ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مزیت رقابتی فضای کسب و کار ایران:

0

با توجه به رشد و توسعه روز افزون فن‌آوری‌های نوین و گستردگی شبکه‌های ارتباطی، رفته رفته اقتصادهای ملّی و محلی به شبکه اقتصاد جهانی پیوند خورده و وارد حوزه جدیدی از کسب و کار جهانی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، با توجه به رشد و توسعه روز افزون فن آوری‌های نوین و گستردگی شبکه‌های ارتباطی، رفته رفته اقتصادهای ملّی و محلی به شبکه اقتصاد جهانی پیوند خورده و وارد حوزه جدیدی از کسب و کار جهانی می‌شوند. از سویی دیگر، در سال‌های اخیر کسب و کارهای ایرانی با گذار از ساختاری سنتی دارای ساختاری نوین و کم و بیش مبتنی بر دانش‌ و فناوری‌های روز شده‌اند. با توجه به این دگرگونی‌ها و تغییرات قابل توجه در چهارچوب‌های اقتصاد بین‌المللی، آگاهی از ساختار سنتی اقتصاد ایرانی، شرایط بازار جهانی و همچنین برخورداری از اطلاعات لازم نسبت به فناوری‌ها و دانش نوین می‌تواند گامی موثر در راستای بهره‌برداری بهینه از این گذار و دستیابی به یک ساختار پویا و ارزش آفرین در اقتصاد ملّی باشد.

با بررسی شرایط کلان اقتصادی و اجتماعی کشور، می‌توان به مزیت رقابتی بزرگی برای ساختار اقتصاد دانش بنیان ایران، پی‌برد که نشانه‌هایی از آن طی سال‌های اخیر مشاهده شده است. از منظر داخلی، جمعیت جوان و آماده به کاری که بین سن ۲۰ تا ۳۵ سال بوده و دارای تحصیلات دانشگاهی متنوع به خصوص در حیطه فنی و مهندسی هستند؛ یک نقطه قوت بزرگ داخلی محسوب می‌شود، چنانکه ایران به خاطر شمار زیاد فارغ التحصیلان فنی و مهندسی خود از نظر جایگاه در رده سوم جهان و از نظر تعداد، هم‌رده با ایالات متحده آمریکا قرار می‌گیرد. این خود به معنای دارا بودن شمار بالایی از نیروی انسانی حرفه‌ای جوان و توانمند با پتانسیل سازندگی می‌باشد. همچنین شکل‌گیری ادبیات و مدل ذهنی “فعالیت دانش بنیان” در فضای کسب و کار کشور که حاصل سیاست‌گذاری‌های کلان طی یک دهه اخیر است، ظرفیت عظیمی را برای تولید ارزش از طریق فعالیت‌های فناورانه و دانش‌محور ایجاد کرده است.

طبق مطالعات صورت گرفته، هزینه نیروی انسانی متخصص در پایان سال ۲۰۱۵ در ایران به طور میانگین حدود یک سوم تا یک پنجم هزینه نیروی انسانی در کشورهای توسعه یافته بوده است. با توجه به این آمار و ارقام می‌توان به مزیت قابل توجه و بی‌نظیر رقابتی ایران از نظر هزینه پایین نیروی متخصص انسانی نسبت به کشورهای توسعه یافته پی برد. به عبارت دیگر می‌توان این گونه مسئله را تشریح کرد که ایران این فرصت بزرگ را دارد تا از نیروی جوان و آموزش دیده خود، که از نظر کیفی می‌تواند در سطح جهانی به تولید و ارائه محصولات و خدمات فن‌آور بپردازد برای نفوذ به بازارهای جهانی نهایت استفاده را ببرد، چرا که هزینه تمام شده این گونه خدمات و محصولات فن‌آور در ایران بسیار پایین‌تر از کشورهای توسعه یافته می‌باشد.

در این میان، مرکز فن آفرینی نوتک، یکی از رسالت‌های اساسی خود را حمایت از تیم‌ها و کسب و کارهای نوپایی می‌داند که با استفاده از این  مزیت‌های داخلی، عزم و اراده ورود به بازارهای جهانی را دارند. ارائه آموزش‌های بین‌المللی در تهران و برلین، استقرار در فضای کار حرفه‌ای در تهران، حمایت جهت ورود محصولات و خدمات تیم‌ها به بازارهای جهانی و تامین سرمایه اولیه از جمله خدماتی است که این مرکز به تیم‌های منتخب خود ارائه خواهد داد. این مرکز با دیدگاه بلندمدت بیش از آن که به بازگشت سریع سرمایه بیاندیشد، به تربیت نسل جدیدی از فعالان حیطه کارآفرینی کشور توجه دارد که بتوانند جایگاه اکوسیستم داخلی را در فضای کسب و کار بین المللی ارتقا بخشند و به نفوذ محصولات و خدمات ایرانی در بازارهای جهانی کمک نمایند. برای آشنایی بیشتر با خدمات این شرکت دانش بنیان می‌توانید به وبسایت www.know-tech.ir مراجعه نمایید.

منبع : http://www.mehrnews.com/news/3727823

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار