ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

صنایع زیادی درگیر بیماری مزمن مونتاژکاری هستند:

0
فولادگر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:مسوولان امر باید در قراردادها و سرمایه گذاری های خارجی انتقال تکنولوژی را به عنوان سرفصل به اجرا در بیاورند.

حمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،با بیان اینکه صنعت کشور دچار آفت مونتاژ کاری شده است، اظهار کرد: هم اکنون صنعت خودرو، ماشین آلات مورد استفاده در صنایع مختلف از جمله نساجی، پتروشیمی و معدن همگی درگیر بیماری مزمنی به نام مونتاژ کاری هستند.

وی ادامه داد: این در حالی است که امکان انتقال تکنولوژی، پیاده سازی، بومی سازی و حتی مهندسی معکوس در این زمینه برای کشور وجود دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره آثار سوء صنعت مونتاژ کاری، گفت: ضمن نادیده گرفتن اقتصاد مقاومتی با یک فشار خارجی، تحریم و نوسانات بین المللی صنعت کشور که نقش بسیاری در اقتصاد ما دارد تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

فولادگر با تاکید بر استعدادهای فنی و مهندسی موجود در کشور و راه اندازی مجموعه هایی از جمله سازمان ملی نخبگان، معاونت علمی و فناوری، سازمان گسترش و نوسازی، و راه اندازی جهاد دانشگاهی و توسعه صنایع گفت: با آماده بودن بستر لازم و مناسب تنها باید به انتقال تکنولوژی همت بورزیم، به طوریکه در قراردادهایمان به طور حتم باید این موضوع از جانب طرف مقابل رعایت و لازم الاجرا باشد.

وی بیان کرد: با حذف اسم خود از مونتاژ کنندگان ضمن استفاده حداکثری از ظرفیت های مهندسی نرم افزاری و سخت افزاری کشور، اقتصاد را از وابستگی نجات داده و در راستای تقویت تولید ملی بیش از پیش قدم برداریم، از اینرو ضمن افزایش سهم داخلی منتقل کننده فناوری هم خواهیم بود.

صنایع دانش بنیان راهکارموثر در حذف وابستگی  به مونتاژ کاری

حمیده زرآبادی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم در این باره به خبرنگار ما می گوید: شرکت ها و صنایع دانش بنیان یکی از مهمترین راهکار های موثر در حذف وابستگی صنعت کشور به مونتاژ کاری است که البته طی در چندسال اخیر تلاش های انجام گرفته در این زمینه موفق بوده ایم.

وی تاکید کرد: همچنین مسئولان امر باید در قراردادها و سرمایه گذاری های خارجی انتقال تکنولوژی را به عنوان اصلی غیرقابل انکار و سرفصل به اجرا در بیاورند.

منبع : http://www.yjc.ir/fa/news/6286134

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار