ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

شرکت‌های بورسی به تقسیم سود از طریق سجام مکلف می‌‌شوند:

0

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: مجلس در اصلاح موادی از قانون بازار سرمایه به دنبال آن است که همه شرکت‌های بورسی را مکلف کند تا تقسیم سودشان را حتما از طریق سامانه سجام انجام دهند.

‌محسن علیزاده در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در خصوص پرداخت غیر سجامی سود تقسیمی شرکت های بورسی اظهار داشت: باید شرکت‌های بورسی از طریق سامانه سجام سودها را واریز کنند زیرا برخی از سودهایی که تقسیم می‌شود، آنقدر جزئی و کم است که به هزینه ایاب و ذهاب آن نمی‌ارزد تا سهامداران به بانک‌ها مراجعه کنند و آن را دریافت کنند.

‌وی اظهار داشت: البته برخی از شرکت‌ها خود را مقید می‌دانند که از طریق سامانه سجام تقسیم سود را انجام دهند.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس تاکید کرد: مجلس در اصلاح موادی از قانون بازار سرمایه به دنبال آن است که تمام شرکت‌های بورسی را مکلف کند تا تقسیم سودشان را حتما از طریق سامانه سجام انجام دهند.

علی‌زاده ادامه داد: مجلس در طرح اصلاح قانون بازار سرمایه به این موضوع ورود کرده است تا شرکت‌های بورسی ملزم به پرداخت سود سهامداران از طریق سامانه سجام شوند که این طرح در حال بررسی در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی است و پس از نهایی شدن، در صحن مجلس رسیدگی خواهد شد.

وی در خصوص این که واریز سود از سامانه سجام چه مزایایی برای مردم به دنبال دارد؟ گفت: تقسیم سود از  طریق سامانه سجام موجب می‌شود سهامداران به سرعت و در مدت زمان کمتری به سود دریافتی خود دست پیدا کند؛ همچنین هزینه‌های نقل و انتقال سودها به صورت بانکی هم کاهش خواهد یافت.

منبع : https://www.farsnews.ir/news/14001019000489

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار