ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

چطور بودجه خانواده را مدیریت کنیم؟

0

هیچ وقت نگذارید هوس خرید شما را گول بزند. اگر چیزی را دوست دارید و قیمت مناسبی هم دارد اما باید پولتان را به خاطر خریدش خرد کنید با خودتان فکر کنید داشتن مثلا یک چک پول صدهزار تومنی خیلی بهتر است. به این ترتیب از خرید منصرف شوید.

سرویس سبک زندگی فردا؛ عطیه اسماعیلی: تمام دولت‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ بخش مهمی برای اداره دخل و خرجشان دارند. تنظیم بودجه‌ای که درآمدها و هزینه‌ها  به درستی در آن  پیش بینی شده باشد. خانه را می‌توان کشور کوچکی در نظر گرفت که اگر مسایل مالی‌اش  به خوبی اداره نشود معضلات بزرگ‌تری برای اعضای خانواده به وجود خواهد آمد. برای هماهنگ کردن درآمدها و هزینه‌ها در خانه می‌توان برنامه‌ای شبیه به بودجه‌ی سالانه تنظیم کرد. برای تنظیم برنامه مالی خانواده نکات ضروری و راهکارهایی وجود دارد که با درنظرگرفتن آن‌ها خیال اعضای خانواده از بابت مسائل مالی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها تا حدودی راحت می‌شود.

استراتژی ۲۵ درصد را در خانه هم اعمال کنید
بهتر است یک چهارم منابع مالی خانواده برای پرداخت قسط درنظر گرفته شود و همیشه به این نکته توجه کنید برای خرید کالای جدید به صورت قسطی جمع کل اقساط بیشتر از ۲۵ درصد درآمدها نباشد.
 چطور بودجه خانواده را مدیریت کنیم؟
خانه‌ای را اجاره نکنید که مبلغ اجاره بهای آن بیشتر از ۲۵ درصد درآمد باشد. اگر خانه برای خودتان است هزینه‌های مربوط به شارژ ساختمان، آب و برق و تعمیرات نیز  تاجایی که ممکن است در محدوده‌ی همین ۲۵ درصد قرار می‌گیرد.
چطور بودجه خانواده را مدیریت کنیم؟
به این ترتیب هزینه‌های تامین مواد خوراکی لباس و لوازم مربوط به تحصیل فرزندان، سرگرمی و تفریح نیز سهم ۲۵ درصدی از کل هزینه‌ها را خواهند داشت.
چطور بودجه خانواده را مدیریت کنیم؟
یک چهارم باقیمانده باید صرف پس انداز شود. اگر پس انداز قابل قبولی در هر ماه داشته باشید. هزینه‌های مربوط به سفر در تعطیلات، هزینه‌های پیش بینی نشده مانند درمان یا مهمانی خاص باعث نگرانی‌تان نخواهند شد. چنانچه در هرکدام از موارد بالا مانند مسکن تا موادغذایی و لباس صرفه جویی کردید و مبالغی باقی ماند می‌توانید به بخش دیگری اختصاص دهید. نکته مهم در این میان مدیریت اقساط است چرا که بیشترین ریسک هزینه‌ای را دارد.
چطور بودجه خانواده را مدیریت کنیم؟
صرفه جویی را تبدیل به یک بازی لذت بخش کنید
تنظیم بودجه مانند یک بازی جالب و لذت بخش است که به شما این امکان را می‌دهد تا علاوه بر تامین همه‌ی مایحتاج خانواده مبالغی را پس انداز کنید. همیشه اتفاقات پیش بینی نشده‌ خوب یا بد در مسیر زندگی وجود دارند که پس انداز بهترین پشتوانه برای مدیریت موفق این طور موقعیت ها به شمار می‌آید.
چطور بودجه خانواده را مدیریت کنیم؟
بعد از هر بار خرید فاکتورها را به دقت بررسی کنید. چه مواردی بیشترین هزینه را داشته؟ آیا می‌توان جایگزین ارزان تری برایش پیدا کرد؟ همیشه گوش به زنگ حراجی‌ها و تخفیف‌ها باشید. بسیاری از فروشگاه‌های معروف در پایان هر فصل تحفیف بسیار خوبی برای اجناس خود در نظر می‌گیرند که خرید در این مواقع از سال صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای برای شما به همراه دارد. هیچ وقت نگذارید هوس خرید شما را گول بزند. اگر چیزی را دوست دارید و قیمت مناسبی هم دارد اما باید پولتان را به خاطر خریدش خرد کنید با خودتان فکر کنید داشتن مثلا یک چک پول صدهزار تومنی خیلی بهتر است. به این ترتیب از خرید منصرف شوید.
چطور بودجه خانواده را مدیریت کنیم؟
همه می‌گویند خانم‌ها نمی‌توانند در برابر خرید لباس یا لوازم منزل یا لوازم آرایش مقاومت کنند و همیشه بیشتر از احتیاج‌شان می‌خرند چون خریدکردن جذاب است. چطور است خودتان را  با چالش خرید نکردن و در نظر گرفتن کمدهای پر از لباس که می‌شود هر کدامشان را به شکل‌های جدید و خلاقانه با هم ست کردسرگرم کنید. اگر کیفی را دوست داشتید به خودتان بگویید آخر ماه می‌توانم بخرم. بعد از گذشت سی روز دیگر اشتیاق خریدنش را از دست می‌دهید و مبلغی را برای پس انداز کنار می‌گذارید.
منبع : http://www.fardanews.com/fa/news/611240

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار