ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مصوبات مجلس شورای اسلامی نقش بسیار مهمی در خدمات سازمان تأمین اجتماعی دارد:

0
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

مصوبات مجلس شورای اسلامی نقش بسیار مهمی در خدمات سازمان تأمین اجتماعی دارد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در دیدار با تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیم گیری ها و مصوبات مجلس شورای اسلامی نقش بسیار مهمی در خدمات سازمان تأمین اجتماعی دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر سیدتقی نوربخش در این دیدار افزود: منابع سازمان تأمین اجتماعی حق الناس و متعلق به بیمه شدگان و حاصل انباشت حق بیمه دریافتی از کارگران و بازنشستگان است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ٩ میلیون و ۴۵۶ هزار نفر بیمه شده سازمان تأمین اجتماعی هستند که بر اساس قانون کار تحت پوشش قرار گرفته و از خدمات سازمان تأمین اجتماعی استفاده می کنند.

دکتر نوربخش ادامه داد: همچنین یک میلیون و ٧٠٠ هزار نفر نیز بر اساس قانون بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه اختیاری تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند و این اقشار در کنار بیمه شدگان توافقی که با مصوبات مختلف مجلس شورای اسلامی از خدمات سازمان تأمین اجتماعی برخوردار شده اند در مجموع ١٣ میلیون و ٩٠٠ هزار نفر بیمه شده تأمین اجتماعی هستند که همراه با اعضای خانواده به ٣۶ میلیون نفر می‌رسند.

وی با اشاره به جمعیت مستمری بگیران تامین اجتماعی گفت: ٢ میلیون و ٩٠٠ هزار نفر از سازمان تأمین اجتماعی مستمری دریافت می‌کنند و همراه با اعضای خانواده در این بخش ۵ میلیون و ٢٠٠ هزار نفر تحت پوشش قرار دارند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در مجموع تعداد افراد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی در کشور به ۴٢ میلیون نفر می‌رسند.

وی تصریح کرد: خدمات سازمان تأمین اجتماعی منشاء ایجاد آرامش و اطمینان خاطر برای اقشار گوناگون جامعه و نیروهای مولد است و هر گونه خلل در خدمات سازمان نیز  موجب نارضایتی و بروز مشکل برای بخش عظیمی از جمعیت کشور خواهد شد.

دکتر نوربخش گفت: سهم ٣ درصدی دولت در منابع حق بیمه تمامی بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی به منظور تضمین ادامه خدمات این سازمان از سوی دولت است و دولت در این سازمان مشارکت تضامنی دارد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به بررسی برنامه ششم توسعه اظهار امیدواری کرد: دیدگاه های کارشناسی سازمان تأمین اجتماعی مورد توجه قرار گیرد و در بودجه سال آینده کشور نیز به دیدگاه‌های سازمان توجه شود.

وی تصریح کرد: دغدغه اصلی مدیران و کارشناسان سازمان تأمین اجتماعی حفظ و ارتقاء خدمات این سازمان به جامعه تحت پوشش است.

دکتر نوربخش با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی در سال جاری برای انجام تعهدات خود ماهیانه ۵٢٠٠ میلیارد تومان هزینه می‌کند، گفت: ٣۴٠٠ میلیارد تومان در ماه برای پرداخت مستمری به بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان هزینه  و ٢٢٠ میلیارد تومان نیز به مقرری بگیران بیمه بیکاری پرداخت می شود.

دکتر نوربخش ادامه داد: در حوزه درمان نیز ماهیانه ١٠٠٠ میلیارد تومان در درمان غیر مستقیم هزینه می شود که این رقم به بیمارستانها و داروخانه ها و سایر مراکز درمانی طرف قرار داد پرداخت می‌شود و ۴٠٠ میلیارد تومان نیز در بیمارستانها و مراکز درمانی ملکی سازمان تأمین اجتماعی هزینه می شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه باید برای بهبود وضعیت و تعیین چگونگی پرداخت بدهی دولت و پیشگیری از افزایش این بدهی پیش بینی لازم صورت گیرد.

دکتر نوربخش اظهار داشت: برای پیشگیری از بروز چالش در آینده و بهبود شرایط تأمین اجتماعی از دو سال گذشته اقداماتی از طریق مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تدوین و ابلاغ سیاست های کلی مقام معظم رهبری در حوزه تأمین اجتماعی صورت گرفته است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد ابلاغ این سیاستها باشیم.

رسیدگی به مشکلات سالمندان باید در اولویت قرار گیرد

نائب رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه سالمندی یکی از مشکلات اجتماعی است، گفت: رسیدگی به سالمندان باید در اولویت قرار گیرد.

علی حیدری افزود: سازمان تامین اجتماعی دارای برنامه استراتژیک است و در شورای برنامه ریزی رفاه و تامین اجتماعی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز این مفاهیم بررسی شد.

وی اظهار داشت: ابتدا باید بر توسعه اقتصادی و سپس بر رفاه و توسعه اجتماعی پرداخت.

حیدری با بیان اینکه در حوزه اجتماعی باید به موقع عمل کرد، گفت: در این رابطه باید رویکرد ملی داشته باشیم نه نگاه دستگاهی.

تامین اجتماعی سازمانی است که خدمات اجتماعی عرضه می کند

قائم مقام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تامین اجتماعی سازمانی است که خدمات اجتماعی عرضه می کند، گفت: ارائه این خدمات باید تداوم یابد و قابل جایگزینی نیست.

دکتر رضا راعی با بیان اینکه بخشی از خدمات سازمان تامین اجتماعی، فوری و اضطراری است، اظهار داشت: در بسیاری از کشورها در زمان بروز بحران شاهد اختلال در خدمات اجتماعی نیز هستیم اما در کشور ما سازمان تأمین اجتماعی در همه شرایط به ایفای تعهدات خود در قبال جامعه تحت پوشش ادامه داده است.

دکترراعی افزود: سازمان تامین اجتماعی در پی گرفتن بودجه از دولت نیست و هزینه بخشی از خدمات را پذیرفته است از طرفی این سازمان به عنوان بخشی از دولت عمل می کند و راهکارهایی برای دریافت مطالبات ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه  در هر صورت به دنبال راهکاری برای دریافت مطالبات از دولت هستیم، گفت: این امر از آنجا مهم است تا  به عنوان یک سازمان پویا و زنده باقی بمانیم و دولت نیز مطالبات خود را پرداخت کند.

وی تاکید کرد: باید به گونه ای عمل شود که سازمان تامین اجتماعی زنده و پویا باقی بماند و به ارائه خدمات مناسب به جامعه ادامه دهد.

منابع سازمان تامین اجتماعی متفاوت از دیگر صندوق ها است

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی در ادامه این دیدار گفت: موضوع ادغام صندوق های بیمه ای از مسائلی است که سازمان تأمین اجتماعی با آن مخالف است و با توجه به شرایط این صندوق ها ادغام آنها با سازمان تأمین اجتماعی مشکل ساز خواهد بود.

عبدالرحمن تاج الدین افزود: منابع سازمان تأمین اجتماعی متفاوت با سایر صندوق ها است و این سازمان امکان ادغام با سایر صندوق ها را ندارد.

وی در خصوص پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی گفت: امیدواریم این موضوع در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گیرد و راهکار مناسبی برای پیشگیری از افزایش بدهی دولت به تأمین اجتماعی اتخاذ شود.

تاج الدین گفت: در رابطه با میزان حقوق بازنشستگان و چگونگی محاسبه حقوق افراد در زمان بازنشستگی پیشنهاد کارشناسی سازمان تأمین اجتماعی در قالب برنامه ششم توسعه ارائه شده است و امیدواریم در زمان بررسی برنامه ششم توسعه این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

برای جذب کارفرما باید شرایط آسان ایجاد کنیم

علیرضا محجوب، نماینده مردم تهران اظهار داشت: برای پذیرش کارفرما و دریافت حق بیمه و ارائه خدمات به بیمه شدگان باید شرایط آسان ایجاد کنیم و سخت گیری نشود.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی دستگاهی است که رضایتمندی ایجاد می کند، گفت: فشار وارده بر کارفرمایان نارضایتی ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه بدهی دولت به تامین اجتماعی بزرگ و قطعی است، اظهار داشت: با این روند در آینده با معضل اجتماعی مواجه می شویم.

برای تامین اجتماعی باید بسیار فرصت بگذاریم

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست با بیان اینکه اطلاع نمایندگان از مسائل سازمان تامین اجتماعی مهم است، گفت: برای تامین اجتماعی باید فرصت بیشتری بگذاریم. دکتر عبدالرضا مصری با بیان اینکه آرامش و آسایش تامین اجتماعی یک شعار نیست، تاکید کرد: کسی که دفترچه تامین اجتماعی دارد در زندگی او آرامش وجود دارد.

وی افزود: تورم و رکود منابع تامین اجتماعی را تحت تأثیر قرار می دهد.

دکتر مصری گفت: نظام تامین اجتماعی به گونه ای طراحی شده که در میان کارکنان سازمان همیت و تعصب نسبت به آن وجود دارد.

سازمان تامین اجتماعی در سال های اخیر کیفیت خدماتش را حفظ کرده است

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: سازمان تامین اجتماعی در سال های اخیر با وجود همه مشکلات تلاش کرده کیفیت خدماتش را حفظ کند.

مهرداد لاهوتی افزود: در مقابل ما نیز تلاش کردیم که مدافع این سازمان باشیم.

وی بر صیانت از حقوق بیمه شدگان و اموال و دارایی های ذینفعان سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد.

شرایط خوبی در سازمان تامین اجتماعی حاکم است

نماینده مردم تویسرکان در ادامه این نشست با بیان اینکه شرایط خوبی در سازمان تامین اجتماعی حاکم است، از فعالیت های انجام شده در این سازمان تقدیر کرد.

دکتر محمد مهدی مفتح با اشاره به کارکرد سازمان تامین اجتماعی گفت: باید شرایط را طوری فراهم کنیم هر کسی که وارد فضای کسب و کار می شود با بیمه پردازی از زندگی قابل قبولی در آینده برخوردار شود.

وی اظهار داشت: باید به دنبال راههایی باشیم  تا ضمن حفظ حقوق مردم، شرایط مناسبی را برای این سازمان بوجود آوریم.

همخوانی منابع و مصارف  از مسائل مهم سازمان های بیمه گر اجتماعی است

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: امروز سازمان تامین اجتماعی در شرایط عادی قرار دارد.

محمد حسینی با بیان اینکه نظارت باید در سازمان ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد، افزود:  برخی کارفرمایان حقوق واقعی کارگران را اعلام نمی کنند و این موضوع در آینده  به این سازمان آسیب می زند.

وی عدم همخوانی منابع و مصارف را یکی از مسائل سازمان تامین اجتماعی دانست و گفت: هزینه های این سازمان در سال های اخیر چند برابر شده است.

مبانی نظری و عملی بیمه های اجتماعی نیاز به بازنگری دارد

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه سیاست های حوزه رفاه و تامین اجتماعی مورد توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: مبانی نظری تامین اجتماعی باید مورد بازنگری قرار گیرد.

دکتر سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی افزود: همچنین روش ها و متدهای بیمه های اجتماعی نیز باید بازنگری شود.

وی اظهار داشت: در این بازنگری ها می توانیم از تجربه سایر کشورها نیز استفاده کنیم.

دکتر قاضی زاده هاشمی ادامه داد: امید به زندگی و سنوات پرداخت مستمری افزایش یافته و باید این چنین مسائلی در بازنگری ها مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: قانون تامین اجتماعی در زمانی که کشور جوان بود تهیه شده بود که در حال حاضر نیاز به اصلاحات دارد.

دولت و مجلس برای تقویت تامین اجتماعی تلاش کنند

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه سالانه ۶٢ هزار میلیارد تومان برای مستمری ودرمان توسط سازمان تامین اجتماعی هزینه می شود، گفت:  برای پایداری این خدمات باید همه با هم تلاش کنیم.

دکتر محمود بهمنی افزود: دولت و مجلس باید با همکاری یکدیگر سازمان تامین اجتماعی را تقویت کنند .

وی شرایط اقتصادی کشور را بر سازمان تامین اجتماعی تأثیرگذار عنوان کرد.

منبع: http://www.tamin.ir/News/Item/30359/2/30359.html

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار