایش قرآن از غافلان هستند.

حجت‌الاسلام مرادی دولت‌آبادی با بیان این که اشرافی گری پایه‌های حکومت خود را مانند موریانه می‌خورد و از بین می‌برد، گفت: اقلیت اشرافی و تجمل‌طلب از دید جامعه محکوم به رسوایی هستند و بسیاری از انسان‌های تجمل‌گرا نوکیسه‌هایی هستند که غارت بیت‌المال برای آنان شیرین جلوه نموده است.

وی در بعد فرهنگی رسانه ملی و سیستم آموزشی و نظارتی را در گسترش فرهنگ تجمل‌گرایی مقصر دانست و افزود: روح تجمل‌گرایی به وسیله تبلیغات و فیلم‌های سینمایی به مخاطب القا می‌شود و از طرف دیگر برخی در مبارزه با این پدیده شوم توهم مخاطره دارند و برخورد سیاسی، امنیتی و قضایی با صاحبان پرنفوذ و مرفهان بی‌درد را موجب ایجاد خلل مدیریتی در کشور می‌دانند و یا با بهانه‌های دیگر مانند سیاه نمایی به تقویت این زالوصفتان در جامعه می‌پردازند.

روحیه اشرافی گری ناشی از فقر فرهنگی است

مدیرکل فرهنگی جامعه المصطفی با بیان این که روحیه اشرافی گری ناشی از فقر فرهنگی است، خاطرنشان کرد: اشرافی گری کانون‌های فساد و رذائل اخلاقی را ایجاد می‌کند و در نهایت به طغیان و انحطاط اجتماعی خواهد انجامید.

وی مقابله با مظاهر و مصادیق تجمل‌گرایی را از راه‌های تقویت اعتماد عمومی و حضور در صحنه مردم عنوان کرد و گفت: یکی از راه‌های نیل به مقاصد اقتصاد مقاومتی نیز اصلاح ریشه‌ای تجمل‌گرایی است و این اصلاحات باید با خشکاندن ریشه تجمل‌گرایی شروع شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.

حجت‌الاسلام مرادی دولت‌آبادی در بعد حکومتی شایسته سالاری واقعی را در تضاد با تجمل‌گرایی دانست و ابراز داشت: در جایی که اشرافی گری اصل شود علم و آگاهی، ارزش‌ها و معنویت کمرنگ می‌شود و مادی‌گرایی و رانت گرایی و ویژه خواری در یک طبقه خاص انباشت ثروت را به دنبال خواهد داشت.

حقوق‌های نجومی مخالف اعتدال و از عوامل جدایی مردم از حکومت است

وی با بیان این که حقوق‌های نجومی، وام‌های کلان و رانت‌های پیدا و پنهان مخالف اعتدال و نتیجه تفکر تجمل‌گرایی و مصداق دیدگاه اشرافی گری است، خاطرنشان کرد: این موارد ضد عدالت اجتماعی و از عوامل جدایی مردم از حکومت است؛ مردم نمی‌توانند قبول کنند که پروژه‌های عمرانی ضروری برای مردم به بهانه نبود بودجه رها شود و دولت به صدها مدیر با تفکر تجملی حقوق‌های نجومی بدهد.

مدیرکل فرهنگی جامعه المصطفی مبارزه با تجمل‌گرایی را موجب رونق اقتصادی و تسریع در سیاست اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: جامعه‌ای که اسیر اشرافی گری باشد همیشه وابسته و آسیب‌پذیر است و مدیران در چنین جامعه‌ای به خواب‌های طولانی می‌روند.

مسؤولان صدای جنبش مظلومانه ضد تجملی مردم را بشنوند

وی با بیان این که مسؤولان باید صدای جنبش مظلومانه ضد تجملی مردم را بشنوند و اقدام مناسبی داشته باشند، افزود: محاکمه و رد مال نامشروع و انفصال دائم از حضور در جایگاه مدیریتی حداقل انتظار مردم است که می‌تواند وجهه نظام اسلامی را در این تبعیض ناروا و ظلم بزرگ ترمیم کند و زخم مردم را از این مانور تجمل‌گرایی التیام دهد.

حجت‌الاسلام مرادی دولت‌آبادی با اشاره به این که استکبار و امپریالیسم جهانی با روحیه اشرافی گری به جنگ ارزش‌ها و آرمان‌ها آمده است، ابراز داشت: در این جنگ نامتقارن به دنبال متزلزل کردن پایه‌های اصیل اجتماعی هستند و ضمن تضعیف حکومت چهره‌ای ناشایست از نظام اسلامی در انظار عمومی مردم جهان به نمایش بگذارند و امید مستضعفان جهان را از بین ببرند.

باید قانون از کجا آورده‌ای و چقدر حقوق می‌گیری برای همه مدیران عملیاتی شود

وی ادامه داد: باید قانون از کجا آورده‌ای و چقدر حقوق می‌گیری برای همه مدیران ارشد و میانی عملیاتی شود و به مردم نیز اطلاع‌رسانی شود تا مردم ضمن قدرشناسی از مدیران خدوم تکلیفشان را با غارت گران بیت‌المال بدانند.

مدیرکل فرهنگی جامعه المصطفی ابراز داشت: مسؤول در نظام اسلامی باید شأن نظام را رعایت کند و متخلق به صفات حمیده باشد و از اسراف و تبذیر بپرهیزد و خداوند را هر لحظه حاضر و ناظر بداند و دروغ می‌گوید کسی که با زبان خود را ولایت مدار و انقلابی می‌داند ولی در عمل میل به تجمل‌گرایی دارد و اگر مسؤولی نتواند خانواده خود را اصلاح کند نخواهد توانست در روندهای مدیریتی موفق عمل کند./۸۴۳/ت۳۰۱/ی

منبع : http://www.rasanews.ir/detail/News/438563/19

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار