ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

نبود شرایط کار و توسعه اقتصادی در روستا عامل مهاجرت جوانان است:

0
لاریجانی در شورای عالی استانها:

نبود شرایط کار و توسعه اقتصادی در روستا عامل مهاجرت جوانان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در شورای عالی استانها گفت: نبود شرایط کار و توسعه اقتصادی در روستا عامل مهاجرت جوانان است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی در سی امین همایش شورای عالی استانها با بیان اینکه دو دیدگاه مهم درباره شوراها و نقش آنها وجود دارد، گفت: بر اساس دیدگاه اول در قانون اساسی اصولی مشخص شده که مسئولیت همه امور به غیر از مواردی که در اختیار رهبری است، با قوه مجریه است.

وی توضیح داد: در واقع دولت مسئول تصمیم گیری ها در همه سطوح است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدگاه دوم گفت: در کنار این دیدگاه بحث نقش شوراها در اداره امور شهرها و روستاها وجود دارد.

وی توضیح داد: باید در شرایط فعلی بپذیریم که توجه صرف به هر کدام از این دیدگاهها امکانپذیر نیست و باید با رعایت قانون اساسی و جایگاه شوراها، تصمیم سازی را برای شوراها به رسمیت بشناسیم.

لاریجانی تاکید کرد: برای تحقق این امر نیاز به یک نگاه میانه رو و بینابین داریم و ضروری است در این شرایط میانه حرکت کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که نیاز امروز کشور جهش در مسیر آبادانی است، ادامه داد: باید تلاش کنیم افرادی در شوراها حضور یابند که ظرفیت ایجاد آبادانی و توسعه را در کشور دارند و در کنار آن اشراف کامل به وظایف خود نیز دارند و هدفمند هستند.

وی با اشار به نقش مجلس شورای اسلامی گفت: ما در مجلس تلاش می کنیم شرایط را برای ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ها و شوراهای شهر فراهم کنیم ضمن اینکه اعضای شوراها می توانند با نظرات کارشناسی خوب یاریگر ما در این مسیر باشند.

لاریجانی تاکید کرد: تلاش ما این است تا در تدوین برنامه این موضوعات به خوبی دیده شود تا نگرانی ها در حوزه شوراها به حداقل برسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: توسعه همه‌جانبه در کشور نیازمند برخورداری همه‌ مناطق به امکانات مطلوب است و در این مسیر روستاها که در سال‌های اخیر از توسعه کمتری برخوردار بودند جایگاه مهمی دارند.

لاریجانی با اشاره به مهاجرت گسترده روستاییان به شهرها تصریح کرد: از آنجا که شرایط کار اقتصادی و توسعه اقتصادی در روستاها وجود ندارند جوانان مجبور به مهاجرت هستند.

وی با بیان این مطلب که این مهاجرت در نهایت منتهی به حاشیه نشینی می‌شود، افزود: با توجه به اینکه در شهرها نیز فعالیت اقتصادی به سادگی میسر نیست روستاییان مجبورند در حاشیه شهرها ساکن شوند و به همین دلیل حاشیه‌نشینی در کشور ایجاد می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که این حاشیه‌نشینی آسیب‌های خاص خود را دارد، گفت: اگر چرخه اقتصادی مطلوب در روستاها ایجاد کنیم این معضل مرتفع خواهد شد.

لاریجانی در خاتمه افزود: به طور مشخص در سال هایی که ساختار شوراها ایجاد شده، تاثیرگذاری این نهاد را دیده ایم و آن ها حضوری موفق و مؤثری داشته اند.

وی افزود: اما نبود یک طرح جامع آمایش سرزمین مانعی جدی بر سر راه موفقیت شوراها روستا و شهر است که مجلس در این زمینه ورود کرده است و طرحی را برای ساماندهی این موضوع در دست تدوین دارد.

منبع : http://www.mehrnews.com/news/3738301

شناسهٔ خبر: ۳۷۳۸۳۰۱ –

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار