ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

چرا سازمان تامین اجتماعی با وجود اعتراضات معیشتی بازنشستگان، تاکنون برای تکمیل متناسب‌سازی اقدام نکرده است؟ 

0

آیا ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی اجرا نشده است؟

بازنشستگان تامین اجتماعی از ناروشن ماندن تکمیل متناسب‌سازی بر مبنایِ ۷۵ درصد اعاده نسبت به سطح زمان برقراری انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز گذشته (یکشنبه/۱۹ دی) نامه‌ای از مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان، خطاب به کانون بازنشستگان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در این خبرگزاری منتشر شد که بر مبنای آن، اجرای متناسب‌سازی مرحله دوم از تاریخ اول فروردین ۱۴۰۰ تحت عنوان «متناسب‌سازی ۷۵ درصد اعاده سطح نسبت به زمان برقراری» و عناوین دیگر اجرا شده است.

از آنجا که پیشتر از سوی مدیران سازمان عنوان شده بود که متناسب‌سازی به صورت کامل در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ اجرا شده است، این پرسش به وجود آمد که دلیل اجرا نشدن متناسب‌سازی بر مبنای ۱۰۰ درصد اعاده سطح نسبت به زمان برقراری مستمری، چیست؟ آیا از ابتدا قرار بوده که متناسب‌سازی ۱۴۰۰ بر مبنای ۷۵ درصد اجرا شود و به دلیل مشکلات ناشی از تامین منابع چنین برنامه‌ای اجرا نشده است یا اینکه اساسا سازمان برنامه‌ای برای تکمیل آن در سال جاری ندارد؟

این در حالی است که در «فیش مستمری» بازنشستگان مبلغی تحت عنوان ۷۵ درصد اعاده درج شده است. به همین دلیل بازنشستگان انتظار دارند که متناسب‌سازی تا سقف مورد نظر و مبنای ۲۵ درصد باقی مانده اجرا و تکمیل شود.

به همین دلیل بازنشستگان از اینکه سازمان تاکنون تکلیف تکمیل همسان‌سازی را روشن نکرده‌ است، نگرانند و می‌پرسند که چرا سازمان تامین اجتماعی با وجود اعتراضات معیشتی بازنشستگان، تاکنون برای تکمیل متناسب‌سازی اقدام نکرده است؟

بازنشستگان با اشاره به ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی یادآور شدند که بر اساس این ماده سازمان مکلف است میزان کلیه مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر از سالی یک بار کمتر نباشد با توجه به افزایش «هزینه زندگی» با تصویب هیأت وزیران به همان نسبت افزایش دهد.

با این حال سازمان در افزایش مستمری بازنشستگان متناسب با سطح سال ۱۴۰۰ که برای حداقل‌بگیران رقمی در حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا حدود ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است، ماده ۹۶ را اعمال نکرده و تکمیل متناسب‌سازی را رها کرده است.

برگرفته از : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار