ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

کاهش پرونده های شکایت کارگران با تنظیم قراردادهای ۴ نسخه‌ای:

0

دبیرکل کانون انجمن‌های صنفی کارگران در گفت‌وگو با تسنیم مطرح کرد:

کاهش پرونده های شکایت کارگران با تنظیم قراردادهای ۴ نسخه‌ای

دبیرکل کانون انجمن‌های صنفی کارگران با بیان اینکه اگرقراردادهای کار مکتوب و در ۴ نسخه تنظیم شود، تعداد پرونده های شکایت در مراجع حل اختلاف کاهش می‌یابد گفت: دولت فعلی تاکنون حتی یک ریال هم به تشکل‌های بخش کارگری کمک نکرده است.

هادی ابوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره وضعیت فعلی نیروی کار گفت:چندین بار درباره وضعیت کارگران از معاونت روابط کار پیگیری لازم را انجام داده‌ایم. بحث واریزی حقوق کارگران با حساب‌های بانکی از دیگر مواردی بود که بارها از سوی معاونت روابط کار دنبال کردیم اما به نتیجه مشخص نرسیدیم.

ابوی با اشاره به لغو دستورالعمل ممنوعیت انعقاد قراردادهای‌ کار کمتر از یکسال در مشاغل مستمر تنها بعد از گذشت یک هفته از تاریخ ابلاغ گفت:پس از این ماجرا بارها تأکید کردیم که وزارت کار باید لیست مشاغل دائم و موقت را مشخص کند. پیگیری‌های زیادی را از طریق وزیر کار و معاون روابط کار درباره ساماندهی قراردادها داشتیم و به دنبال این بودیم که به نحوی امنیت شغلی نیروی کار را تقویت کنیم.

این مقام مسئول کارگری افزود: در حال حاضر، قراردادهای ۱ و ۳ماهه در بسیاری از واحدهای با ماهیت دائم منعقد می‌شود و ما می دانیم بنگاه‌هایی که سالیان متمادی در حال کار است و میلیاردها تومان برای آن سرمایه‌گذاری شده، قرار هم نیست که تعطیل شود ولی نیروی خود را به صورت موقت کمتر از یکسال جذب می‌کند.

این فعال کارگری با بیان اینکه وجود قراردادهای موقت باعث سلب آسایش و عدم امنیت شغلی نیروی کار می‌شود گفت:نبود امنیت شغلی  باعث کاهش استرس فراوان شغلی در افراد می شود و با وجود اینکه کارفرمایان فکر می‌کنند این مسئله باعث افزایش بهره وری نیروی کار می شود، ولی برعکس باعث نابودی انگیزه و توان کاری افراد خواهد شد.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران بیان کرد: کارگرانی که قرارداد موقت می شوند از بسیاری مسائل مانند  محرومند. دولت فعلی تاکنون حتی یک ریال هم به تشکل‌های بخش کارگری کمک نکرده و عقیده دارد این بخش باید با دریافت حق عضویت امورات خود را بگذراند.

ابوی  گفت: اگر وزارت کار تلاش کند که ماده ۷ و ۱۰ قانون کار درباره قراردادها به مرحله اجرا گذاشته شود، سفیدامضاء و مسائل مربوط به اختلافات کارگری و کارفرمایی بر سر قراردادهای کاری، به خودی خود حل خواهد شد.

این مقام مسئول کارگری کشور افزود: دولت اگر به وظیفه خود در زمینه اجرای قانون کار عمل کند، دیگر مسائل اختلافی بین نیروی کار و کارفرما به حداقل ممکن خود خواهد رسید. وقتی قراردادها مکتوب و مشخص باشد و در ۴ نسخه تنظیم شود، دیگر نیازی به تشکیل بسیاری از پرونده های شکایت در مراجع حل اختلاف نخواهد بود؛ اما مشکل این است که در حال حاضر تعداد بسیار زیادی قرارداد یکطرفه معمولا از سوی کارفرمایان ارائه می شود

منبع : http://www.tasnimnews.com/fa/news/1395/04/22/1127866

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار