ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

زبان فارسی، در معرض خطر ادبیات نسل جدید:

0

ارتباط میان نوجوانان با شاعران نسل قدیم در حال قطع شدن است.

منصوره میرفتاح، شاعر، ترانه سرا و نویسنده در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نشر جعلیات در فضای مجازی بیان کرد: آنچه در حوزه ادبیات اتفاق می‌افتد، این است که ما حتی اساس و بیان شاعران بزرگ را نمی‌شناسیم از این رو شعر‌های سخیف را به نام شاعران بزرگ در فضای مجازی منتشرمی کنیم. وقتی حوزه مطالعاتی ما فضای مجازی باشد، شعر‌های به نام فریدون مشیری یا حتی مولانا در فضای مجازی منتشرمی شود که عباراتش بسیار ضعیف است و فن بیان نازلی دارد.

وی ادامه داد: نوجوانی که می‌خواهد به عرصه ادبیات و شعر وارد شود الگو‌های اصلی و اساسی اش در سطح پایینی به وی معرفی می‌شود و پر از غلط‌های املایی و غلط‌های نگارشی است. اساسا همتی برای آشنا کردن نوجوانان با شاعران بزرگ وجود ندارد و این اتفاقی است که در سال‌های اخیر رخ داده است.

این نویسنده با اشاره به اینکه کماکان از خط فارسی فاصله می‌گیریم اظهار کرد: وقتی یاد نداشته باشیم زبان فارسی را درست بخوانیم، فاصله ما با خطمان از بین می‌رود. در نتیجه این اتفاق ارتباط نسل جدید با نسل قدیم شاعران، غریب می‌شود. وقتی به نسل نوجوان امروز درباره غلط‌های املایی اش تذکر دهیم، می‌گویند امروز همه به اصطلاح فینگیلیش می‌نویسند؛ با این روند کم کم اسمی از ادبیات باقی نمی‌ماند.

منبع : https://www.yjc.news/fa/news/7996096

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار