ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

خودکفایی نباید به قیمت نابودی کشور باشد :

0

قائم مقام دبیرکل خانه کشاورز در گفت‌وگو با ایلنا:

منابع آبی و معیشت کشاورزان با بحران مواجه است/ خودکفایی نباید به قیمت نابودی کشور باشد .

قائم مقام دبیر کل خانه کشاورز گفت: بخش کشاورزی از نبود مدیریت مناسب رنج می‌برد همین امر حاشیه‌نشینی را افزایش داده چرا که کشاورز زمانی که آب آشامیدنی و آب مورد نظر برای کشاورزی را در اختیار ندارد به حاشیه‌نشینی روی می‌آورد.

عنایت‌الله بیابانی-قائم مقام دبیر کل خانه کشاورز- در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در پاسخ به این پرسش که خودکفایی در تولید برخی محصولات با توجه به محدودیت استفاده از منابع آبی چه مزیتی برای کشور دارد، بیان داشت: در سال جاری ۴۳ درصد افزایش تولید گندم داشته‌ایم و به خودکفایی نزدیک شده‌ایم از طرفی بحث منابع آبی مطرح است چرا که مساله آب به عنوان یک کالای ارزشی غیرقابل انکار است و بدون توجه به این مساله ممکن است تمدن در بخش‌هایی از کشور با مشکل مواجه شود.

او افزود: خودکفایی به قیمت نابود کردن کشور هیچ مزیتی ندارد اگر بهره‌وری را با استفاده از واریاته‌های اصلاح شده و کود مناسب بالا ببریم به جای اینکه آب را هدر دهیم موجب رشد کشاورزی نیز خواهیم شد. باید در زمینه‌ای کار کنیم که بهره‌وری و ارزش افزوده را افزایش دهیم.

بیابانی با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه بیان داشت: کار بزرگی در این دریاچه صورت گرفته است نمی‌توان از چاه‌هایی که موجب احیای این دریاچه می‌شود برای تولید استفاده کرد در منطقه‌ای که ارزش آب به عنوان یک کالای باارزش به عنوان تولید مفید است باید استفاده درست را مدنظر قرار دهیم چرا که کمبود آب موجب خروج مردم از روستاها و روی آوردن به حاشیه‌نشینی شده است.

بیابانی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه کشور با بحران آب مواجه است محصولاتی نیز تولید می‌شود که آب‌بر است چرا الگوی کشت مناسب برای کشاورزان وجود ندارد، بیان داشت: منابع آبی و معیشت کشاورزان با بحران مواجه است و به همین خاطر باید مدیریت تولید را جدی بگیریم. الگوی کشت مناسب وجود ندارد تا کشاورز بداند بایددر موقعیت‌ و شرایط‌های مختلف چه کاری انجام دهد.

 افزود: نمی‌توان کشاورزی را متوقف کرد با این کار کشاورزان باید برای گذران زندگی چه کار کنند؟ برای انجام هر کاری نیاز به بررسی جوانب مختلف آن موضوع داریم؛ تا برای حل یک بحران دچار بحران های متعدد نشویم. برای کنترل مصرف آب نیز باید به دنبال راهکارهای علمی و واقعی باشیم.

قائم مقام دبیر کل خانه کشاورز تاکید کرد: قیمت تضمینی برای کالاهای اساسی دیر اعلام می‌شود، بنا بر این بخش کشاورزی از نبود مدیریت مناسب رنج می‌برد. همین امر حاشیه‌نشینی را افزایش داده چرا که کشاورز زمانی که آب آشامیدنی و آب مورد نظر را برای کشاورزی در اختیار ندارد به حاشیه‌نشینی روی می‌آورد. این در حالی است که باید زیان حاشیه‌نشینی محاسبه و در مدیریت تولید در بخش کشاورزی اعمال شود. باید از توسعه‌های بیجا پرهیز کرده و ساختار کشت گذشته را با کیفیت جدیدی به وجود بیاوریم.

منبع  :  http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار