ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

نقاط مبهم قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی:

0

نهادهای نظارتی به نحوه قرارداد و انتخاب بیمه تکمیلی ورود کنند.

بازنشستگان تامین اجتماعی خواستار روشن شدن وضعیت خود در ارتباط با قرارداد بیمه تکمیلی با کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با وجود اعلام قبلی کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی برای اجرای قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان (۱۴۰۰-۱۴۰۱) از آذر ماه و اعمال آن در جهت کاهش سهم بازنشستگان و پرداخت ۵۰ درصد آن توسط سازمان تامین اجتماعی، ظاهرا اجرای قرارداد به دی ماه موکول شده است.

بر  اساس مصوبه هیئت مدیره‌ سازمان تامین اجتماعی، ۴۵ هزار تومان سهم سازمان تامین اجتماعی و ۴۵ هزار تومان سهم سازمان تامین اجتماعی است؛ البته در قرارداد سال گذشته چنین وضعیتی وجود نداشت و سازمان تامین اجتماعی صرفا ۲۱ هزار تومان از بابت هر بازنشسته پرداخت می‌کرد.

در کل بازنشستگان انتظار داشتند که سازمان تامین اجتماعی از آذر ماه مصوبه هیئت مدیره را اجرا کند و یا اینکه هیئت مدیره تصویب آن را زودتر انجام می‌داد اما بازنشستگان در مورد این قرارداد پرسش‌هایی دارند که تاکنون به آنها پاسخ داده نشده است.

با توجه به اینکه قرارداد بیمه تکمیلی، توسط کانون عالی بازنشستگان با شرکت‌های بیمه، منعقد می‌شود و مقام‌های سازمان تامین اجتماعی هم می‌گویند که سازمان برگزاری مناقصه را به کانون عالی سپرده و دخالتی در انعقاد قرارداد و برگزاری مناقصه نمی‌کند، پاسخ پرسش‌های بازنشستگان باید از سوی کانون عالی بازنشستگان داده شود.

بر این اساس، بازنشستگان خواهان شفاف‌سازی قرارداد خود شده‌اند و می‌پرسند که چراکانون عالی فهرست شرکت‌هایی که از آنها برای شرکت در مناقصه دعوت کرده را اعلام و اطلاع رسانی نمی‌کند؟ پرسش دیگر بازنشستگان این است که چرا پیش از انعقاد قرارداد، سقف تعهدات شرکت طرف قرارداد اعلام نمی‌شود و چرا پیش از نهایی شدن قرارداد از بازنشستگان در مورد کیفیت قرارداد جدید و نحوه اجرای قراردادهای گذشته نظرسنجی نمی‌کند؟

به گفته بازنشستگان، اگر کانون عالی عزم کرده که با یک شرکت برای مدت‌ها قرارداد ببندد، چرا بدون انجام یک نظرسنجی مستقل، میزان رضایت را ۷۰ درصد اعلام می‌کند؛ درحالیکه اگر نظرسنجی انجام شود، چنین نتیجه‌ای به دست نمی‌آید در نتیجه از رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی انتظار می‌رود که مستند خود را در مورد رضایتمندی ۷۰ درصدی بازنشستگان اعلام کند.

به گفته این بازنشستگان، آنها به شدت از عملکرد کانون‌ها به ویژه در رابطه با بیمه تکمیلی که اختیار انعقاد قرارداد آن را از سازمان تامین اجتماعی دریافت کرده‌اند، معترض هستند چراکه در همه موارد خدمات دهی این شرکت مشکلات فراوانی دارد. به همین جهت می‌پرسند: «چرا رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی از بازنشستگان پیشنهاد و راهکار نمی‌خواهد و یا حداقل خود در رفع این اشکالات در قرارداد جدید اقدامی نمی‌کند؟ هرچند که اعتراض بازنشستگان به صورت چندین مکتوبه و میلیون‌ها پیامک و «کامنت» در این رابطه و موارد مشابه به سازمان تامین اجتماعی منعکس شد ولی آنها هم ترتیب اثر نداده‌اند.»

آنها افزودند: «چرا کانون عالی و به تبع آن کانون‌های استانی و شهرستانی، پس از انعقاد قرارداد با شرکت‌های بیمه تکمیلی هیچگونه نظارتی بر  آنها نداشته و حتی از آنها نمی‌خواهند که با مراکز درمانگاهی، آزمایشگاهی سونوگرافی و رادیولوژی و…. قرارداد ببندند و اغلب بیماران تحت قرارداد به صورت نقدی هزینه‌های درمان خود را پرداخت می‌کنند؟ هنوز برای خیلی از موارد سقف محدودی در نظر گرفته‌اند که با توجه به تورم هزینه‌های درمان، جوابگو نیست.»

بازنشستگان به پرسش‌های خود افزودند: «چرا وقتی بازنشستگان به کرات اعلام می‌کنند که حاضرند مبلغ سهم آورده خود را بالاتر ببرند، تا خدمات بهتری از شرکت‌های بیمه‌ای دریافت کنند کانون عالی به این درخواست توجه نمی‌کند؟ از نهادهای نظارتی و بازرسی عاجزانه درخواست می‌شود که به نحوه قرارداد و انتخاب بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی ورود کنند؛ چراکه موضوع سلامت و جان بازنشستگان در میان است.»

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار