ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

روحانی: قوه‌قضائیه در برابر متجاوزان به اموال مردم درنگ نکند.

0

روحانی: قوه‌قضائیه در برابر متجاوزان به اموال مردم درنگ نکند

مشکل “بیکاری و رکود” در کشور داریم/تورم را به “تک‌رقمی” بازگرداندیم/مردم منتظر بازگشت اموال غارت شده به بهانه تحریم هستند

رئیس‌جمهور در جمع مردم کرمانشاه با تاکید براینکه امروز در کشور مشکل “بیکاری” و “رکود” در کشور داریم، گفت: دولت برنامه‌ها را اجرا و رونق را برمی‌گرداند، همانطور که تورم را به تک‌رقمی برگرداندیم رونق اقتصادی را هم به‌طور کامل باز می‌گردانیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی دقایقی پیش در اجتماع مردم استان کرمانشاه به ایراد سخنرانی پرداخت.

مهم‌ترین محور‌های سخنرانی رئیس‌جمهور در اجتماع مردم استان کرمانشاه به‌شرح ذیل است: 

* کرمانشاه دروازه ورود غرب ایران است. درود می‌فرستم بر مردمان مهر‌مدار و سخاوتمند و بلندنظر و مهربان مردم کرمانشاه با هر قومیت و زبان و هر باور دینی و همه آن‌هایی که حرمت نام انسان و ایران و اسلام را نگاه داشته‌اند.

* مردم این استان مرزی همواره در برابر دشمنان به‌خوبی از کشور و میهن دفاع کرده‌‌اند. به همه ثابت شده که مردم کرمانشاه، قهرمانان بزرگ دفاع از غرب سرزمین ایران هستند.

* اگر مردم ایران از جنگ ۸ ساله سخن می‌گویند، راجع به کرمانشاه و مرزهای غرب ایران باید از ناآرامی، بی‌ثباتی و ناامنی و نوعی تجاوز ۱۰ ساله نیز سخن بگوئیم. همه مرزهای غرب ایران و همه ارتفاعات و همه جای سرزمین این استان، شاهد دلاوری و ایستادگی مردم سرزمین بزرگ کرمانشاه است.

* در آخرین محل و میدانی که دشمنِ متجاوز و مزدوران را به‌زانو درآوردیم، عملیات مرصاد در کرمانشاه بود. ما دشمن را تعقیب کردیم و به جهان نشان دادیم که مردم غیور ایران و کرمانشاه نخواهند گذاشت ذره‌ای از خاک سرزمین در اختیار متجاوزان و نامردان و منافقان قرار گیرد.

* مردم ما پیروزی بزرگ پایان جنگ ۸ ساله را در کرمانشاه با قهرمانی خود آفریدند و به جهانیان گفتند که ایران همواره مقتدر و پیروز خواهد بود. ارتش، سپاه، بسیج و نیروهای انتظامی دلاور؛ پاسداران امنیت ایران اسلامی هستند.

* ما مردم ایران دارای نقاط قوت بسیار فراوانی هستیم. ما مردم ایران دارای فرهنگی بزرگ و غنی ایرانی و اسلامی هستیم. ما مردمی دین‌باور و وطن‌دوست و با سرمایه انسانی بلند و با منابع غنی و زیرزمینی و رو زمینی هستیم. ما دارای نظامی مردم‌سالار با هویتی اسلامی و ایرانی هستیم.

* ما در عین حال کاستی‌هایی هم داریم. امروز مشکلی به نام مشکل آب، محیط‌زیست و بیکاری داریم. امروز مشکل رکود داریم. نامناسب‌بودن محیط کسب و کار و مشکل حمل و نقل از دیگر مشکلات است. ضمناً با مشکلات منطقه‌ای و جهانی نیز مواجه هستیم.

* امروز در کنار کشورهایی هستیم که متأسفانه هنوز فکر می‌کنند با کودتا می‌توان قدرت را جابه‌جا کرد. هنوز در منطقه‌ای هستیم که افرادی فکر می‌کنند با تانک، توپ، هواپیما و هلیکوپتر می‌توانند یک حکومت انتخاب شده مردمی را سرنگون کنند.

* هنوز در منطقه‌ای هستیم که به این نقطه نرسیدند که دوران کودتا و تحمیل توپ و تانک بر مردم به‌سر آمده است. امروز دورانی است که تنها “صندوق رای” می‌تواند راه‌حل مشکل برای ترکیه، سوریه، عراق، لبنان، بحرین و یمن باشد.

* در سراسر منطقه، راه ایمان، مردم‌سالاری، دموکراسی و احترام به مردم، راه‌حل‌های رفع مشکلات است. همانطور که مردم ایران در طول این ۳۷ سال نشان دادند هرکجا می‌خواهند سخن خود را با صدای بلند به گوش جهان برسانند، پای صندوق آراء می‌شتابند.

* ما امروز در منطقه با تروریسم مواجه هستیم؛ با اشغال‌گران و صهیونیستم مواجه هستیم. در این منطقه متاسفانه هم رژیم “کودک‌کش” داریم و هم رژیم‌ “کودک‌صفت”. رژیم‌هایی داریم کودک‌صفت که دنبال لاشه‌ی مردگان متعفن تروریسم هستند. ما هنوز سران کودک‌صفتی داریم که با هواپیما مردم بی‌گناه یمن را به‌خاک و خون می‌کشند.

* در منطقه مشکلاتی داریم که باید با وحدت، ایستادگی‌، با ولایت فقیه‌مان و با پرچم اتحاد و اسلام‌مان و با پرچم وحدت امت اسلامی انشاءالله بر تمام معضلات و مشکلات این مردم و منطقه پایان دهیم.

* ملت ایران در صف مقدم مبارزه با اشغال‌گران، آدم‌کشان، متجاوزان و تروریست‌ها در کل منطقه است.

* باید مشکل بیکاری را حل کنیم. حل مشکل بیکاری در کشور به‌دست مردم امکان‌پذیر است. باید شرایط کشور را شرایط رونق اقتصادی و کار بسازیم. راهی جز رونق اقتصادی و اقتصاد مقاومتی برای حرکت و پیشرفت کشور نداریم. ما شرایط را برای کار و فعالیت باید آماده کنیم؛ این کار به‌دست مردم ایران به‌حول قوه الهی امکان‌پذیر است.

* یک عده‌ای در کشور تنها هنرشان این است که روحِ یأس را در جامعه بدمند. عده‌ای در کشور تنها راهی که بلدند این است که با صدای بلند سیاه‌نمایی کنند. عده‌ای در کشور که بسیار اقلیت هم هستند اما متأسفانه صدایشان بلند است، نمی‌بینند کار بزرگی که ملت ایران انجام داده است. ملت ما دشمن را از این سرزمین پس زده و خواهد زد. یک‌ روز دست متجاوزان را قطع کرد و امروز هم ملت ما با برجام، دست متجاوزین، صهیونیسم‌ها و آمریکا را قطع کرده است. مگر کسی پیدا می‌شود که از دستِ دشمن قطع‌شدن، ناراحت باشد؟ از اینکه حق هسته‌ای را تثبیت کردیم، مگر کسی هست که ناراحت باشد؟

* اینکه کاری کردیم دست تحریم بریده شود، مگر کسی ناراحت است؟ ما برگشته بودیم به سال‌ها و دهه‌ها قبل و اگر پولی را می‌خواستیم جابه‌جا کنیم، از طریق صرافی‌ها عمل می‌شد حال از طریق بانک‌ها انجام می‌شود، امروز عده‌ای از قطع دست متجاوزان به اموال مردم و سوءاستفاده‌کنندگان از تحریم نگرانند.

* از قوه قضائیه می‌خواهیم که در برابر متجاوزان به مال و اموال مردم درنگ نکند. مردم منتظر حکم نهایی و بازگشت اموال به خزانه ملت هستند. مگر ملت فراموش می‌کنند آن‌هایی که به بهانه تحریم اموال مردم را غارت کردند.

* برای حل مشکلات زیست‌محیطی و ریزگردها به اقدامات محلی و همکاری‌های منطقه‌ای نیاز داریم.

* درباره مسئله حقوق‌های نجومی به ملت ایران با کمال صراحت اعلام کنم که متأسفانه در سال‌های گذشته تخلفاتی در تمام دستگاه‌های کشور انجام شده است. این تخلفات اختصاص به قوه مجریه ندارد و مربوط به همه نهادهای عمومی و دستگاه‌هاست. در یک مصاحبه مفصل به‌طور صریح به مردم خواهم گفت که جریان حقوق‌های غیرمتعارف چه بوده است و ما باید هه با هم با این تخلفات مبارزه کنیم.

* در قوانین و مقررات گریزگاه‌های قانونی و نقاط مبهم و شکاف‌هایی وجود داشته است. قوانین و مقررات را باید اصلاح کنیم تا از آن سوءاستفاده نشود. دولت اقدامات فوری را انجام داده و این اقدامات به گوش شما خواهد رسید. راه اجرای تخلفاتی که گوشه و کنار بوده، امروز با مقررات جلوی آن‌ها گرفته شده و اقدامات فوری انجام شده است.

* ما لوایح لازم را در این باره به مجلس خواهیم داد. راه‌حل این مشکلات “شفافیت” و اجرای قانون و اقدام دسته‌جمعی همه ماست. به حول قوه الهی با کمک شما مردم، با حمایت اکثریت قاطع مردم ما و با حمایت رهبر معظم انقلاب این مشکل را حل خواهیم کرد.

* راه‌حل همه مشکلات این است که تلاش کنیم؛ با شعار چیزی درست نمی‌شود. باید برنامه‌ها را اجرا کنیم. این دولت برنامه‌ها را اجرا و رونق را برمی‌گرداند، همانطور که تورم را به تک‌رقمی برگرداندیم، رونق اقتصادی را هم به‌طور کامل باز می‌گردانیم.

* تخلفات از آنِ مدیران انگشت شمار در کشور بوده است. اگر ۱۰۰ نفر، ۲۰۰ یا ۳۰۰ نفر در کشور بزرگی که حقوق‌بگیران بیت‌المال چه آن‌هایی که کار می‌کنند و چه آن‌هایی که بازنشسته هستند، ۸ میلیون نفر حقوق می‌گیرند، این ۱۰۰، ۲۰۰ و ۳۰۰ نفر تخلف کردند، بقیه مدیران و کارکنان ما پاک و زحمت‌کش هستند. نباید تخلف چندصد نفر را گسترش دهیم برای جمعیت بزرگ مدیران فعال و پاک سرزمین ما.

* اگر تخلفی گوشه‌ای بوده این راهش نیست که دزدی‌های قبلی را فراموش کنیم. اگر آقایانی هستند که در گوشه و کنار می‌خواهند مسئله فیش حقوقی را ادامه دهند تا دزدهای قبلی را فراموش کنند، مردم فراموش نخواهند کرد. از دادگاه‌ها می‌خواهم که دزدان را به سزای اعمال‌شان برسانند.

*مردم، اهمال، قصور و یا تقصیری که چند سال قبل انجام شده و به‌خاطر آن آمریکا ۲ میلیارد دلار از پول ملت را برداشته و نیز تخلف ۳ هزار میلیاردی و ۱۲ هزار میلیاردی را فراموش نخواهند کرد.

* ملت ایران، دولت ضمن اینکه قول می‌دهد برای حل و فصل حقوق‌های غیرمتعارف گزارش خواهد داد، تخلفات گذشته و سال‌های گذشته و مبارزه با فساد را به‌عنوان یک اصل اساسی از یاد نخواهد برد.

* در این سفر استانی در مجموع ۴۵ طرح و پروژه با ۹۹۸ میلیارد تومان اعتبار به تصویب دولت رسیده که در سال های ۹۵ و ۹۶ همه آن‌ها به حول قوه الهی در استان کرمانشاه اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

مشروح سخنرانی رئیس‌جمهور در اجتماع مردم استان کرمانشاه به‌شرح ذیل است: 

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی در بخش ابتدایی سخنانش در این دیدار اظهار داشت: استان کرمانشاه، دیار باستانی عشق و ایثار و مدنیت ایرانی و اسلامی، اقلیم فرهنگ و هنر، سرزمین کوه‌های سر به فلک کشیده، رودخانه‌های خروشان و قلب شاه‌راه باستانی جاده ابریشم، سرزمین پهلوانان، مردمان مهرمدار و سخاوتمند و بلندنظر است که درود دولت تدبیر و امید بر مهربان مردم کرمانشاه با هر قومیت، زبان و باور دینی و همه آن‌ها که حرمت نام اسلام، انسان و ایران را نگاه داشته‌اند، باشد.

وی افزود: در آغاز سخن می‌خواهم به امروز که ۲۷ تیرماه و روز پایان جنگ تحمیلی هشت ساله است، اشاره کنم. در سال ۱۳۵۷ بوی جنگ را از کرمانشاه استشمام کردم و در اردیبهشت سال ۵۹ به کرمانشاه آمدم، چند گردان آماده بودند برای اعزام به مناطق مرزی که برای آن‌ها سخنرانی کردم و در مرز آرایش نظامی عراق را در نزدیک مرز ایران دیدم؛ در آن زمان بوی تجاوز و جنگ از مرزهای کرمانشاه به مشمام می‌رسید.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه فردای آن روز به مقامات عالی رتبه در کشور گفتم که شرایط کشور، شرایطِ جنگ است، بیان کرد: شرایط قهرمانی را در کرمانشاه و در خرداد ۵۸ زمانی که برای رفع مشکلات هوانیروز به کرمانشاه آمدم، تجربه کردم و در آن روز دو قهرمان “شیرودی” و “کشوری” را در هوانیروز کرمانشاه مشاهده کردم که قهرمانی آن‌ها در دفاع مقدس تبلور یافت.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: اگر مردم ایران از جنگ هشت ساله سخن می‌گویند، باید راجع به کرمانشاه و مرزهای ایران سخن بگویند و ۱۰ سال ناامنی و تجاوز دشمنان را به یاد داشته باشند چراکه یک دهه این مردم در برابر تجاوزات گروهک‌ها و بعد از آن در برابر ارتش بعثی ایستادند و همه جای این سرزمین شاهد دلاوری و ایستادگی ایالات و عشایر و مردم کرمانشاه است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در ۲۷ تیر ماه سال ۱۳۶۷ آتش‌بس از سوی ایران پذیرفته شد ولی دشمن به تجاوزگری خود ادامه داد و در آخرین نقطه‌ای که دشمن را به زانو در آوردیم، عملیات مرصاد در سرزمین کرمانشاه بود.

حجت‌الاسلام روحانی ادامه داد: رزمندگان از کرمانشاه، چهارزبر، اسلام‌آباد غرب تا قصرشیرین و خسروی دشمن را تعقیب کرده و دست تجاوزگر را قطع کردند و به جهانیان نشان دادیم مردم غیور ایران و کرمانشاه اجازه نخواهند داد ذره‌ای از این کشور در دست دشمنان و بیگانگان قرار بگیرد و مردم ایران اسلامی پیروزی در جنگ تحمیلی را در کرمانشاه جشن گرفتند.

وی با اشاره به دلاوری ارتش، سپاه، نیروی هوایی، هوانیروز، بسیج و نیروی انتظامی در حراست و پاسداری از ایران اسلامی گفت: ایران همواره سربلند و در برابر هر تجاوزگری خواهد ایستاد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه استان کرمانشاه دارای قدمت بسیار فراوانی است، عنوان کرد: مردم ایران دارای فرهنگ بزرگ غنی ایرانی و اسلامی، دین باور، وطن‌دوست با سرمایه انسانی و منابع فیزیکی و زیرزمینی، مردمی با جایگاه مهم جغرافیایی و دارای نظامی مردم‌سالار با هویت اسلامی ایرانی هستند.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه با وجود ظرفیت‌های بسیار، دارای کاستی‌هایی نیز هستیم، گفت: ما در ایران امروز دارای مشکلاتی به نام مشکل آب، محیط‌زیست، بیکاری، رکود، نامناسب‌بودن محیط کسب و کار و مشکل حمل و نقل هستیم و با مشکلات منطقه‌ای و جهانی نیز مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه ما در کنار کشورهای هستیم که متاسفانه هنوز فکر می‌کنند با کودتای نظامی می‌توانند قدرت را جا‌به‌جا کنند، اظهار داشت: افرادی فکر می‌کنند با توپ، تفنگ، هواپیما و هلیکوپتر می‌توانند یک حکومت انتخاب شده مردمی را سرنگون کنند و ما در منطقه‌ای هستیم که هنوز به این نقطه نرسیده‌اند که دوران کودتا و تحمیل توپ و تفنگ به مردم به‌سر آمده است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه این دوران، دورانی است که تنها از طریق “صندوق رأی” می‌تواند راه‌حل مشکل برای ترکیه، سوریه، عراق، بحرین و یمن باشد، افزود: در سراسر منطقه راه ایمان، مردم‌سالاری، دموکراسی و احترام به مردم راه‌حل رفع مشکلات است. همانطور که مردم ایران در ۳۷ سال نشان دادند هرکجا می‌خواهند سخن خود را با صدای بلند به گوش جهانیان برسانند، به پای صندوق‌های رأی می‌شتابند.

وی با بیان اینکه ما امروز در منطقه با تروریسم، اشغالگران و صهیونیسم مواجه هستیم و اکنون در منطقه هم رژیم “کودک‌کش” وجود دارد و هم رژیم “کودک‌صفت” گفت: رژیم‌های کودک‌صفتی داریم که دنبال لاشه مردگان متعفن تروریست هستند.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام روحانی در ادامه با اشاره به اینکه ما هنوز سران کودک‌صفتی داریم که با هواپیما، مردم بی‌گناه یمن را به خاک و خون می‌کشند، خاطرنشان کرد: ما در منطقه دارای مشکلاتی هستیم که باید با وحدت، ایستادگی، ولایت‌فقیه، پرچم اتحاد و اسلام و امت اسلامی برطرف شود و به‌حول و قوه‌الهی بر تمام معضلات و مشکلات مردم و منطقه پایان دهیم. ملت ایران در صف مقدم مبارزه با اشغالگران، آدم‌کشان و تروریست‌ها در کل منطقه هستند.

وی در ادامه سخنانش به مشکلات استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: مشکلاتی که امروز کشور ما از جمله استان با آن مواجه است و باید حل و فصل شود، مشکل بیکاری است که باید در کشور رفع شود. حل مشکل بیکاری در کشور به دست مردمِ پرتوان امکان‌پذیر است و جوانان بدانند که برای حرکت رو به جلو راهی جز رونق اقتصادی و اقتصاد مقاومتی وجود ندارد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید شرایط را برای کار و فعالیت فراهم کنیم و این کار به‌دست مردم ایران امکان‌پذیر است، گفت: عده‌ای در کشور تنها هنرشان این است که روح یأس را در جامعه بدمند و تنها راهی که بلد هستند این است که سیاه‌نمایی کنند و هرچند تعداد آن‌ها محدود است، اما متأسفانه صدای بلندی دارند و کار بزرگ ملت را نمی‌بینند.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به اینکه ملت ایران دشمن را از سرزمین پس زده‌اند و پس خواهند زد، عنوان کرد: ملت ایران روزی دست متجاوزان را قطع کردند و اکنون با برجام دست متجاوزان صهیونیست و آمریکا را قطع کردند. مگر کسی در کشور از دست قطع شده متجاوزان ناراحت است؟

وی با بیان مطلب فوق ادامه داد: ما در کشور حق هسته‌ای را تثبیت کردیم، مگر کسی از این موضوع ناراحت است؟ اینکه کاری کردیم دست تحریم بریده شود، مگر کسی ناراحت است؟ ما برگشته بودیم به سال‌ها و دهه‌ها قبل و اگر پولی را می‌خواستیم جابه‌جا کنیم، از طریق صرافی‌ها عمل می‌شد حال از طریق بانک‌ها انجام می‌شود، امروز عده‌ای از قطع دست متجاوزان به اموال مردم و سوءاستفاده‌کنندگان از تحریم نگرانند.

رئیس‌جمهور با بیان این مطلب که اینکه کسی در پس تحریم به دنبال غارت اموال ملت بوده و ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار مردم را به غارت ببرد البته که از شرایط جدید ناراحت است، خاطرنشان کرد: از قوه قضائیه می‌خواهیم که در برابر متجاوزان به مال و اموال مردم درنگ نکند. مردم منتظر حکم نهایی و بازگشت اموال به خزانه ملت هستند. مگر ملت فراموش می‌کنند آن‌هایی که به بهانه تحریم اموال مردم را غارت کردند.

وی ادامه داد: باید شرایط برای فعالیت و کسب و کار آماده شود و این را انجام خواهیم داد و نخستین گام برای امثال استان کرمانشاه و رونق زندگی مردم باید برداشته شود.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به اینکه کرمانشاه، استانی گردشگری و کشاورزی است، تصریح کرد: استان کرمانشاه به‌طور متوسط دارای ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیمتر باران است و باید آب‌های این سرزمین مهار شود. جوانان دانشگاهی و برومند کرمانشاهی بدانید که این دولت نسبت به دولت‌های گذشته برای مهار آب در غرب کشور و آباد کردن کشاورزی و باغات تلاش کرده است.

وی با بیان اینکه بالاترین سرمایه‌گذاری در استان‌های غربی از جمله کرمانشاه در راستای توسعه کشاورزی و باغات در حال انجام است، عنوان کرد: این دولت تصمیم دارد دام‌داران را مدرن و طرح‌های گلخانه‌ای را اجرا کند؛ جوانان کرمانشاهی شما باید در سال‌های آینده شاهد تحول بزرگ در زمینه آب و کشاورزی در سراسر استان باشید.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: دولت یازدهم ۸ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای مهار آب‌های مرزی ایران به‌ویژه غرب کشور، اختصاص داده است که فقط برای استان کرمانشاه در سال ۹۳ بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته و در سال ۹۴ نیز ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای طرح کنترل آب‌های استان سرمایه‌گذاری شده و تا پایان امسال هم ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های آب  استان کرمانشاه اختصاص خواهد یافت.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: در جریان این سفر ۲۵۷ میلیارد تومان در زمینه آب استان اختصاص داده شده و دولت به فکر آینده استان و ایجاد اشتغال برای جوانان عزیز استان است. مجموعاً با طرح‌ها و اعتبارات اختصاص یافته برای آب و کشاورزی استان کرمانشاه ۹۰ هزار اشتغال ایجاد خواهد شد که می‌تواند مشکل حاد بیکاری در استان را برطرف کند.

به‌گزارش تسنیم، وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه استان‌های مرزی با مشکل ریزگردها مواجه هستند، بیان کرد: یکی از تلاش‌های دولت یازدهم تمرکز بر موضوع محیط زیست است؛ از دریاچه‌ای که در حال خشک شدن بود و می‌توانست ۱۲ میلیون نفر را با مشکل گرد و غبار نمک مواجه کند که اقدامات فراوانی برای رفع این مشکل انجام شده است تا مشکلاتی که در زمینه ریزگردها برای برخی از استان‌های کشور ایجاد شده است..

حجت‌الاسلام روحانی یکی از اقدامات دولت در کاهش آلودگی هوا را بحث بنزین یورو ۴ بیان کرد و گفت: پیش از دولت یازدهم تنها روزانه ۲ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ در کشور تولید می‌شد که در دولت یازدهم و در سال گذشته این رقم به ۲۵ میلیون لیتر در روز رسیده است تا مردم بتوانند در هوایی سالم‌تر زندگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر در گذشته سوخت ۴۳ درصد نیروگاه‌ها، سوختِ مایع بود که با اقداماتی در سال‌های گذشته و تحولات ایجاد شده استفاده از سوخت مایع در نیروگاه‌ها کمتر شده و مقدار استفاده از سوخت گاز افزایش یافته است. در سال گذشته به عدد ۱۸درصد رسیدیم و این میزان تا پایان امسال به ۹درصد خواهد رسید تا با هوای آلوده و مشکل محیط‌زیست مقابله کنیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به پدیده ریزگردها بیان کرد: برای مشکل ریزگردها که عمدتاً منشاء خارجی داشته و از کشورهای همسایه سرچشمه می‌گیرد، نیازمند اقدامات منطقه‌ای هستیم که فعالیت‌های سیاسی در سطح منطقه و بین‌الملل آغاز شده و این اقدام تا حصول نتیجه ادامه خواهد یافت.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه در داخل نیز نیازمند اقداماتی برای مقابله با پدیده ریزگردها هستیم، گفت: سیستم پیش‌بینی هواشناسی باید تقویت شود تا زودتر شرایط را به مردم اطلاع دهیم و از سوی دیگر نیز عایق‌بندی اماکن عمومی از جمله مدارس، ارائه تسهیلات بانکی برای منازل و اماکن تجاری، تجهیز و توسعه اورژانس و مراکز درمانی و توزیع رایگان ماسک‌های استاندارد و ارائه آموزش‌ها و هشدارهای لازم به مردم و به‌ویژه جوانان و سالمندان تا در خطر قرار نگیرند، ضروری است.

وی تاکید کرد: با وجود این مشکل قادر به حل و فصل این مشکلات هستیم تا مردم را با مشکلاتی که با آن درگیر هستند به شرایط مناسب برگردانیم.

به گزارش تسنیم، رئیس‌جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به بحث پرداخت‌های غیرمتعارف و فیش‌های حقوقی اظهار داشت: به صراحت به ملت ایران اعلام می‌کنم در سال‌های گذشته تخلفاتی در تمام دستگاه‌های کشور انجام شده است که این تخلفات به قوه مجریه اختصاص ندارد و به تمام دستگاه‌های و نهادهای عمومی مرتبط است؛ در یک مصاحبه مفصل به‌طور صریح به مردم خواهم گفت که جریان حقوق‌های غیرمتعارف چه بوده است و ما باید همه با هم با این تخلفات مبارزه کنیم.

حجت‌الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه دستگاه‌های نظارتی فراوانی در کشور داریم و این دستگاه‌های نظارتی باید مسائل را حل و فصل می‌کردند، ولی به تمامی وظایف خود عمل نکردند که باید از این به بعد به وظایف خود عمل کنند. در قوانین و مقررات گریزگاه‌های قانونی و نقاط مبهم و شکاف‌هایی وجود داشته است که قوانین و مقررات را باید اصلاح کنیم تا از آن سوءاستفاده نشود.

وی با بیان اینکه اقدامات فوری دولت در بحث حقوق به گوش مردم خواهد رسید، اظهار داشت: در سخنرانی‌ها به مردم خواهم گفت که راه اجرای تخلفاتی که در گوشه و کنار بوده با اقدامات فوری جلوی آن‌ها گرفته شده است و برای مقابله با این تخلفات مقرراتی ابلاغ شده و لوایح لازم به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.

رئیس‌جمهور در ادامه راه‌حل این مشکلات را شفافیت و اجرای قانون و اقدام دسته‌جمعی دانست که با کمک مردم و حمایت اکثریت قاطع جامعه و حمایت رهبر معظم انقلاب این مشکل برطرف خواهد شد.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به شعارهای حاضران در ورزشگاه آزادی کرمانشاه خاطرنشان کرد: راه‌حل همه مشکلات این است که تلاش کنیم؛ با شعار چیزی درست نمی‌شود. باید برنامه‌ها را اجرا کنیم. این دولت برنامه‌ها را اجرا و رونق را برمی‌گرداند، همانطور که تورم را به تک‌رقمی برگرداندیم، رونق اقتصادی را هم به‌طور کامل باز می‌گردانیم.

وی تصریح کرد: بدانید تخلفات از آنِ مدیران انگشت شمار در کشور بوده است. اگر ۱۰۰ نفر، ۲۰۰ یا ۳۰۰ نفر در کشور بزرگی که حقوق‌بگیران بیت‌المال چه آن‌هایی که کار می‌کنند و چه آن‌هایی که بازنشسته هستند، ۸ میلیون نفر حقوق می‌گیرند، این ۱۰۰، ۲۰۰ و ۳۰۰ نفر تخلف کردند، بقیه مدیران و کارکنان ما پاک و زحمت‌کش هستند. نباید تخلف چندصد نفر را گسترش دهیم برای جمعیت بزرگ مدیران فعال و پاک سرزمین ما.

رئیس‌جمهور با بیان این مطلب که اگر تخلفی گوشه‌ای بوده این راهش نیست که دزدی‌های قبلی را فراموش کنیم، خاطرنشان کرد: اگر آقایانی در گوشه و کنار هستند که می‌خواهند موضوع فیش حقوقی را ادامه بدهند تا دزدهای قبلی را فراموش کنند، مردم فراموش نخواهند کرد. از دادگاه‌های قضایی می‌خواهم که دزدان را به سزای اعمال‌شان برسانند. مردم، اهمال، قصور و یا تقصیری که چند سال قبل انجام شده و به‌خاطر آن آمریکا ۲ میلیارد دلار از پول ملت را برداشته و نیز تخلف ۳ هزار میلیاردی و ۱۲ هزار میلیاردی را فراموش نخواهند کرد.

حجت‌الاسلام روحانی تاکید کرد: ملت ایران، ضمن اینکه دولت قول می‌دهد برای حل و فصل حقوق‌های غیرمتعارف گزارش خواهد داد، تخلفات گذشته و سال‌های گذشته و مبارزه با فساد را به‌عنوان یک اصل اساسی از یاد نخواهد برد.

به گزارش تسنیم، وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه به حول و قوه الهی برای مسئله اشتغال جوانان عزیز کرمانشاه اقدام خواهیم کرد و با وجود اینکه منطقه آزاد تجاری استان کرمانشاه در برنامه قبلی نبود، در این سفر به شما قول می‌دهم و به شورای عالی مناطق آزاد اعلام می‌کنم که در این زمینه اقدام کند، گفت: تا پایان دولت یازدهم راه‌آهن را به کرمانشاه خواهیم رساند.

رئیس‌جمهور افزود: مردم با اقدامات سال ۹۵ و ۹۶ شاهد رسیدن ریل راه‌آهن به شهر کرمانشاه خواهند بود؛ به پالایشگاه و پتروشیمی این استان نیز از طریق فاینانس خارجی و از طریق اعتبارات صندوق توسعه ملی کمک خواهد شد تا شاهد اشتغال در کرمانشاه باشیم.

حجت‌الاسلام روحانی در خاتمه از افتتاح ۴۵ طرح و پروژه در سطح استان کرمانشاه خبرداد و خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها با ۹۹۸ میلیارد تومان اعتبار در سال ۹۵ و ۹۶ اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

منع : http://www.tasnimnews.com/fa/news/1395/04/27/1132001

شناسه خبر: ۱۱۳۲۰۰۱ سرویس: استانها

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار