ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

فروش زمین روستایی به غیربومی‌ها ممنوع می‌شود؟

0

عضو مجمع نمایندگان گیلان از برنامه مجلس در خصوص جلوگیری از فروش اراضی روستایی به غیر روستایی‌ها خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، از آنجایی که در سالیان گذشته فروش اراضی روستایی به غیر روستائیان با معضل مواجه بوده مجلس برای حل آن دست به کار شده. اما راه‌حل چیست؟

آنطور که فارس گزارش داده، محمدرضا احمدی عضو مجمع نمایندگان گیلان در حاشیه همایش بررسی مشکلات طرح هادی روستایی پخش سنگر با بیان اینکه باید مسئولان به دغدغه مردم در تمامی حوزه‌ها پاسخی روشن دهند، گفت: همواره یکی از دغدغه‌های مردم در شهرستان‌های گیلان مسئله طرح هادی و بنیاد مسکن است لذا باید مسئولان متولی در بین مردم حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به دوگانگی موجود در بنیاد مسکن در خصوص تغییر کاربری اراضی روستایی گفت: معضل تغییر کاربری در گیلان به یک معضل بزرگ مبدل شده به طوری برخی از سرمایه‌گذاران چندین هکتار اراضی را گرفته و با محصور کردن آن امتیاز آب، برق گاز را دریافت می‌کنند ولی با ساخت یک منزل توسط یک کشاورز برای ساخت مسکن در اراضی روستایی خود مخالفت می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به حل مشکلات مسکن در گیلان بیان کرد: باید برای ساخت منزل مسکونی توسط کشاورز در اراضی روستایی خود مجوزهای لازم داده شود زیرا در این صورت از مهاجرت روستائیان به شهر جلوگیری می‌شود.

احمدی از برنامه مجلس شورای اسلامی در خصوص جلوگیری از فروش اراضی روستایی به غیر روستایی خبر داد و افزود: متأسفانه در سالیان گذشته فروش اراضی به غیر روستائیان با معضل مواجه شده است لذا در تلاشیم با تصویب طرحی در مجلس از فروش اراضی روستایی به غیر روستائیان جلوگیری شود‌.

وی با انتقاد از برداشت بی‌رویه از رودخانه‌های گیلان تصریح کرد: حریم رودخانه باید حفظ و از برداشت بی‌رویه در آن جلوگیری شود ولی در چند وقت اخیر به دلیل ضعف مدیریتی برداشت بی رویه از رودخانه منجر به از بین رفتن حریم شده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت راه‌های روستایی سنگر گفت: با بررسی‌های به عمل آمده راه‌های سنگر به نسبت دیگر نقاط گیلان دارای وضعیت بدی داشته و حتی فاقد شن‌ریزی مناسب است.

منبع : https://tejaratnews.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار