ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

کاهش کسری بودجه اگر به معنی عدم تخصیص اعتبارات عمرانی باشد، اشتباه است:

0

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با ایلنا:

کاهش کسری بودجه اگر به معنی عدم تخصیص اعتبارات عمرانی باشد، اشتباه است/ نظارت و کنترل لازم برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی وجود ندارد/ با افزایش سن بازنشستگی مخالفم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه، گفت: برای حذف ارز ترجیحی باید کنترل نظارتی صد در صدی به میزان مورد نیاز وجود داشته باشد و تورم بی رویه را مهار کنند، اما این کنترل نظارتی وجود ندارد و این باعث نرخ تورم می‌شود.

رحیم زارع عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با ارزیابی اولیه از لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ که توسط دولت به مجلس آورده شد، گفت: در مجموع با توجه به سخنرانی آقای رئیس‌جمهور در بین اهدافی که برای بودجه پیش‌بینی کردند، نقاط قوت بیشتر از نقاط ضعف است.

وی افزود: یک کار خوبی که در بودجه انجام شده کاهش بدهی‌های دولت و کاهش کسری بودجه است. من فکر می‌کنم دولت می‌تواند روی این دو شاخص مهم کار و آن را اصلاح کند. البته نه اینکه کسری بودجه را از طریق عدم تخصیص پروژه‌های عمرانی بخواهد کاهش دهد به این خاطر که پروژه‌های عمرانی اگر تخصیص نداشته باشد، اولین اثرش افزایش نرخ بیکاری است. بعد از آن اگر نرخ بیکاری افزایش داشته باشد، روی معیشت اثر می‌گذارد و بعد خیلی از شاخص‌های دیگر هم در مسیر منفی افزایش خواهند داشت و شکاف طبقاتی بیشتر می‌شود. لذا مسیر کاهش کسری بودجه از طریق عدم تخصیص به پروژه‌های عمرانی اشتباه است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ در رابطه با حذف ارز ترجیحی، اظهار داشت: حذف ارز ترجیحی به آن معنی که قبلا دنبال آن بودند نیست، اما یک مصوباتی دارند هم شورای عالی امنیت ملی و هم سران قوا که از آن مصوبات دارند استفاده می‌کنند که مکمل بودجه است. ارز ترجیحی به صورت صد در صدی حذف نشده است.

وی ادامه داد: برای حذف ارز ترجیحی باید کنترل نظارتی صد در صدی به میزان مورد نیاز وجود داشته باشد و تورم بی‌رویه را مهار کند، اما این کنترل نظارتی وجود ندارد و این باعث نرخ تورم می‌شود.

زارع همچنین بیان کرد: با توجه به مصوباتی که داشتند و مکمل بودجه است و از آنجا که دولت در سال اول قرار دارد، من پیشنهاد دادم کل سه دهک آخر درآمدی را حذف کنند، حداقل اگر قصد افزایش یارانه نقدی وجود دارد، این افزایش برای دهک‌های اول بیشتر باشد تا بتواند به نوعی کمک‌کننده باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در رابطه پیش‌بینی میزان فروش نفت در بودجه، گفت: با توجه به اینکه هم‌اکنون هم حدود ۱ میلیون بشکه فروش نفت در روز داریم، پیش‌بینی فروش ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه منطقی و نزدیک به واقعیت است، همچنین قیمت نفت را هم هر بشکه ۶۰ دلار در نظر گرفته‌اند که نفت امروز ۷۰ دلار است.

زارع درخصوص افزایش سن بازنشستگی، گفت: افزایش سن بازنشستگی از ۳۰ سال به ۳۲ به معنای آن است که جذب جدید نداشته باشند که البته من با این مخالفم.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار