ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

زلزله هشت ریشتری سازمان تامین اجتماعی در دولت های نهم و دهم رخ داد:

0

نوربخش:

زلزله هشت ریشتری سازمان تامین اجتماعی در دولت های نهم و دهم رخ داد.

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: اتفاقاتی که در سازمان تامین اجتماعی در دولتهای نهم و دهم رخ داد به مثابه زلزله هشت ریشتری بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، سیدتقی نوربخش روز یکشنبه در نشست هیات نمایندگان دوره هشتم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران که در محل این اتاق برگزار شد ،افزود: سازمان تامین اجتماعی ماهانه ۵۲ هزار میلیارد ریال( ۵٢٠٠ میلیارد تومان) پرداخت می کند که این میزان ۱٫۵ برابر یارانه های پرداختی است.
وی گفت: از این میزان ۳۴ هزار میلیارد ریال (۳۴۰۰ میلیارد تومان) مستمری، ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال (٢١٠ میلیارد تومان) بیمه بیکاری، ۱۰ هزار میلیارد ریال( ۱۰۰۰ میلیارد تومان) خرید خدمات درمانی، ۴ هزار میلیارد ریال( ۴۰۰ میلیارد تومان) در مراکز ملکی است و با سایر پرداخت ها ۵۲ هزار میلیارد ریال( ۵٢٠٠ میلیارد تومان) می شود.
وی ادامه داد :این پرداخت ها در حالی است که وابسته به بودجه کل کشور هم نیست.

**بدهی دولت به صندوق تامین اجتماعی
وی کل بدهی دولت به صندوق تامین اجتماعی را تا سال ۱۳۸۴ به میزان ۲۲هزار میلیارد ریال ( ۲۲۰۰ میلیارد تومان) ذکر کرد و گفت: از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ بدهی دولت به صندوق به ۴۲ هزار میلیارد ریال (۴۲۰۰ میلیارد تومان) افزایش یافت.
به گفته وی، دولت یازدهم سازمان تامین اجتماعی را با ۶۰۰ هزار میلیارد ریال (۶۰ هزار میلیارد تومان) بدهی تحویل گرفت.
نوربخش گفت، تعدیل نیروی انسانی، خرید خدمت سربازی ،معافیت های گوناگون و مواردی دیگر از این دست فشار زیادی را به صندوق تامین اجتماعی تحمیل کرد.

**افزایش تعداد مستمری بگیران
وی تعداد مستمری بگیران صندوق تامین اجتماعی را تا سال ۱۳۸۴ برابر با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ذکر کرد و گفت: این تعداد تا سال ۱۳۹۲ به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر افزایش یافت. در مدت ۳۰ سال فقط یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مستمری بگیر این صندوق بودند، اما در چهار سال به همین میزان اضافه شد.
نوربخش گفت: اجرای قانون همسان سازی مصوب سال ۱۳۸۸ معادل ۷۹ هزار میلیارد ریال(۷۹۰۰ میلیارد تومان) برای سازمان تامین اجتماعی بار مالی ایجاد کرد. این میزان چندین برابر فیش های حقوقی است که اینهمه بر سر آن جنجال راه انداخته اند.
وی با اشاره به اینکه اتفاق های بی بدیلی در هشت سال در حوزه تامین اجتماعی رخ داد، گفت: یکشنبه سیاه (افشاگری از طریق شنود و فیلم برداری) در سازمان تامین اجتماعی رخ داد.
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در سه سال گذشته تلاش های زیادی صورت گرفت تا مشکلاتی که هشت سال بر این سازمان تحمیل شد را کاهش دهیم.
نوربخش تاکید کرد، نمی توان برای جبران خسارت های مالی که به سازمان تحمیل شده است، روی دستمزد مستمری بگیران دست گذاشت.

**صندوق تامین اجتماعی حیاط خلوت هیچکس نیست
وی در بخشی دیگر از سخنرانی خود با تاکید بر اینکه صندوق تامین اجتماعی حیاط خلوت هیچ گروه و جناج خاصی نیست ،گفت: وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی تا مرز استیضاح هم پیش رفت، اما هرگز اجازه نداد صندوق تامین اجتماعی حیاط خلوت گروه خاصی شود.
نوربخش با اشاره به کارفرمایان بخش خصوصی گفت: شما و کارگران صاحبان اصلی صندوق هستید و سه جانبه گرایی باید در صندوق تامین اجتماعی تداوم یابد.

**مشاغل سخت و زیان آور
نوربخش با بیان آنکه تعداد مشاغل سخت و زیان آور از یک هزار و ۲۰۰ شغل به ۱۳ شغل کاهش یافته است، گفت: باید شرایط کار را به گونه ای سالم سازی کرد که شرایط کار بهبود یابد و فرد بتواند ۳۰ سال در کار تداوم یابد.
وی گفت: هیچ شوخی درباره افراد خاطی ندارم و با هر گونه خطایی در صندوق بشدت برخورد خواهم کرد.

منبع : http://www.irna.ir/fa/News/82152185

اقتصام**۹۱۲۳**۱۵۶۱

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار