ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

حواله ارزی چیست؟

0

حواله ارزی و کاربرد آن.

حواله ارزی (payment order) یکی از انواع خدمات ارزی است که با آن می‌توان به راحتی با هر فردی در هر کجای دنیا مبادله ارزی انجام داد.

به گزارش ایبِنا، به عبارت دیگر، حواله ارزی وجهی است که فرد از طریق حسابش و با استفاده از یک بانک، انتقال می دهد که این وجه به بانک واسط انتقال داده شده و سپس به دست فرد مورد نظر می رسد.

به طور کلی حواله‌های ارزی به دو دسته صادره و وارده تقسیم می شوند:

حواله ارزی صادره (outward transfers): زمانی از آن استفاده می شود که فرد بخواهد به وسیله بانک برای فردی دیگر در هرجای دنیا ارز ارسال کند. برای این کار، فرد باید به بانک مورد نظر رجوع کرده و مشخصات فرد گیرنده ارز، شماره حساب و واحد پول ارسالی را نیز مشخص کند. سپس بانک بر اساس نرخ روز ارز، ارز فرستنده را به ارز گیرنده تبدیل می کند و مبلغ مورد نظر برای آن فرد ارسال می شود.

حواله ارزی وارده (inward transfers): بانک هایی که دارای سرویس حواله ارزی هستند، پس از دریافت پیام تایید ارسال حواله ارزی، ارز ارسالی را به حساب مشتری واریز می کنند. آن فرد در خارج از کشور با ارائه کارت شناسایی می تواند وجه واریزی به حساب خود را به راحتی دریافت کند. همچنین می تواند تمام ارز خود را به ارز دیگری تبدیل کند و یا آن را به بانک بفروشد.

همچنین حواله‌ها از نظر سرعت انتقال به دو دسته مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می شوند.

حواله ارزی مستقیم (Telegraphic Transfer) : نام دیگر این حواله ارزی همان سوئیفت است که یکی از امن‌ترین روش های جابجایی ارز به شمار می‌آید. با استفاده از این حواله می‌توان هر میزان ارز را به ۱۳۰ ارز مختلف در دنیا تبدیل و به حساب هر شخصی در سراسر دنیا منتقل کرد. مزایای این حواله شامل سرعت بالا در انتقال، ایمنی بسیار بالا، نداشتن محدودیت در میزان مبلغ ارسالی و انتقال مستقیم پول به حساب شخص مورد نظر است.

حواله ارزی غیرمستقیم (Demand Draft) : تفاوت این حواله با حواله مستقیم در مدت زمان انتقال آن است. با استفاده از حواله ارزی غیرمستقیم، زمان بیشتری در حدود ۴ تا ۷ روز طول می کشد تا ارز به حساب فرد مورد نظر واریز شود.

از سوی دیگر، بانک ها یا موسسه‌های مالی برای اینکه بتوانند میزان امنیت روند نقل و انتقال حواله های ارزی را افزایش دهند، قوانین سفت و سختی را در نظر گرفتند که یکی از آنها دریافت مدارک شناسایی معتبر از اشخاص حقیقی و حقوقی بوده است.

اشخاص حقیقی باید مدارک مانند شناسنامه کارت ملی اصل و کپی یک قطعه عکس سه در چهار به همراه خود داشته باشند، اما اشخاص حقوقی (شرکت) برای دریافت حواله ارزی باید مدارکی مانند آگهی تاسیس، پروانه کسب، مجوز فعالیت اقتصادی شرکت، کارت بازرگانی (برابر اصل شده)، کپی اساسنامه، کارت ملی و شناسنامه مدیران و صاحبان امضای شرکت را به همراه داشته باشند.

منبع : https://www.ibena.ir/news/124013

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار