ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بیشترین طلاق در سال اول ازدواج است:

0
زنگ خطرهایی در نهاد خانواده؛

ازدواج در سن پایین؛ آری یا خیر/بیشترین طلاق در سال اول ازدواج است.

بوشهر- ازدواج یکی از زیباترین اتفاقات زندگی است اما اگر انتخاب صحیح صورت نگیرد می تواند به فاجعه بارترین اتفاق زندگی تبدیل شود و همین تأکیدی ضرورت دقت همه جانبه در این مرحله است.

خبرگزاری مهر – گروه استان ها – نساء کروندی: در کشور ما یکی از ارزشمندترین نهادها نهاد خانواده است به همین دلیل ازدواج نیز به یکی از زیباترین اتفاقات زندگی هر فرد است اما اگر انتخاب همسرصحیح انجام نشود می‌تواند به فاجعه‌بارترین اتفاق زندگی تبدیل شود به همین دلیل فرد باید به یک سطح از درک اجتماعی و توانایی اداره کردن یک زندگی برسد که بتواند این اتفاق را مبارک خواند.

با اتمام سربازی یک پسر و یا اتمام درس یک دختر بحث‌ها در خانواده‌ها شروع می‌شود و تاکید همه افراد خانواده نیز بر ازدواج در سنین کم مانند گذشتگان است اما آیا در جامعه کنونی می‌توان مانند گذشته در سنین کم ازدواج کرد؟

وقتی ازدواج های کور کورانه یا در سنین پایین بدون آمادگی‌های لازم مانند آمادگی‌های جسمی، عقلی و عاطفی انجام می شود در ابتدای راه برای مدیریت خانه و زندگی با مشکل دچار می شوند.

در فرهنگ و جامعه ما افراد شش ماه پس از ازدواج باید دارای فرزند شوند و اگر اینگونه نشد به آنها برچسب ناباروری می‌زنند و فرد به‌دلیل سن کم و ناتوانی در شنیدن زخم زبان‌ها اقدام به بارداری می‌کند و گره‌ای بر دیگر مشکلات می‌زند.

بارداری در سنین پایین عواقب بسیاری دارد و امکان دارد که فرزند در شرایط سخت، معلول و یا سقط شود و این اتفاق برای افراد در سنین کم می‌تواند مشکلات روحی در پی داشته باشد.

پسرهایی که در سن پایین ازدواج می‌کنند نیز در بین دوستان مجرد خود که قرار می‌گیرند، حسن درگیر شدن و عدم بهره مندی از خیلی فرصت‌های مشابه می‌کنند و ممکن است موجب افسردی آنها نیز شود.

افزایش نگرانی‌ها از رششد میزان طلاق

افزایش طلاق در سال‌های اخیر موجب نگرانی‌های شدیدی در جامعه شده است و زنگ خطری بزرگ محسوب می‌شود.

کیومرث صالحی‌نیا مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر تیرماه امسال اعلام کرده بود: در هر یک ساعت یک ازدواج و در هر ۱۰ ساعت دو طلاق در استان بوشهر ثبت‌شده است. در سه ماهه نخست امسال ازدواج با دو هزار و ۴۵۱ مورد و طلاق نیز با ۴۱۱ مورد به ترتیب ۱۰ و ۱۵ درصد در سه‌ماهه امسال کاهش داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز آمار طلاق را در استان بوشهر بالا دانست و تاکید کرد: این آسیب یک بحران مهم و جدی در جامعه و خانواده‌هاست.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری به نقش بسیار مهم مراکز مشاوره خانواده اشاره کرد و افزود: افزایش محبت و صمیمیت در خانواده‌ها مهم‌ترین عامل کاهش ناهنجاری‌ها است و امیدواریم با توسعه مراکز مشاوره خانواده شاهد کاهش این آسیب مهم باشیم.

 

طرح آموزش مهارت های زندگی ویژه دختران

مشاور امور بانوان فرماندار بوشهر در گفتگو با مهر اظهار داشت: کارگروه بانوان در فرمانداری با هدف و شناخت کنکاش و ارائه راهکار ها برای مشکلات موجود در جامعه به ویژه بانوان برگزار می‌شود.

وی افزود: ما تلاش می‌کنیم تا با برگزاری برنامه‌های مختلف ویژه بانوان یاری‌گر آنها در حل مشکلاتشان باشیم.

رباب عبیدی با اشاره به ازدواج  در سنین پایین گفت: در این راستا طرح برگزاری کلاس‌های آموزش مهارت‌های زندگی برای دانش‌آموزان دختر در پیش از ازدواج در این کار گروه برنامه‌ریزی شده است.

مشاور امور بانوان فرماندار بوشهر عنوان کرد: تلاش می‌شود با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان بتوانیم این طرح را در راستای آمادگی دختران برای داشتن یک ازدواج موفق برگزار کنیم.

 

بیشترین طلاق‌ها در یک سال اول زندگی است

کارشناس مشاوره خانواده در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: افراد با ازدواج در سنین کم از حوصله کمتری برای تحمل سختی‌ها برخوردار هستند لذا بدون درنظر گرفتن عواقب جدایی و یا پیدا کردن راهکار حل مشکل تصمیم به طلاق می‌گیرد.

فاطمه هاشمی با بیان اینکه بیشترین طلاق‌ها در سال‌های اول زندگی اتفاق می‌افتد بیان کرد: افراد در زمان ازدواج باید دارای شرایط و مهارت های لازم باشند تا بتوانند زندگی خوبی داشته باشند و از مشکلات عبور کنند.

برای داشتن یک جامعه سالم به خانواده های سالم نیاز است و همه دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی باید تلاش کنند تا با بالا بردن سطح سواد اجتماعی و فرهنگی افراد جامعه به تشکیل خانواده هایی سالم و با پایه های مستحکم کمک کنند.

منبع : http://www.mehrnews.com/news/3760147

شناسهٔ خبر: ۳۷۶۰۱۴۷ –

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار