ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مرگ روابط کار با بررسی لایحه اصلاح قانون کار:

0
عضو شورایعالی کار به مهر اعلام کرد:

مرگ روابط کار با بررسی لایحه اصلاح قانون کار.

عضو شورای عالی کار با اشاره به اذعان بدنه کارشناسی وزارت کار و اعضای کارگری وکارفرمایی شورایعالی‌کار بر نقص لایحه اصلاح قانون کار گفت: با تصویب این لایحه مرگ روابط کار را پیش‎بینی می‌کنیم.

علی خدایی در گفتگو با مهر با انتقاد از بررسی لایحه اصلاح قانون کار در کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با توجه به روند طی شده برای اصلاح این قانون و مخالفت‌های گسترده با آن، رفتا دولت در بی‌توجهی به شرکای اجتماعی تداعی کننده یک دهن‌کجی است. دولتی که بزرگترین شعار آن توجه به جامعه کارگری و تقویت نهادهای مردمی بود در موضوعی با اهمیت فوق‌العاده مانند قانون کار که بعد از قانون اساسی مهمترین قانون کشور است و بیش از نیمی از جمعیت کشور را شامل می‌شود، نظر ذینفعان آن یعنی کارگران و کارگران را تامین نکرده است.

عضو هیأت رئیسه کانون شوراهای اسلامی کار کشور، با بیان اینکه «اصل سه جانبه گرایی» مورد تاکید نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان جهانی کار (ILO) است، گفت: علاوه بر این، طبق ماده ۷۳ قانون برنامه پنجم توسعه، دولت باید لایحه اصلاح قانون کار را با اصل سه جانبه گرایی و همسو شدن منافع کارگران و کارفرمایان اصلاح کند اما به صراحت اعلام می‌کنیم در فرایند اصلاح این قانون هیچ نظری از تشکل‌های کارگری گرفته نشده است.

این فعال کارگری ادامه داد: اعضای کارگری و کارفرمایی شورایعالی کار، روسا و اعضای تشکل‌های عالی کارگری و کارفرمایی و کارشناسان روابط کار به صورت مشترک بر عدم صلاحیت لایحه اصلاح قانون کار تاکید دارند اما متاسفانه دولت همچنان بر ادامه بررسی این لایحه در مجلس اصرار دارد و کمترین نتیجه آن از بین رفتن اعتماد عمومی به دولت است.

نماینده کارگری شورای عالی کار با بیان اینکه پیگیریها برای مجاب‌کردن دولت مبنی بر عودت لایحه اصلاح قانون کار ادامه دارد، به برگزاری جلسه شورای مشاوره سه جانبه ملی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی حدود دو هفته اخیر اشاره کرد و گفت: مواضع مشترک کارگران و کارفرمایان در این جلسه، ایرادات ساختاری در لایحه بود که انتظار داشتیم دولت حداقل برای بررسی مجدد و احترام به جامعه کارگری و کارفرمایی، این لایحه را پس بگیرد.

عضو هیأت رئیسه کانون شوراهای اسلامی کار افزود: کمیسیون اجتماعی مجلس در همان جلسات اولیه بررسی لایحه اصلاح قانون کار، مغایرت کلیات این لایحه با ماده ۷۳ قانون برنامه پنجم توسعه را تشخیص خواهد داد.

خدایی در مورد ادعای دولت مبنی بر اینکه لایحه اصلاح قانون کار در دولت گذشته به مجلس تسلیم شده است نیز گفت: ما می‌پذیریم که این لایحه در دولت گذشته نوشته شده است اما یکبار در همان دولت مسکوت ماند و در دولت فعلی همان لایحه مجدد و بدون نظرخواهی از جامعه کارگری و کارفرمایی به مجلس ارسال شده است که ۱۴ تیرماه امسال به هیأت رئیسه مجلس اعلام وصول و ۳ مرداد در کمیسیون اجتماعی و کمیسیون‌های فرعی توزیع شده است.

نماینده کارگری شورای عالی کار اضافه کرد: شنیده‌های ما حاکی از آن است که در دولت گذشته همراه با لایحه اصلاح قانون کار، لایحه بیمه بیکاری نیز ارسال شده اما در ارسال مجدد آن توسط دولت یازدهم، فقط لایحه اصلاح قانون کار به مجلس تقدیم شده است.

این فعال کارگری با بیان اینکه با تصویب این لایحه مرگ روابط کار را پیش بینی می‌کنیم، گفت: قانون کار پس از ۲۶ سال در مرحله اصلاح قرار دارد اما لایحه فعلی تمام حقوق بنیادین کارگران را از بین برده است.

منبع : http://www.mehrnews.com/news/3796156

شناسهٔ خبر: ۳۷۹۶۱۵۶ –

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار