ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

فرار به جلوی دولتی‌ها در اصلاحیه قانون کار :

0

فارس گزارش می‌دهد:

فرار به جلوی دولتی‌ها در اصلاحیه قانون کار / از ادعای ارسال توسط دولت قبل تا دفاع تمام قد از لایحه.

اختلاف‌نظرها درباره بررسی یا عدم بررسی لایحه اصلاحیه قانون کار از سوی شرکای اجتماعی در حالی رو به افزایش است که معاون وزیر کار در اظهاراتی جالب توجه به جای پاسخگویی درباره چرایی انجام اصلاحات بدون مشورت شرکای اجتماعی، زمان ارسال لایحه به مجلس را در دولت قبلی اعلام می‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، لایحه اصلاحیه قانون کار هم اکنون به عنوان اولویت اول تشکل‌های کارگری و کارفرمایی به عنوان شرکای اجتماعی دولت در حال پیگیری است تا از سوی مجلس به دولت عودت داده شود.

این اصلاحیه در برخی مواد و بندها طبق اظهارات تشکل‌های کارگری مخالف نص صریح قانون اساسی و ضد منافع کارگران است چرا که به عنوان  مثال بلوکه‌سازی سنوات کارگران برای یک مدت طولانی تا موعد بازنشستگی و از کارافتادگی و همچنین حذف بندی که در نهایت موضوع قراردادهای دائم کارگران را شفاف می‌کرد، امنیت شغلی کارگران را بیش از گذشته به خطر می‌اندازد.

بر همین اساس برای بررسی ابعاد جزئی‌تر این موضوع با کارشناسان مختلفی گفت‌وگو شد که مجموع نظرات آنان بر این موضوع متمرکز بود تا لایحه اصلاحیه به دولت عودت داده شود و در نشست‌هایی با حضور شرکای اجتماعی به بحث و تبادل‌نظر گذاشته شود.

اکنون این لایحه توسط هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در مرداد ماه امسال اعلام وصول شد و پس از آن برای بررسی بیشتر به کمیسیون تخصصی یعنی کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع شد و این هفته در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

پیش از این خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره زمان بررسی لایحه اصلاحیه قانون کار در کمیسیون متبوعش به خبرنگار فارس گفته بود که به زودی کار بررسی در دستور کار قرار می‌گیرد و هر کدام از کارشناسان یا نمایندگان مجلس که اعتراضاتی در این باره دارند نیز برای ارائه نظرات مشورتی دعوت خواهند بود.

وی گفته بود این لایحه به دولت عودت داده نمی‌شود مگر آنکه رسماً رئیس جمهور درخواست کند تا برای تکمیل آن و جلب‌نظرات شرکای اجتماعی به دولت عودت داده شود اما با این حال تاکنون هیچ اراده‌ای از سوی دولت مبنی بر بازپس‌گیری آن مشاهده نشده است و اظهارنظر مسئولان وزارت کار برخلاف آن چیزی است که تشکل‌های کارگری و کارفرمایی می‌خواهند.

به گزارش فارس، نکته جالب توجه در میان اختلاف‌نظرها با شرکای اجتماعی، اظهارنظر اخیر سیدحسن هفده‌تن معاون روابط کار وزیر کار مبنی بر عدم دخالت دولت فعلی در ارسال لایحه اصلاحیه قانون کار به مجلس شورای اسلامی است.

هفده‌تن در این باره تأکید کرده است که لایحه اصلاحیه در دولت قبل به مجلس ارسال شده و هر گونه توافق و یا تغییر در اصلاحیه باید با حضور شرکای اجتماعی در کمیسیون اجتماعی مجلس انجام پذیرد و وزارت کار هیچ دخالتی در آن ندارد.

این اظهارات در حالی بیان شده که اخیراً مدیرکل روابط کار و جبران خدمت این معاونت از برخی مواد و بندهای آن به طور تمام قد دفاع کرده بود و گفته بود که این لایحه باید در کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی شود.

مورد اختلافی در این زمینه، زمان ارسال لایحه اصلاحیه قانون کار به مجلس شورای اسلامی است چرا که رضا شیران خراسانی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با عنوان عضو کمیسیون اجتماعی به طور قطعی از مُهر تأیید دولت فعلی بر لایحه اصلاحیه قانون کار در ارسال به مجلس خبر می‌دهد.

وی در این باره، تأکید کرد که تمام لوایح و طرح‌ها با تغییر مجلس کأن‌ لم یکن تلقی شده و برای بررسی مجدد نیازمند تأییدیه دولت یا نمایندگان مجلس است. بنابراین در دستور کار قرار گرفتن لایحه اصلاحیه قانون کار نیازمند تأیید دولت و اعلام وصول هیأت رئیسه مجلس بود.

به گزارش فارس، دولت فعلی پس از روی کار آمدن بسیاری از لوایح و پیشنهاداتی که دولت قبلی به مجلس ارسال کرده بود را فوراً پس گرفت و هیچ کدام از آنها را به نفع و یا صلاح اقتصاد کشور نمی‌دانست اما معلوم نیست که وزارت کار با فشار و بازی کدام جریان لایحه اصلاحیه قانون کار را با وجود مخالفت‌های شدید تشکل‌های کارگری از مجلس شورای اسلامی بازپس نمی‌گیرد.

منبع : http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950724000492

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار