ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

خودشناسی،ضرورتی انکارناشدنی برای ازدواج:

0
روزنامه آرمان امروز: همه انسان‌ها با هم تفاوت دارند و این اختلاف در میان زن و مرد شدیدتر است. همان‌طور که حدی از شباهت در امر ازدواج لازم است، حدی از تفاوت نیز مورد نیاز است تا ازدواج، افراد را مانند پازل در کنار هم چفت کند اما همین تفاوت حدی دارد که رعایت نکردن آن و فاصله زیاد افراد از هم، ازدواج را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

ازدواج نقطه ای در تاریخ زندگی هر انسانی است که شباهت‌ها و تفاوت‌ها در آن اهمیت ویژه پیدا می‌کنند. افراد قبل از اینکه بخواهند طرف مقابل را بشناسند و تشخیص دهند که به درد هم می‌خورند یا خیر، باید نسبت به خود شناخت کافی داشته باشند. شاید برای موفقیت افراد در ازدواج هزاران دلیل وجود داشته باشد، اما یکی از دلایل مهم و در واقع پیش‌نیاز موفقیت، خودشناسی یا خودآگاهی است. خودشناسی راز ساده و مهم زوج‌های خوشبختی است که مسیر رسیدن به تکامل و سعادتمندی را از درون خود شروع کرده اند و پایه‌های آرامش و عشق را با خودشناسی گذاشته اند.
این خودشناسی باید در چند سطح اتفاق افتد تا بتوان به آن اتکا کرد. ۱) هوش: یکی از عواملی که به داشتن زندگی سعادتمند کمک می‌کند مساله هوش است. در هنگام خودشناسی فرد باید از میزان هوش خود آگاهی کامل داشته باشد و این موضوع را در انتخاب همسر ملاک قرار دهد. به بیان دیگر دختر و پسری که قصد ازدواج با یکدیگر را دارند باید از نظر تفکر و هوش با یکدیگر هم ‌طراز باشند تا در زندگی مشترکشان موفق‌تر عمل کنند. ۲) سلامت جسمانی و روانی: یکی دیگر از ابعاد خودشناسی مساله سلامتی است که از نظر جسمانی و روانی باید مورد بررسی قرار گیرد. شناسایی مشکلات روحی و روانی شامل افسردگی، وسواس عملی و فکری، سوءظن و… می‌باشد و مشکلات جسمی مثل معلولیت‌های ذهنی و جسمی، ایدز، سوختگی، سل و… در امر ازدواج بسیار مهم هستند.
افراد باید از سلامت جسمی، روحی و روا‌نی خود آگاه بوده و بدا‌نند که در چه وضعیتی قرار دارند تا در انتخاب همسر و زندگی مشترک با مشکل مواجه نشوند. ۳) اعتقادات مذهبی: بعد دیگر خودشناسی در امر ازدواج، شناخت خود از نظر اعتقادات مذهبی است. فرد باید خود را در زمینه اعتقادات کامل بشناسد و تعریف دقیق و جزئی از موارد اعتقادی خود داشته باشد و حتی این مساله را هم مورد بررسی قرار دهد که میزان و درجه تقید و ایمانش به آن اعتقادات تا چه حدی است. به عبارت دیگر خود را از لحاظ پایبندی به اعتقادات مذهبی مورد ارزیابی قرار دهد، زیرا این مساله در ازدواج اهمیت فراوانی دارد و افراد در ازدواج باید، در کلیات و جزئیات مسائل اعتقادی هم‌طراز و یا به هم نزدیک باشند. در غیر این‌صورت احتمال تداوم این زندگی بسیار کم است.
۴) تحصیلات: یکی از عوامل دیگر خود‌شناسی تحصیل و میزان تحصیلات و هدف انسان از تحصیل است. چه بسا افرادی که دارای مدرک تحصیلی بالایی نیستند ولی از نظر سطح دانایی در رده بالایی قرار دارند. با این وجود میزان تحصیلات بر توقعات فرد تاثیر می‌گذارد و گاهی اوقات مشاهده شده که همسطح نبودن افراد در تحصیلات باعث عدم تفاهم در میان آنها شده است. بنابراین باید در این زمینه نیز میان زن و مرد تعادل برقرار گردد. در سطوح دیگر هم می‌توان به خودشناسی در بعد اقتصادی، اخلاقی، ظاهر، فرهنگی و خانواده اشاره کرد که از اهمیت برخوردارند. مسائلی مثل سلایق و اعتقادات سیاسی هم در ازدواج مطرح می‌شود اما آنچه که گفته شد از اهمیت بیشتری برخوردار است.

ازدواج؛ شباهت‌ها و تفاوت‌ها

پژوهش‌های به عمل آمده نشان می‌دهد که با ثبات ترین ازدواج‌ها آنهایی هستند که زن و شوهر بیشترین شباهتها را با هم داشته اند. استفن وایت معتقد است: «با توجه به بررسی‌های بالینی، شباهت‌های اخلاقی و شخصیتی زن و شوهر روی موفقیت ازدواج آنها نقش تعیین کننده ای دارد.» میزان بی ثباتی و طلاق در زوج‌های به هم شبیه، کمتر مشاهده می‌شود. با توجه به نتایج به دست آمده، نداشتن شباهت با بی ثباتی و طلاق همراه است. بعضی از روانشناسان شباهت‌های موجود بین زوجین را در حکم سپرده بانکی تلقی می‌کنند و اشاره می‌کنند اگر میزان سپرده بانکی شما رقم بزرگی باشد و میزان بدهی بانکی شما کم باشد در آن صورت در مقابل نوسان‌های اقتصادی بهتر می‌توانید مقاومت کنید و به نحو احسن می‌توانید احساس امنیت نمایید، ولی اگر میزان بدهی‌های شما نسبت به سپرده بانکی کم باشد به همان نسبت احتمال اینکه دچار مشکل شوید، زیاد خواهد بود.

تفاوت‌های دردسرساز

وجود اختلافاتی که می‌تواند به خوشبختی زندگی زناشویی لطمه بزند عبارتند از: ۱) میزان انرژی: وقتی یکی از طرفین ازدواج پر انرژی باشد و در مقابل همسر او کم انرژی، آنها با مشکلات عدیده ای برخورد می‌کنند. اختلاف در میزان انرژی در زمینه‌های مختلف خود نمایان می‌شود که می‌توان به معاشرت‌های اجتماعی، فعالیت‌های مذهبی و… اشاره کرد. ۲) در انجام فعالیتهای مربوط به خانه نیز سطح انرژی میان زن و شوهر اغلب مساله ساز می‌شود، برای مثال ممکن است زن بخواهد کارهایی را در روزهای تعطیل آخر هفته در منزل انجام دهد و شوهر علاقه مند به این باشد که روبه‌روی تلویزیون بنشیند و یا روزنامه بخواند. ۳) عادات شخصی: وقتی زن و شوهر عادتهای شخصی متفاوتی داشته باشند، به تدریج وحدت میان آنها رو به نقصان می‌رود. برای مثال تفاوت در وقت شناسی، نظم و ترتیب، وابستگی، مسئولیت و… مشکلاتی در زندگی زناشویی ایجاد می‌کند. ۴) استفاده از پول: بسیاری از زوج‌ها در اثر نداشتن توافق بر سر مسائل مالی دچار مشکل می‌شوند. یکی به فکر آینده است و می‌خواهد پولش را پس انداز کند و دیگری به خرج کردن پول و خوش بودن در لحظه حال علاقه مند است. ۵) علائق و مهارت‌های کلامی: اگر یکی از طرفین ازدواج زیاد حرف بزند و دیگری کم حرف باشد چه مشکلی پیش می‌آید؟ اگر زن یا مرد علاقه مند به گفت وگو و دیگری خواهان سکوت باشد، استرس فراوانی ایجاد می‌شود.

تفاوت را بپذیرید اما با متضادها ازدواج نکنید

ما خیلی دوست داریم که در ازدواج، طرف مقابل شبیه و به طور دقیق مثل ما باشد. در حالی که حتی هیچ قرنیه چشم و اثر انگشتی در دنیا عین هم نیست. عین هم بودن دو انسان آرزویی محال است. در این باره چند نکته وجود دارد: شباهت، تفاوت، تضاد. شباهت یعنی اینکه ما و همسر آینده مان به طور تقریبی از یک زاویه به مسائل نگاه کنیم. تفاوت، وجود کمی اختلاف نظر در دیدگاه‌هاست و تضاد، قرار گرفتن در نقطه مقابل است. اگر در ازدواج به سراغ فرد متضاد بروید، خیلی آسیب می‌بینید. یکی از راه‌های انتخاب همسر این است که به دوستانتان نگاه و آنها را طبقه بندی کنید. بعضی از دوستانتان کسانی هستند که هر از گاهی یا با گذشت زمان زیادی با پیامک از آنها یادی می‌کنید، با بعضی از آن‌ها دوست دارید گاهی در مهمانی‌های کوتاه شرکت کنید و دوستانی هم دارید که ترجیح می‌دهید با آن‌ها به مسافرت بروید. با کسی ازدواج کنید که از نظر اخلاقی شبیه دوستانی باشد که با آنها به مسافرت می‌روید.

منبع : http://www.fardanews.com/fa/news/588192

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار