ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

سامانه بازرگام چیست و چگونه کار می‌کند؟

0
تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سامانه بازرگام چیست و چگونه کار می‌کند؟/ عرضه مرغ و برنج ۲۰ هزار تومانی!

سیاست دولت سیزدهم قیمت‌‌گذاری دستوری کالاهاست. حالا دولت برای تنظیم بازار برخی از کالاها یک قدم فراتر رفته و از سامانه‌ای به نام بازرگام رونمایی کرده که در آن کالاهای اساسی مانند مرغ و برنج شکر با قیمت مصوب دولتی عرضه می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، سامانه بازرگام، یک سامانه اینترنتی است که در آن کالاهایی از جمله مرغ منجمد، تخم‌مرغ، شکر، روغن و برنج را با قیمت مصوب دولت عرضه می‌کند.

خرید از سامانه بازرگام، اینترنتی است و آنگونه که مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران خبر داده این سامانه فعلا در چند شهر تهران،‌ کرج، اصفهان، شیراز، یزد، رشت، مشهد، کرمان و تبریز فعال است.

نحوه خرید از سامانه بازرگام چیست؟

به گفته اسماعیل قادری‌فر، مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، دولت برخی از اقلام اساسی را با قیمت مصوب در این سامانه عرضه می‌کند. متقاضیان می‌توانند کالای مد نظر خود را از طریق این سامانه سفارش دهند و کالا ظرف ۲۴ ساعت به دست مشتریان می‌رسد.

آنگونه که قادری اعلام کرده خرید از این سامانه هزینه‌ای بیش از نرخ مصوب برای شهروندان ندارد. یعنی افراد تنها باید قیمت نهایی کالا را بپردازند و جز آن هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

اگرچه قادری اعلام نکرده که نحوه تحویل کالاهای خریداری شده چگونه است و آیا هزینه ارسال کالاها هم رایگان است و یا افراد باید هزینه ارسال را جداگانه پرداخت کنند.

 

سهمیه‌بندی خرید کالا

نکته دیگری که درباره خرید از سامانه بازرگام اعلام شده این است که افراد نمی‌توانند به هر میزان که بخواهند از این سامانه خرید کنند. قادری گفته برای جلوگیری از احتکار و دلالی، هر شخص سمهیه مصرف سالانه‌ای دارند که تنها بر اساس آن می‌تواند کالا بخرد.

به عبارتی به نظر می‌رسد عرضه کالا در این سامانه، شبیه احیای کوپن است اما به شکل و شمایل دیگری. چراکه افراد می‌توانند سالانه مقدار مشخصی کالا با قیمت دولتی خریداری کنند و مازاد مصرف خود را باید از بازار و با قیمت آزاد بخرند.

البته همه خریداران شانس خرید و تحویل کالا بعد از ۲۴ ساعت را ندارند. چون در مواردی ممکن است کالای مدنظر مشتری در این سامانه وجود نداشته باشد و عرضه آن در آن روز تمام شده باشد.

قیمت مرغ و برنج در سامانه بازرگام

کالاهای عرضه شده در سامانه بازرگام کالاهای اساسی مانند مرغ، تخم مرغ، برنج و روغن و شکر است. اما ممکن است برخی از این کالاها در همه شهرها در دسترس باشد و در برخی دیگر نه.

اما قیمت اعلامی برای همه شهرها یکسان است. قیمت ۵ کیلو مرغ منجمد تنظیم بازاری در سامانه بازرگام ۱۰۰ هزار تومان اعلام شده است. یعنی کیلویی ۲۰ هزار تومان.
قیمت یک شانه تخم مرغ ۳۰ عددی ۴۳ هزار تومان است.

قیمت کیسه ۱۰ کیلویی پاکستانی ۲۰۰ هزار تومان و ۱۰ کیلو برنج هندی ۱۸۵ هزار تومان است.

تاکنون تنها مرغ منجمد، روغن جامد و مایع، شکر، برنج هندی و پاکستانی و تخم مرغ در سامانه بازرگام عرضه شده است. اما گفته می‌شود احتمالا از هفته آینده برخی اقلام لبنی هم از طریق درگاه‌های اینترنتی و با قیمت مصوب دولت عرضه شود.

آدرس سایت بازرگام

آدرس سامانه بازرگام برای شهرهای مختلف متفاوت است. افراد برای خرید از سامانه بازرگام در تهران می‌توانند به آدرس www.bazargam.com مراجعه کنند. اما آدرس این سامانه برای شهرهای دیگر متفاوت است.

 

منبع : https://tejaratnews.com

 

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار