ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

اگر نمایندگان نمی توانند کاری برای جامعه کارگری انجام دهندحداقل به آنها ضربه نزنند:

0
دبیر اجرائی خانه کارگر فارس مطرح کرد؛

نمایندگان مجلس حداقل به کارگران ضربه نزنند.

دبیر اجرائی خانه کارگر فارس با اشاره به اینکه اگر نمایندگان نمی توانند کاری برای جامعه کارگری انجام دهندحداقل به آنها ضربه نزنند گفت: تأســف آور اســت که نمایندگان ما هنوز به این درک نرســیده اند که مشــکل ما قانون کار نیســت و بــا ضایــع کــردن حــق کارگــر و اخــراج او در گام اول مشکالت واحد های تولیدی و صنعتی حل نمی شود.

به گزارش اول فارس ، علــی راســتگو به مناســبت فــرا رســیدن ۲۹ آبان ســالروز تصویب قانون کار در جمع خبرنگاران با اشــاره به طرحی که ۳۸ نماینده مجلــس برای به کرســی نشــاندن مــزد توافقــی در روســتاها امضا کــرده و در مجلس اعلام وصول شــده اســت، عنــوان کرد: جامعه کارگــری اســتان فارس نســبت بــه پیش نویــس طــر ح نمایندگان مجلس برای اجرای مزد توافقی در روســتاها واکنش نشــان داده و قطعا در این خصوص پیگیری خواهند کرد.

دبیــر اجرایــی خانه کارگر تشــکیلات اســتان فارس گفــت: جامعه کارگــری ســهمی در بودجه ریــزی دولــت نــدارد و صنــدوق تأمیــن اجتماعــی کــه متعلــق بــه کارگــران اســت بــه دولــت پــول قــرض می دهد.

وی توضیــح داد: در ایــن طــر ح بــا افــزودن یــک تبصره به مــاده ۴۱ قانون کار که برای تعیین حداقل دســتمزد کارگری است خواهان اجــرای مــزد توافقــی برای روســتاها شــدهاند. موافقان اجــرای این طــر ح اعــام کــرده انــد کــه ضرورتــی نــدارد کشــاورزان و بســیاری از کارگــران از حملــه کارگــران مشــغول به کار در روســتاها مشــمول حداقل های دستمزد و بحث همسان سازی شوند.

این فعال کارگری با اظهار تأســف نسبت به نگاه نمایندگان مجلس به کارگران و چشــم های بســته آنان نســبت به شــرایط نیروهای کار و سهم مهــم ایــن نمایندگان در تضییع حقوق کارگــران گفت: نمایندگان در زمان انتخابــات خــود را نماینــده قشــر کارگــر و از خانــواده کارگــر معرفــی می کننــد امــا وقتــی وارد مجلــس می شــوند فرامــوش می کنند چه گفته اند.

وی بیان کرد: نماینــدگان مجلــس اگــر بــه جــای وضــع و طــر ح قوانیــن ضــد کارگری به شــهرک های صنعتــی و مناطق ویژه اقتصادی که اصال قانون کار در آنها حکم فرما نیســت سری بزنند متوجــه می شــوند کــه در این مناطــق به رغم حکــم فرما نبودن قانون کار بسیاری از کارگاه های تعطیل بوده و چراغ آنها خاموش شده است.

رئیــس کانــون بازنشســتگان تأمین اجتماعــی فارس با اشــاره به اینکــه قبــل از اینکــه حقــوق کارگــر را پرداخــت کنند مالیــات آن را کســر می کنند،افزود:امــا کارگــر در بودجــه هیــچ ســهمی نــدارد اما متأســفانه چشــم نماینــدگان مجلــس به روی ایــن موضوعات و مشکلات بسته است.

وی در ادامــه به میزان بدهی کارفرمایان فارس به ســازمان تأمین اجتماعــی اشــاره کرد و افزود: بدهــی ۱۲۰۰ میلیــارد تومانــی مــورد غفلت متولیان است و حق نیروی کار بی اهمیت ترین بحث در این حوزه است.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان فارس با بیان اینکه ماهانه ۲۳۶ هزار نفر در اســتان فارس حقوق بازنشســتگی دریافــت می کنند، اظهار کرد: اواخر ســال ۹۹ بحث همسان سازی حقوق اجرایی شد اما متأسفانه تورم افسارگسیخته مانع شد که جامعه کارگری کشور شهد و شیرینی این موضوع را بچشد.

وی در ادامــه گفــت: امروزه در حالی که خط فقــر ۱۰ میلیون تومان عنوان می شود به دلیل تورم سفره کارگر کوچکتر شده است.

راســتگو بــا بیــان اینکــه برخــی از بندهــای قانــون کار بــه خصوص بحث مسکن، درمان، قراردادهای موقت و غیره با وجود گذشت ۴۰ ســال هنــوز اجــرا نشــده اســت، افــزود: تشــکلات کارگــری بــه ویــژه کانون بازنشســتگان معضلات زیــادی دارند و بــا وجود تورم افســار گســیخته با حقوق حداقلی و ماهــی ۵٫۳ میلیون تومان با سخت ترین مشکالت معیشتی گذران زندگی می کنند.

وی بــا بیــان اینکــه ســازمان تأمیــن اجتماعــی بــه حیــاط خلــوت افــراد تبدیــل شــده اســت، گفــت: مجلــس تصویــب کــرد کــه ۸۹ هــزار میلیــارد تومان از بدهــی دولت به صندوق تأمیــن اجتماعی پرداخت شود اما هنوز اقدامی برای آن انجام نشده است.

راســتگو بــا بیــان اینکــه انباشــتی از ســرمایه در صنــدوق تأمیــن اجتماعــی وجود دارد امــا جامعه کارگری و نمایندگان آنها اختیاری در آن ندارند و این دولتی ها هستند که آن را اداره می کنند و برای این سرمایه در هیأت دولت باید تصمیم گیری شود.

وی یکــی از مشــکالت عمــده جامعــه کارگــری و بازنشســتگان را بحــث درمــان تأمیــن اجتماعــی عنــوان و بیــان کــرد: کارگــران و بازنشســتگان بخشــی از حقــوق خــود را بــرای درمان بــه صندوق پرداخــت می کننــد امــا بســیاری از داروهــا از سیســتم پوشــش بیمــه خار ج شــده و یــک کارگر و بازنشســته نیــز حقوقش کفایت هزینه های سرســامآور درمان را نمیدهد بنابراین ما انتظار داریم که قانون رایگان شــدن درمان برای افراد تحت پوشــش صندوق تأمین اجتماعی رعایت شود.

برگرفته از : https://www.avalfars.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار