ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بازار اختیار معامله چیست؟

0

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار اختیار معامله یکی از ابزار‌های معاملاتی مشتقه است که در این بازار، خریدار و فروشنده ابهامات آینده را معامله می‌کنند.

محمد رضا برگی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این پرسش که، بازار اختیار معامله چیست؟ اظهار کرد: بازار اختیار معامله یکی از ابزار‌های معاملاتی مشتقه است که در این بازار، خریدار و فروشنده ابهامات آینده را معامله می‌کنند.

کارشناس بازار سرمایه در خصوص انواع اختیار معامله گفت: به طور کلی در بازار اختیار معامله دو نوع اختیار وجود دارد، اختیار خرید و اختیار فروش، که در اختیار خرید، فردی که اختیار خرید دارد، اختیار و حق دارد که در قیمت سررسید اقدام به خرید کند و در اختیار فروش، فردی که اختیار فروش دارد اجازه دارد از آن حق استفاده کند و اگر شرایط جور باشد می‌تواند استفاده کند، ولی اگر شرایط به ضررش باشد می‌تواند استفاده نکند.

وی بیان کرد: خریداران حق اختیار خرید و حق اختیار فروش می‌توانند، براساس استراتژی‌های معاملاتی خودشان بیایند، حق اختیار خرید و فروش را اختیار کنند.

وی افزود: مثلا در بازار سرمایه اختیار خرید و فروش نماد اخابر را داریم. همچنین اختیار فروش نماد “طمخا” با قیمت ۷۰۷۶۱ و اختیار خرید ظمخا با قیمت ۷۰۷۶۱ را نیز داریم؛ که قیمت اعمال هزار تومانی دارد و تاریخ اعمال آن نیز مهر ماه ۱۴۰۰ است.

برگی در خصوص نواع سبک اعمال اختیار معامله اظهار کرد: در دنیا دو نوع اختیار، اختیار آمریکایی و اختیار اروپایی نیز وجود دارد. اختیار آمریکایی، به این صورت است که، هر زمانی در سررسید بخواهیم، می‌توانیم آن را به مرحله اجرا برسانیم، ولی اختیار اروپایی، اختیاری است که، تنها در زمان سررسید می‌توانیم به اجرا بگذاریم.

کارشناس بازارسرمایه در پاسخ به این پرسش که، چگونه مردم می‌توانند وارد بازار اختیار معامله شوند؟ اظهار کرد: شرایط بازار اختیار معامله با بازار سهام و اوراق عادی متفاوت است و تمام کارگزاری‌ها دسترسی به ابزار مشتقه و اختیار خرید و فروش ندارند.

وی بیان کرد: اشخاصی که کد بورسی دارند می‌توانند با پیگیری از کارگزاریشان دسترسی به ابزار مشتقه و اختیار خرید و فروش معامله را پیگیری کنند، زیرا مجوز معاملات مشتقه و اختیار خرید و فروش معامله به همه کارگزاری داده نمی‌شود.

برگی در خصوص مزایای قرارداد اختیار معامله تشریح کرد: با توجه به اینکه در قرارداد‌های اختیار معامله بازه زمانی در نظر گرفته می‌شود، سرمایه گذار یا همان خریدار این فرصت را دارد که برای تصمیم گیری مناسب زمان بخرد. همچنین اختیار معامله این امکان را به ما می‌دهد که با پیش بینی اتفاقات آینده، ابهام را به حداقل خود برسانیم و میزان ریسک پذیرفته شده را ارزش گذاری کنیم. در اختیار معامله خریدار فقط به میزان هزینه‌ای که برای خرید حق اختیار پرداخت کرده است، متضرر می‌شود.

وی بیان کرد: سرمایه گذار می‌تواند با فروش قرارداد اختیار معامله سهام، درآمد خود از سهام را تنها به بازدهی سهام و سود تقسیمی محدود نکند. فروش اختیار معامله سهام متعلق به سرمایه گذار یا سهامی که قصد خرید آن را دارد، یکی از ساده‌ترین راهبرد‌های معاملاتی است.

منبع : https://www.yjc.news/fa/news/7779266

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار