ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تنها به شرط واقعی شدن فاصله درآمد مردم و هزینه‌ها امکانپذیر است:

0

علیرضابیگی در گفت‌وگو با ایلنا؛

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تنها به شرط واقعی شدن فاصله درآمد مردم و هزینه‌ها امکانپذیر است/ با بالا رفتن قیمت بنزین باید پرداختی به مردم را افزایش دهیم.

نماینده تبریز در مجلس گفت: اصلاح روش پرداخت یارانه زمانی امکانپذیر است که ما فاصله درآمد مردم را با هزینه‌هایشان کاهش داده و نسبت آن‌ها را براساس واقعیت تنظیم کنیم که این هم در صورت واقعی شدن اقتصاد کشور میسر است، وقتی اقتصاد کشور واقعی نیست در واقع مشکلاتی پیش خواهد آمد که ممکن است منجر به بروز بحران‌های اجتماعی در کشور شود.

احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و تغییر شیوه پرداخت آن گفت: ما این را در نقشه تحول اقتصادی کشور باید ببینیم، نمی‌شود مانند آن داستان شیر بی یال و دم در مثنوی باشد که هرجا رسید و مقداری درد داشت، گفت این قسمت را نزن و آخرش شد یک شیر بی یال و دم. ما باید موضوع را جامع و کامل ببینیم و خود اجرای این موضوع را هم به صورت یک بسته کامل ببینیم.

وی ادامه داد: در این موضوع ما داریم عاملی را که سال‌هاست مردم زندگی خود را با آن تنظیم کرده‌اند، از آن‌ها می‌گیریم و به جای آن یک رقم ۲۷ هزار میلیاردی را جایگزین می‌کنیم؛ خب طبیعتا نمی‌تواند تمام هزینه‌های زندگی و تامین کالاهای اساسی را که تا قبل از این از رهگذر ۱۲ میلیارد دلار تامین می‌شده، پوشش دهد. اینکه ما می‌خواهیم ۱۲ میلیارد دلار را به ۱ میلیارد دلار تقلیل بدهیم، قطعا شدنی نیست.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بیان کرد: این موضوع زمانی امکانپذیر است که ما درآمد مردم را با هزینه‌های مردم، فاصله‌شان را کاهش داده و نسبت آن‌ها را بر اساس واقعیت تنظیم کنیم که این هم در صورت واقعی شدن اقتصاد کشور میسر است، وقتی اقتصاد کشور واقعی نیست، در واقع مشکلاتی پیش خواهد آمد که ممکن است منجر به بروز بحران‌های اجتماعی در کشور شود.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی در رابطه با ایده تغییر شیوه پرداخت بنزین که دولت قصد اجرای آزمایشی آن در کیش و قشم را دارد، گفت: تغییر شیوه توزیع بنزین، اگر به قیمت واقعی این پرداخت صورت بگیرد، یعنی یک پایلوتی را که در نظر گرفتند به این ترتیب به جای اینکه خودرو از این یارانه بهره ببرد، ما بنزین را براساس فرد پرداخت می‌کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر یک نظام پرداخت ایجاد شود خوب است منتها براساس قیمت واقعی؛ به این ترتیب ما می‌توانیم حتی افزایش قیمت بنزین را هم تجربه کنیم موکول به اینکه ما هرچقدر قیمت بنزین را افزایش بدهیم پرداختی به مردم را هم افزایش دهیم.

علیرضابیگی گفت: یعنی اینطور نباشد که قیمت بنزین افزایش قابل توجهی نسبت به قیمت قبلی پیدا کند و مثلا یک مبلغ ۵۰ هزار تومان به عنوان کمک هزینه معیشتی به مردم پرداخت شود.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار