ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بحران صندوق‌های بازنشستگی و رسیدن به نقطه سربه سر:

0

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان؛

افول پایداری صندوق‌های بازنشستگی/لزوم به روز شدن پارامترهای تامین اجتماعی.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: صندوق‌های بازنشستگی نیز جزو مسائل بحرانی چالشی کشور است که باید برای رفع موانع و مشکلات به دنبال اصلاح آنها باشیم، مشکلات این صندوق‌ها باید مورد توجه حاکمیت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکشنبه ۲۶ دی ماه۱۴۰۰ محسن ریاضی، در نشست هم‌اندیشی تأمین اجتماعی و دانشگاه اصفهان در خصوص ایجاد ارتباط دانشگاه اصفهان و سازمان تأمین اجتماعی برای توسعه بیشتر خدمات، اظهار کرد: با دانشگاه در مواردی از جمله کارگاه سازمان تأمین اجتماعی و جایگاه دانشگاه به عنوان پژوهشگاه برای سازمان تأمین اجتماعی می‌توان همکاری‌های خوبی داشت و سعی کردیم تا جای ممکن مشکلات دانشگاه را رفع کنیم و همیشه تلاش کردیم تا مشکلات بیمه‌ای دانشگاه حل شود، با دانشگاه خوراسگان نیز برای رفع مشکلات بیمه برنامه‌هایی داشتیم.

وی ادامه داد: لازم است همکاری سازمان تأمین اجتماعی با دانشگاه دوجانبه باشد، در مواردی که دانشگاه می‌تواند به سازمان کمک کند، باید ستاد مرکزی سازمان مباحث را مطرح کند تا با طرح مسائل بتوان به توسعه سازمان تأمین اجتماعی کمک کرد، تعاملات به ویژه مباحث پژوهشی باید با کمک دانشگاه بهبود یابد و در خصوص آنها باید برنامه‌ریزی شود تا اقدامات لازم انجام گیرد.

۶۵ درصد استان اصفهان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه حدود ۶۵ درصد از مردم استان اصفهان در زمینه‌های مختلف تحت پوشش بیمه هستند، خاطرنشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی با طیف گسترده‌ای از ذی‌نفعان روبه‌رو است و آمار بیمه شدگان در سطح کشور حدود ۵۵ درصد است، در این میان شناخت کافی از سازمان تأمین اجتماعی وجود ندارد و گاهی آن را با یک سازمان حمایتی اشتباه می‌گیرند و این یک چالش است.

وی افزود: لازم است بدانیم سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یک صندوق بازنشستگی دارای اصول و ساختار خود است، این سازمان برنامه‌هایی را برای جامعه و ذی‌نفعان تعریف کرده تا با خدمات سازمان و ماهیت صندوق بازنشستگی آشنا شود و برگزاری گفتمان‌ها در حوزه دانشگاه‌ها و دانش‌آموزان نیز به همین منظور است، تلاش شده تا مفاهیم تأمین اجتماعی به کتب دانش‌آموزی ورود کند تا در سطح دانش‌آموزی نیز زمینه آشنایی با مفاهیم و کارکردهای سازمان تأمین اجتماعی فراهم شود.

ریاضی با اشاره به اینکه اهداف کلان، ماهیت و کارکرد سازمان تأمین اجتماعی باید به دانشجویان که جزو ذی‌نفعان این سازمان هستند ارائه شود، تاکید کرد: باید به سمتی برویم که دانشجویان و دانش‌آموزان با سازمان‌ها آشنا شوند و کارکرد و اهداف سازمان‌ها را بدانند؛ یکی از وظایف تأمین اجتماعی حمایت از افراد در برابر ریسک‌ها از جمله خطرات اقتصادی بیکاری، بیماری و … است که در طول زندگی ممکن است با آن مواجه شوند.

بحران صندوق‌های بازنشستگی و رسیدن به نقطه سربه سر

وی با بیان اینکه بر اساس قانون اساسی و اصل ۲۹ این قانون سازمان تأمین اجتماعی ابزار ارائه حمایت است، تصریح کرد: بر اساس ماده دو قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی کشور، خدمات سازمان تأمین اجتماعی در سه حوزه بیمه‌ای، حمایتی و توانبخشی و امدادی تعریف می‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان در خصوص صندوق‌های بازنشستگی، اضافه کرد: حدود ۲۰ صندوق بازنشستگی داریم و سازمان تأمین اجتماعی یکی از این صندوق‌ها و برای افرادی است که تحت پوشش قانون کار هستند، تنها چهار مورد از صندوق‌های بازنشستگی، دولتی هستند که از جمله آن می‌توان به صندوق بازنشستگی سازمان تأمین اجتماعی، کارکنان دولت، نیروهای مسلح و روستاییان عشایر و کشاورزان اشاره کرد و سایر صندوق‌های بازنشستگی تحت پوشش سازمان‌های دیگر مانند شهرداری، هما، بانک مرکزی و … است.

وی با اشاره به اینکه قانون سازمان تأمین اجتماعی مصوب سال ۱۳۴۵ است، گفت: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان صندوق بیمه‌گر اجتماعی بحق، بیمه‌های اجتماعی را ارائه می‌دهد، صندوق‌ها اصول و قواعد خود را دارند و از ابتدا بر اساس دانش و علمی ویژه ارائه شدند، صندوق‌های بازنشستگی باید سرمایه‌گذاری کنند تا در زمان برابری منابع و مصارف بتوانند جوابگوی مسائل و چالش‌ها باشند، ممکن است در دهه سوم و چهارم راه‌اندازی، صندوق‌های بازنشستگی به نقطه سربه‌سر برسند و دچار مشکلات متعدد شوند که دولت‌ها و سازمان‌های مربوطه باید در رفع چالش‌ها به آنها کمک کنند تا بتوانند از پس مشکلات برآیند و در این خصوص باید اصلاحات لازم از جمله افزایش سن بازنشستگی و … انجام شود.

مشکلات صندوق بازنشستگی مورد توجه قرار گیرد

ریاضی با بیان اینکه تقریباً هر سه سال یک بار باید پارامترهای صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی به روز شود، اظهار کرد: در کشور صندوق‌های بازنشستگی بعد از دو سال پس از راه‌اندازی دچار بحران می‌شوند و به نقطه سربه سری می‌رسند، در حالی که در تمام دنیا بعد از دهه سوم یا چهارم دچار بحران می‌شوند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی شاهد افول پایداری صندوق‌های بازنشستگی هستیم، ادامه داد: علاوه بر چالش آب و محیط زیست، صندوق‌های بازنشستگی نیز جزو مسائل بحرانی چالشی کشور است که باید برای رفع موانع و مشکلات به دنبال اصلاح آنها باشیم، مشکلات این صندوق‌ها باید مورد توجه حاکمیت قرار گیرد و در قوانین و بودجه نیز باید اقداماتی در خصوص رفع چالش‌های آنها انجام شود.

برگرفته از : https://www.imna.ir/news/549162

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار