ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

پول‌ها صرف حقوق کارمندان شد:

0

نوبخت:

دریافت سود پول‌های بلوکه شده از آمریکا/ پول‌ها صرف حقوق کارمندان شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: سال گذشته سود حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از منابع و دارایی‌های ارزی که در آمریکا بلوکه‌ شده بود، را از آمریکایی‌ها دریافت کردیم که صرف حقوق کارمندان شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدباقر نوبخت صبح امروز در نشست مشترک شورای برنامه ریزی استان‌های منطقه دو اظهار داشت: اقداماتی که از سه سال گذشته توسط دولت تدبیر و امید صورت گرفت یک حرکت از وضعیت موجود به وضعیت امروز در راستای نیل به وضعیت مطلوب بود.

وی افزود: سه سال گذشته که در راستای دفاع از هویت کابینه کاری را شروع کردیم با شرایط متفاوت به عنوان تحریم در کشور مواجه بودیم که در یک سال گذشته به وضعیت خاص رسانده بودند و در اثر استمرار غیرمنطقی غیر بشری و مردود قرار بود در جهت محدودیت فروش حداکثر یک میلیون نفت خام پیش روند تا به نفت در برابر غذا و صادرات صفر برسیم.

نوبخت با بیان اینکه ما راه خود را هر چند کند طی کردیم اما اجازه ندادیم بیشتر از این حلقه تحریم فشرده شود، گفت: ما روند را عوض کردیم و از سه سال گذشته که اجلاس سازمان ملل برگزار شد شرایطی فراهم شد که احقاق حق خود را از طریق مذاکره بدست بیاورم.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی ما به منفی ۶٫۸ درصد رسیده بود و تورم به بیش از ۴۰ درصد رسیده بود، افزود: عده‌ای تردید داشتند که دولت قدرت و ظرفیت مذاکره را برای تعدیل شرایط سخت به کاهنده و بهبود متغیرهای کلان اقتصادی داشته باشد و با وجود همه کم‌لطفی‌ها توافق برجام صورت گرفت و از دی ماه سال ۹۴ اجرای برجام شروع شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اذعان داشت: به فرموده رهبری ما نه حق‌داریم زیاده‌روی کنیم در بیان نکات مثبت و نه حق منفی‌بافی در بیان اقدامات ارزشمند داریم و آثار این نکته در برخی از اعداد نمایان است و بر اساس گزارش وزارت نفت در خرداد امسال روزانه دو میلیون و ۵۶۷ هزار بشکه نفت توانستیم صادر کنیم.

این مسئول خطاب به نمایندگان مردم استان آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر اینکه گفته می‌شود دولت در اصلاح قانون بودجه ۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه دفاعی را تقلیل می‌کند جای بحث دارد.

نوبخت افزود: سال گذشته سود حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از منابع و دارایی‌های ارزی خود را که در آمریکا بلوکه‌ شده بود، را از آمریکایی‌ها دریافت کردیم و در بودجه گذاشتیم و حقوق کارکنان دولت از همین محل تامین شد.

وی تأکید کرد: باید بودجه نظامی را بر اساس دکترین قدرت بازدارندگی تقویت کنیم.

نوبخت در عین‌حال خاطرنشان کرد: سه میلیارد و ۴۱۸ میلیون دلار از ۲۷ دی سال ۹۴ روی ۴۱ طرح کشور و ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار دیگر نیز در سایر بخش‌ها سرمایه‌گذاری شد که بخشی از این سرمایه‌گذاری‌ها در استان آذربایجان شرقی صورت گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بیان اینکه امروز به‌جای شرایط ریاضتی اقتصاد مقاومتی را در کشور داریم، افزود: ما رشد اقتصاد منفی را به مثبت و تورم لجام‌گسیخته بالای ۴۰ درصدی را به زیر ۱۰ درصد کاهش دادیم؛ باید برای حرکت به سمت جلو و بر اساس راهبردهای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی و برای دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز تلاش کنیم.

این مسئول اذعان داشت: رشد متوسط ۸ درصدی سالانه وقتی اتفاق می‌افتد که تک‌تک استان‌ها رشد کنند و اقتصاد ملی وقتی اتفاق می‌افتد که منطقه رشد کند؛ بنابراین ما باید هم استان‌ها را توسعه دهیم و هم منطقه را که بافت فرهنگی مشترکی دارد.

وی گفت: با توجه به محدودیت بودجه و کاهش قیمت نفت به زیر ۳۰ دلار در سال گذشته در بخشی از پروژه‌ها نتوانستیم ۱۰۰ درصد بودجه‌ها را تخصیص دهیم و امسال بودجه‌هایی که سال گذشته ندادیم تخصیص خواهیم داد.

نوبخت یادآور شد: در همین راستا به‌طور هفتگی یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تخصیص داریم و تا به امروز ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده‌ایم، حدود یک‌هزار و ۷۱۶ میلیارد تومان برای آب‌های مرزی و ۶ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی تخصیص دادیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ابراز داشت: باید تا نیمه امسال بیش از نیمی از اعتبارات تملک دارایی استان‌های منطقه را تخصیص دهیم تا بتوانیم بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار فرصت شغلی بیشتر از گذشته ایجاد کنیم.

منبع :  http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950424000324

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار