ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

همه‌ی معادلات روابط کار و تامین اجتماعی باید به صورت سه‌جانبه و با مشارکت موثر جامعه‌ی ذینفعان یعنی کارگران و کارفرمایان به ثمر برسد:

0

رضایت از حذف افزایش سن و سابقه بازنشستگی در کمیسیون اجتماعی مجلس/ بیمه‌شدگان: معادلات تامین اجتماعی باید سه‌جانبه پیش برود.

افزایش سن و سابقه بازنشستگی در کمیسیون اجتماعی مجلس حذف شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، افزایش سن و سابقه بازنشستگی که توسط دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ گنجانده شده بود، توسط کمیسیون اجتماعی مجلس حذف شده است.

ولی اسماعیلی (رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس) در این رابطه گفته است: دلیل اصلی حذف افزایش ۲ساله سن بازنشستگی توسط کمیسیون اجتماعی این بود که با ذینفعان این بحث مشورتی نشده است. برای اینکه درآمد صندوق‌ها را پایدار کنیم راه‌حل آن افزودن دو سال به سن بازنشستگی در بودجه سنواتی نیست. چراکه این موضوع اولا مغایر با برنامه ششم توسعه بوده و ثانیا اینکه احکام دائمی را نمی‌توانیم در بودجه سنواتی بیاوریم.

بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی ضمن ابراز خرسندی از این موضوع می‌گویند: امیدواریم این حذف در صحن علنی مجلس رای بیاورد و اعضای کمیسیون اجتماعی از آن دفاع کنند؛ ضمن اینکه پرداخت بدهی‌های دولت در لایحه بودجه گنجانده شود.

مروتی (بازنشسته حداقل‌بگیر) با بیان اینکه راه‌حل بحران سازمان تامین اجتماعی در پرداخت بدهی‌های انباشته تاریخی است؛ می‌گوید: اقدام کمیسیون اجتماعی پسندیده است و دولت باید برای پایدارسازی صندوق‌ها به تعهدات خود در این رابطه عمل کند.

علی دهقان کیا (رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران) نیز می‌گوید: مدیریت سازمان تماماً دولتی است و دولت تصور می‌کند می‌تواند برای پارامترهای بیمه‌ای به تنهایی تصمیم بگیرد؛ این درحالیست که اگر پول خودمان یا همان مطالبات سازمان را بپردازند، نیازی به افزایش سن و سابقه بازنشستگی نیست؛ صندوق خود به خود به سمت پایداری می‌رود.

آرمین خوشوقتی (کارشناس ارشد حقوق و روابط کار) نیز در ارتباط با نحوه‌ی اجرای «اصلاحات پارامتریک» و افزایش سن و سابقه می‌گوید: همه‌ی معادلات روابط کار و تامین اجتماعی باید به صورت سه‌جانبه و با مشارکت موثر جامعه‌ی ذینفعان یعنی کارگران و کارفرمایان به ثمر برسد؛ هر نوع اصلاحات یکجانبه براساس تمام استاندارها مردود است؛ کافیست به استانداردهای سازمان جهانی کار یا اتحادیه جهانی تامین اجتماعی مراجعه کنند تا دریابند نحوه‌ی اصلاحات موثر و قانونی چگونه است.

حالا جامعه‌ی هدف در انتظار تصویب حذف افزایش سن و سابقه بازنشستگی و تغییر مبنای محاسبه‌ی بازنشستگی در صحن علنی هستند و می‌گویند: وقتی کمیسیون تخصصی در مجلس رای به حذف این اصلاحاتِ ضد کارگری داده، امیدواریم این حذفیات در صحن علنی مجلس نیز به تصویب نهایی برسد و نهایی شود.

برگرفته از : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار