ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

وجود رانت در اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌ها:

0

رئیس شورای عالی انجمن حسابداران خبره ایران با اشاره به افزایش شفافیت عملکرد بانک‌ها با انتشار صورت‌های مالی در قالب فرمت IFRS ، گفت: موارد زیادی گزارش شده که اقوام مسئول یک شعبه هجوم می‌برند و بخش عمده منابع قرض‌الحسنه را تسهیلات می‌گیرند.

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم،هوشنگ خستویی، با اشاره به مطرح شدن فرمت IFRS برای صورت‌های مالی بانک‌ها، اظهارداشت: باید جایی حسابرسی شود که سپرده‌های مردم در کدام بخش‌ها و چگونه پرداخت می‌شود.

وی افزود: براساس قانون بانک‌داری بدون ربا بانک به وکالت از سپرده‌گذار سپرده‌ها را در عقود مشخص تخصیص می‌دهد و در صورت‌های مالی IFRS بر این تاکید شده که باید بانک بگوید سپرده‌هایی را که به وکالت گرفته است، در کدامین عقود، با چه هدفی و به چه میزان پرداخت کرده است.

رئیس شورای عالی انجمن حسابداران خبره ایران با اشاره به سپرده‌های قرض‌الحسنه بانک‌ها، گفت: بانک‌ها باید در راستای اهداف سپرده‌گذاران، این منابع را صرف اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به مردم کند. در فرمت IFRS مشخص می‌شود که یک بانک چقدر سپرده قرض‌الحسنه دارد و چقدر از این منابع صرف اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه شده است.

وی تاکید کرد:‌ باید منابع بانک‌ها به‌ویژه منابع قرض‌الحسنه کنترل شود تا مشخص شود چه میزان از منابع صرف امور قرض‌الحسنه شده است.

خستویی با بیان اینکه یکی از دلایل حمله‌ها و انتقادها نسبت به فرمت IFRS و مشخص شدن جزئیات عملکرد بانک‌ها است، گفت: اگر جزئیات عملکرد بانک‌ها در صورت‌های مالی مشخص نباشد، منابع بانک‌ها به راحتی منحرف می‌شود.

رئیس شورای عالی انجمن حسابداران خبره ایران افزود: موارد زیادی گزارش شده که عده‌ای با رانت منابع قرض‌الحسنه می‌گیرند و در همان بانک با نرخ سود بالا سپرده‌گذاری می‌کنند یا اقوام مسئول یک شعبه بانکی هجوم می‌برند و بخش عمده منابع قرض‌الحسنه را تسهیلات می‌گیرند و همین مساله باعث کاهش سهم سایر متقاضیان از منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها می‌شود.
منبع:http://www.tasnimnews.com/fa/news/1395/05/20/1154366

شناسه خبر: ۱۱۵۴۳۶۶ سرویس: رسانه ها

فارس:
خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار